Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8

Det är vansinnigt att läsa det här. Fy fan asså. Man blir äcklad. Vet ni vad det roliga är. Jag som muslim har ALDRIG sagt ett piss till en svensk om hans religion. Religion är en privat sak och borde förbli det. Jag ser inte mig själv som en stor "beliver" men att ni inte kan acceptera att någon väljer bort att skaka han pågrund av deras principer så är ni helt enkelt blåsta. Bara för att du inte vågar stå för vem du är och alltid måste göra som andra i ett annat land betyder inte det att alla tänker lika. Det finns inget som säger att en invandrare måste slänga alla sina traditioner för att dom har kommit till ett nytt land. Man kommer hit för att starta ett nytt liv, där det inte finns krig. Man kommer inte hit för att bli helsvensk. Vilket aldrig kommer hända med tanke på svenskens sinnestillstånd.
Jag vill se er förlora släkt. Jag vill se er se folk bli dödade mitt framför ögonen på er. Ni har ingen aning om vad dessa människor har gått igenom och ni har mage nog att förtrycka dem här oxxå. Fy fan säger jag bara.
Jag ska inte gå in på mitt privat liv. Men jag lider av posttraumatisk stress. Och allt detta på grund av vad jag fick se som 6åring.

Vare sig gud finns eller ej så är det inte er sak. Om ni inte tror javisst tro inte då. Men om det hjälper en annan människa att ta sig igenom livet utan den här skiten så är det fan med enligt mig det bästa som finns. Bara man mår bättre.

Skämmas är vad ni borde göra.

Och till den där idioten som påstod att de flesta muslimer bor i arabländerna. Det är fel. Det finns 1.2 miljarder muslimer i världen. 33% av dem bor i Indien. 30% är African americans. 25% är araber och resterande 12 % är utspridda i världen.

Vad menar du egentligen? Det är klart det är vår sak om gud finns eller inte, då det är osanning att hävda att det finns en gud utan bevis. Folk gör så mycket dumt i vidskeplighetens namn, mördar och inför konstiga regler. Då är det förstås i allmänt intresse att motbevisa detta.
Att folk inte skakar hand för att någon konstig röst sagt till dem att det är syndigt är ju bara dumheter. Folk får gärna strunta i det för min del, men då kan man iaf försöka ha vettiga argument mot.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Vad menar du egentligen? Det är klart det är vår sak om gud finns eller inte, då det är osanning att hävda att det finns en gud utan bevis. Folk gör så mycket dumt i vidskeplighetens namn, mördar och inför konstiga regler. Då är det förstås i allmänt intresse att motbevisa detta.
Att folk inte skakar hand för att någon konstig röst sagt till dem att det är syndigt är ju bara dumheter. Folk får gärna strunta i det för min del, men då kan man iaf försöka ha vettiga argument mot.

Det ingår i religionen, och i Sverige har vi religionsfrihet. Det är inget brott att inte skaka hand, finns ju hur många andra sätt att hälsa på som helst. Eller är det helt orimliga, ovettiga argument?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Det ingår i religionen, och i Sverige har vi religionsfrihet. Det är inget brott att inte skaka hand, finns ju hur många andra sätt att hälsa på som helst. Eller är det helt orimliga, ovettiga argument?

Med tanke på att en påhittad gud sagt att de inte får skaka hand tycker jag det tyder på ganska dålig förmåga att resonera och tänka kritiskt.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag vill påstå att det är långt mer komplext än att svenskar är rasister. Snarare är svenskar naiva som tror att invandrare kommer att integreras när man sätter dom i höghus med invandrare till höger och vänster och säger "lycka till".

Ja! Segregationen om någonting är rasistisk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

Vi har X- antal miljarder människor på denna planet som tror på den ena eller den andra "gud". Måste väl ligga något i det menar jag.

Tidigare hade vi en stor del av befolkningen som trode på besvärjelser, häxkonst, onda ögat etc. (I Afrika är det fortfarande väldigt stort, med tråkiga konsekvenser)
Måste det ha legat något i detta då väldigt många trode (tror) på just detta?
Knappast, många människor kan ha helt fel, vilket vi ser i både i tron om häxkonst och religion.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Det är vansinnigt att läsa det här. Fy fan asså. Man blir äcklad. Vet ni vad det roliga är. Jag som muslim har ALDRIG sagt ett piss till en svensk om hans religion.

Det behöver du inte heller, yttrandefriheten är inte en yttrandeplikt. Men det är (eller borde vara) en frihet, en frihet vi utnyttjar när vi berättar för er att Muhammed var en helt vanlig krigsherre utan någon koppling till påhittade personligheter (med eller utan superkrafter) som Jahve, Alah, etc.
Jag berättar samma sak om religioner som anses vara mer svenska som kristendomen, även där har vi bara en samling vanföreställningar... precis som med islam.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Religion är en privat sak och borde förbli det.

Amen, där håller jag helt med dig.
Då religion knappast lär försvinna innom den närmaste tiden är det det enda vi kan göra för att förhindra att dessa vanföreställningar har riktiga konsekvenser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Jag vill se er förlora släkt. Jag vill se er se folk bli dödade mitt framför ögonen på er

Va?! Vad är det jag läser? Varför vill du skada oss och vår omgivning?
Menar du att det faktum (om det nu är ett faktum) att folk blir religiösa efter trauman skulle tala för att det inte bara är vanföreställningar? Hur får du det att gå ihop i så fall?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Vare sig gud finns eller ej så är det inte er sak. Om ni inte tror javisst tro inte då. Men om det hjälper en annan människa att ta sig igenom livet utan den här skiten så är det fan med enligt mig det bästa som finns. Bara man mår bättre.

Hade det varit en konsekvens (vilket du inte visat ännu) och den enda konsekvensen av religion så visst, men så är det inte.
Religion får folk att vända sig ifrån verkligheten, det ställer griller i huvudet på folk om vad som faktiskt stämmer och inte, det kan motivera direkt avskyvärda och världsfrånvända politiska beslut och kan motivera behandlande av barn på sätt som inte är acceptabelt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Och till den där idioten som påstod att de flesta muslimer bor i arabländerna. Det är fel. Det finns 1.2 miljarder muslimer i världen. 33% av dem bor i Indien. 30% är African americans. 25% är araber och resterande 12 % är utspridda i världen.

Jag är den där "idioten", men jag skulle uppskatta om du faktiskt läste vad jag skrev, även om jag nu är en idiot.
Det står inget i mina inlägg om att jag hade föreställningen om att de flesta muslimer var araber. Det enda jag skrev var att en bråkdel bor i västvärlden och att det därför inte är representativt för muslimer i stort att se till dessa. (jag nämnde arabvärldens muslimer, men inte i den form du nu tyckte, läs igen, läs bättre)
Det finns fortfarande ett stort stöd för terroristhandlingar och andra direkt vidriga saker bland muslimer i världen. Att vi inte ser det bland de muslimer vi möter här i Sverige betyder inte att det inte finns annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

Det finns fortfarande ett stort stöd för terroristhandlingar och andra direkt vidriga saker bland muslimer i världen. Att vi inte ser det bland de muslimer vi möter här i Sverige betyder inte att det inte finns annars.

Nu blandar du ihop extremister med muslimer som många verkar göra utan att tänka efter.

Säg att Sveriges regering skulle stänga ner och fängsla varenda tidning som yttrade sig något ang regeringen skulle det fortfarande vara en demokrati med yttrandefrihet?

Samma sak inom religionen, finns ingen religion som förespråkar krig, eller mord.

Att dessa extremister gör detta har inget med religion att göra utom att dessa människor redan har en skruv lös

Går de runt och mördar folk så har jag väl inte följt min religon samma sak om sverige skulle börja fängsla folk som ytrrande sig då kan man inte kalla sig demokrati.

Om vi tar Xclusiv8's siffror, 1.2miljarder är muslimer, låt oss anta att 0,2miljarder är extremister (väldigt överdriven siffra).. ska man då dra alla över en kam för att det finns xx antal procent som är snevridna?

som jag tidigare sagt så är det ju ändå de som skriker mest som alltid hörs. Att vi ser extremister som bombar och mördar på tv dagligen är ju inte ovanligt, det gäller att gapa tillräckligt så får man uppmärksamhet.

Kolla piraterna i Somalia ett hundra tal individer som sätter handelsfartyg i skräck vipps har hela världens plötsligt vaknat och vet vart Somalia är på kartan och ska skicka den ena fregatten efter den andra.

Tänk er en turist som kommer hit till stockholm den 30: de nov som ska besöka sta, vipps ser han ett gäng nazister som marchar med polishjälp, vad tror ni turisten tänker då? "sverige vilket jävla nazistland"

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Nu blandar du ihop extremister med muslimer som många verkar göra utan att tänka efter.

Nej det gör jag inte.
"Extremisterna" är fortfarande muslimer. Det är inte exkluderande grupper.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Säg att Sveriges regering skulle stänga ner och fängsla varenda tidning som yttrade sig något ang regeringen skulle det fortfarande vara en demokrati med yttrandefrihet?

Nej, inte om yttrandefrihet även ska inkludera pressfrihet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Samma sak inom religionen, finns ingen religion som förespråkar krig, eller mord.

Ehm, det där fel.
Judendomens heliga text Tanach som även har adopterats av kristna som det gamla testamentet beskriver en gud som uppmanar till folkmord, våldtäkt och andra vidriga saker. Guden ger även råd om hur man ska stena ihjäl sina barn om de byter tro. Etc etc etc...
De religiösa texterna återspeglar den värdelösa moral vi faktiskt hade då de skrevs, de är accepterande av slaveri, rättfärdigar (folk)mord och mycket annat.

Att religioner skulle vara fredliga är tyvärr(!) bara en myt.
(Islam är inte ett undantag, åt något håll.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Att dessa extremister gör detta har inget med religion att göra utom att dessa människor redan har en skruv lös

De tycker själva att deras religion rättfärdigar deras beteende, vem är du att säga att de har fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Om vi tar Xclusiv8's siffror, 1.2miljarder är muslimer, låt oss anta att 0,2miljarder är extremister (väldigt överdriven siffra).. ska man då dra alla över en kam för att det finns xx antal procent som är snevridna?

Jag drar inte alla över en kam, åt något håll.
Jag protesterade emot att många drar muslimer som grupp över en kam som bara representerar en försvinnande minoritet av alla muslimer. Nämligen att de skulle vara så progressiva och för demokrati som de flesta muslimer är här i väst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8

Och till den där idioten som påstod att de flesta muslimer bor i arabländerna. Det är fel. Det finns 1.2 miljarder muslimer i världen. 33% av dem bor i Indien. 30% är African americans. 25% är araber och resterande 12 % är utspridda i världen.

1,2*0,3=0,36, det ska alltså bo 360 miljoner negrer i USA som är muslimer?

USA har en befolkning på 305 miljoner människor och 12,8% av dem går under benämningen African-American alltså 39 miljoner, majoriteten av dem är dessutom kristna, Nation of Islam har inte allt för många medlemmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Nej det gör jag inte.
"Extremisterna" är fortfarande muslimer. Det är inte exkluderande grupper.

De tycker själva att deras religion rättfärdigar deras beteende, vem är du att säga att de har fel?

Enkelt, dessa extremister kallar sig "muslimer", bara vända på kakan och säga vart i deras religon det rättfärdigar att döda oskyldiga människor.

När de inte följer sin egen tro så kan man ju inte kalla sig det.

Det är som att kina skulle utpeka sig själv som en demokratisk stat men i själva verket är de en diktator.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

h0psi: Bra skrivet.. dock den sista kommentaren om att invandrare staplas på hög i utpekade bostadsområden.. gamla betonghus, stor och höga.. är billigast.. trånga utrymmesområden har lägst hyra.. det går ju inte direkt att lägga dem i bostäder med högre hyra än va de klarar av ?
och det går ju inte att ge dem mer pengar för att de ska klara av att betala bättre bostäder heller.. det finns ju dessutom en hel del svenskar samt studenter som bor i liknande områden.. det handlar heller inte om orättvisor.. alla samhällen bygger på pengar.. har du inga pengar så får man ta det man får helt enkelt... det gäller även svenskar.
Dock så tycker jag ju självklart inte det är bra själv att det 'staplas på hög' .. men jag ser ingen lösning på det heller.. bygga flera billigt betong-hus med låg hyra? Vilken fastighetsägare vill bygga nya hus med låg hyra? Sverige har ju inte ett land med mycket pengar heller, skulder upp till kragen... Norge däremot skulle ju vara med invandrarvänligt då de har det bättre ställt med resurser?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

Om vi tar Xclusiv8's siffror, 1.2miljarder är muslimer, låt oss anta att 0,2miljarder är extremister (väldigt överdriven siffra).. ska man då dra alla över en kam för att det finns xx antal procent som är snevridna?

Klart man inte ska dra alla över en kam.. men 0,2 av 1,2... otroligt hög siffra!
sen så ska man ju inte glömma att väldigt många som kanske inte ingår i terrorist grupper stödjer fortf terroristerna och tycker de gör en bra sak..
Skrev tidigare om när man fick se worldtradecenter blev 'fällt'.. så såg man bilder från andra sidan världen att det va människor som stod och firade händelsen...
Iof tror jag inte på att den händelsen inte va planerad ifrån USAs sida själva.. men det är en annan sak.. tror nämligen på hela "bomb / rivahus storyn".
----
Haricots: bra argument.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Enkelt, dessa extremister kallar sig "muslimer", bara vända på kakan och säga vart i deras religon det rättfärdigar att döda oskyldiga människor.

När de inte följer sin egen tro så kan man ju inte kalla sig det.

De kan motivera sin terrorism med koranen och de andra texterna som Muhammed diktat ihop, det har det gjort och det kommer de att fortsätta med.

Om du nu tror att det är omöjligt så kan jag ta några exempel från koranen:

[47:4] Möter ni de icke troende (i krig) får ni slå deras halsar. Tar ni dem tillfånga, får ni släppa dem eller hålla dem gisslan tills kriget tar slut. Om GUD så önskat, skulle Han ha kunnat ge er seger utan krig. Men Han testar er på så sätt med varandra. Vad gäller de som dödas för GUDs sak, kommer Han aldrig att låta deras uppoffringar gå till spillo.

[47:5] Han kommer att vägleda dem, och välsigna dem med belåtenhet.

[47:6] Han kommer att ge dem tillträde till Paradiset som Han beskrev för dem.

[98:6] På dem som [trots detta] framhärdar i att förneka sanningen, antingen de är efterföljare av äldre tiders uppenbarelser eller sådana som sätter gudar vid Guds sida, väntar helvetets eld, och där skall de förbli till evig tid; de är de uslaste av alla skapade varelser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Det är som att kina skulle utpeka sig själv som en demokratisk stat men i själva verket är de en diktator.

Jag förstår inte riktigt din liknelse.
Terroristerna är verkligen muslimer, de tillber sin gud och studerar deras religiösa texter minst lika frekvent som de mer liberala muslimerna här i väst. Islam är inte en fredlig religion.

Permalänk
Medlem

halal-halal 72 oskulder i belöning.. bomba bomba.. vilka rörelser är det som lovar ut sånt? Måste vara otroligt weak för att gå på en sån fint

citat: "Hehe , en rörelse som erbjuder 72 oskulder i belöning för självmordsattacker förbjuder porr. "

Finns väl kvinnliga självmordbombare också, får dom också 72 oskulda män? lite tråkigt med 72 oerfarna gubbar kan ju tyckas...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Håller med Haricots fullt ut. Finns få fredliga religioner. Har det någonsin funnits fredliga religioner?
Ateism och agnosticism ger människor frihet att själva bestämma om det vill vara fredliga eller inte. Därmed skulle en värld utan religioner eller framförallt en värld där människan slutat följa korkade böcker och budord vara mer fredlig. Eftersom agnosticism ger mer utrymme för fri tolkning av världens uppkomst behöver man inte följa någon bok eller budord. Det är bara att själv tolka en syn på världen och sedan inte lägga sig i andras sätt att tro. Jag är dock rätt trött på andra religioners budskap om död för dom otrogna som kan tolkas ordagrant. Det är ju därför mord för religionens skull fortfarande existerar -.-
Buddism är väl också en rätt fredlig religion? Det är iofs en hel del respekt som måste visas där. När jag var i Thailand så besökte jag ett tempel. Det var noga att inte sträcka sig över munkarna längd vilket var svårt med tanke på deras obefintliga längd Fick huka mig en hel del. Vill inte veta vad man får genomgå om man visar dålig respekt för buddismens munkar :S

Permalänk
Medlem

Dalhedaren: Religion var ju egentligen det som skapade fungerande samhällen från början.. speciellt kristendomen som gjort bl.a har bidragit mycket till hur Sverige ser ut idag.. både positivt och negativt.. annars hade vi nog fortf vara hänsynslösa vikingar
Men känns som religion har gjort sitt nu för längesen.. och att mänskligheten ska gå in i den moderna tiden och tänka på fungerande och smidiga samhällen inför framtiden.. att inte sitta på gamla ostar längre.. när det gäller tradition och kultur så har dock människan otroliga svårigheter för förnyelse.. iaf den äldre generationen.
Med den yngre generationen som växer upp så finns det iaf en glimta ljus för stor förändring i framtiden dock.. ungdomar som vi som växer upp med andra åsikter mot det traditionella.
Iof så kommer det dröja lång tid innan alla delar av världen accepterar förändring.. en del är ju de extremister vi pratade om tidigare.

Får bara önska, som jag nämnde tidigare, att inte några extremister eller andra organisationer tillverkar atombomber som förintar jorden innan dess... det är något jag har på känn iaf.. nån äcklig diktator som sprider propaganda om att alla som hjälper till kommer leva i paradiset i nästa liv och alla andra kommer lida av helvetets lågor... Får jag säga mitt så tycker ja att alla länder kan bidra med mer soldater, spioner ect för att se till att detta inte händer.. är ju mest USA som håller på med detta, och det är ju bl.a för att de är så förbannat stridskåta.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Vad är det ni diskuterar? Jag förstår inte. Att terrorister är muslimer? Vilket genombrott, wow. Att Islam är en våldsam religion? Mmm, det är nog alla religioner.

Allt detta är, är en circle-jerk om religion och hur dåligt det är, som vanligt, när Haricots får leda diskussionen dit han vill. Jag tror det är väldigt naivt att tro att världen kommer bli en oändligt bättre plats utan religion. Folk kommer hitta anledningar till att kriga och terrorisera ändå, bara till namnet av andra saker. Det är inte religion det är fel på, det är som att skylla på tv-spelsvåld när en unge dödar sin kompis. Det är personerna som hjärntvättar, dom maktgalna duktiga talarna och officiella som styr våldet i den riktning dom behagar. Dom använder bara religion för att i den delen av världen så finns det inte så mycket mer än religion. Om du frågar dom som har det bra ställt i Iran tex., dom skiter i vilket, dom är knappt religiösa (dricker, festar osv) och lever bara sina liv. Men dom som är relativt fattiga, från konservativa familjer har ju knappt den lyxen att kunna välja och vraka vilket liv dom vill leva, så dom äter ju upp allt detta snack om USA-hat och 72 oskulder.

Men tro inte att alla fattiga nu hatar USA och är extremister. Dom fattiga bönderna i Irak, Iran, Pakistan och Afghanistan, det enda dom vill är att kunna leva sina liv ostört, men rätt som fan finns det amerikanska och brittiska tankar och trupper som skjuter och slåss där dom bor. Hur lätt tror ni det är att ignorera det och leva i fattigdom? Vad hade ni gjort om amerikanska och brittiska trupper höll till i Sverige, bara för att... hmm.. ja vem vet?

Så ni har rätt i att muslimska terrorister är muslimer, men om man tänker lite djupare så har religion väldigt lite med saken att göra. Dom ser sig själva som frihetskämpar mot USA och väst, det är mycket mera politiskt än det är muslimskt. Ser man tillbaks några år, ja kanske på 50-talet. Hur många muslimska terrorister fanns det då? Ytterst lite, dom växer och växer nu, år 2008. Och det har inget med religion att göra, Islam är den samma, det är för att den sociala och politiska situationen i Mellanöstern är helt och helvete nu.

Att tala om religion som det värsta på jorden är att bara skumma ytan. Religion är bara ett verktyg till att kontrollera folk. Tar man mirakulöst bort religion så skitbra, men det kommer bara komma ett nytt verktyg senare.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Att tala om religion som det värsta på jorden är att bara skumma ytan. Religion är bara ett verktyg till att kontrollera folk. Tar man mirakulöst bort religion så skitbra, men det kommer bara komma ett nytt verktyg senare.

Visst är det så.. men de organisationerna skulle knappast få lika många på sin sida om de inte kan hänvisa till några heliga texter
Många muslimer tycker att terroristerna gör rätt genom att attackera världen (framförallt USA) pga att de kan hänvisa till religionen, och visa att de gör rätt.
och sen så har vi ju länder där det är inbördes krig för att det finns 2 stora majoriteter av religioner i landet.. där man hatar varandra för att man tror på olika religioner..
Hörde nån nyhet på radion bara för några dagar sen om nått lokalt val som hade gjorts.. och de 2 partierna som slogs om segern lutade åt 2 olika religioner.. efter valet så hade tydligen det kristna partiet vunnit med flest röster och det hade blivit upplopp och massa folk hade dödats pga det...
Vet inte va man skulle hitta på för verktyg för att döda varandra där om det inte hade handlat om religion.. människan i dessa länder har otroliga svagheter för religioner.
Nån kanske kan bekräfta den nyheten?

edit: tror det är denna
"I drygt två dygn drabbade rivaliserande kristna och muslimska gäng samman i staden Jos i centrala Nigeria. Över 400 människor tros ha mist livet i upploppen och på söndagen fördes fortfarande nya lik till stadens moské."
http://www.kuriren.nu/nyheter/senastenytt/artikel.aspx?articl...
står även:
Suleyman Yusuf, vars två vänner mördades i upploppen, menar dock att motiven inte främst är politiska:
-Det är religiösa upplopp. De brände moskéer och kyrkor. Så politiken är bara en täckmantel.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Jag har då inte talat om att det är möjligt för så många att lämna religionen och tänka logiskt och rationellt. Jag har bara yttrat mig om en ren utopi som kanske om några tusen år blir verklighet. Att religion bara ät yta är skitsnack. Religion har haft med dom flesta krig att göra genom historien och religion har med krig även i modern tid att göra. Om religion bara handlade om att tro på Gud, inte följa hans korkade böcker och hans än korkade budord hade religion inte varit så skadligt som det är idag.
Ska vi acceptera att människor än idag dödar i guds namn? Jag dödar då inte i någons namn, jag dödar för den delen ingen om inte nöden kräver detta. Jag skulle inte ens få för mig att döda en annan på grund av hans tro. Tyvärr så är det tvärtom med en som är troende. Då menar jag inte alla troende.
Sen handlar det här inte om att islam är den värsta religionen. Det handlar om att alla religioner är korkade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Så ni har rätt i att muslimska terrorister är muslimer, men om man tänker lite djupare så har religion väldigt lite med saken att göra. Dom ser sig själva som frihetskämpar mot USA och väst, det är mycket mera politiskt än det är muslimskt. Ser man tillbaks några år, ja kanske på 50-talet. Hur många muslimska terrorister fanns det då? Ytterst lite, dom växer och växer nu, år 2008. Och det har inget med religion att göra, Islam är den samma, det är för att den sociala och politiska situationen i Mellanöstern är helt och helvete nu.

Mm I hear what you're saying, men är inte religion precis vad saken har med att göra? Det är ju islam, muslimer och hela teokrati-grejen med andliga ledare hit och dit som ställer till med all skit för folk. Det finns alla resurser i världen för att göra Mellanöstern till en blomstrande region. Hur mycket pengar sitter inte alla shejker, ledare och diktatorer på? Dom vill hålla folk i skräck och elände, man undrar ju ibland om det inte är exakt det islam går ut på. Fattigdom osv fostrar terrorister, och det är ju det folk alltid skyller på när det ska till att diskuteras. Det är ju orsaken till fattigdomen man måste åt.

Israel är väl ett ganska bra exempel när det gäller sånt. Det är en rik, fungerande demokrati i precis det området. Men inte ens där har alla araber det bra. Folk sitter ju fortfarande i samma flyktingläger i Gaza och allt vad det är som dom gjort sen 1948. Och nu har ju ändå Palestina haft kontroll där ett tag liksom. Wtf?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Avstängd

Värsta skiten jag någonsin har sett. Ser fan hellre 12 timmar samiska nyheter än någon "halal"-tv.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Asså jag fattar inte riktigt vad de vill få ut av programmet, att man vill förbjuda alkohol på krogen och samlag innan äktenskap gör ju bara folk förbannade. (iaf jag)

Permalänk
Medlem

De får gärna hålla sig till sina religioner och vad de tror på.. men de ska fan inte försöka ändra på vårat samhälle, framförallt inte sätta in fler begränsningar.

edit: http://www.aftonbladet.se/debatt/article3940465.ab
bör kanske läsas

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Invandringen har kostat Sverige mycket när sossarna lät alla bidragsknarka lite hit och dit. Annars har invandrare varit bra för Sveriges ekonomiska tillväxt då vi vid flera tillfällen haft fler arbetstillfällen än anställda. Invandrare har i stort sätt byggt det landet vi har idag.
BTW, tycker fortfarande inte vi ska kalla svenska medborgare för invandrare. Vi ska inte kalla dom något, vi ska inte kalla varandra något, och om något så är alla i Sverige med medborgarskap svenskar!

Sedan efter 70-talet när vi hade riktig arbetskraftinvandring så har invandringen varit en brakförlust för Sverige.

Tror du att brott är gratis? När det gäller mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt är invandrare överrepresenterade med hela 300-400 procent. Det betyder att utan invandrigen hade de här brotten nästan halverats i Sverige. Det kanske bara är lite siffror på ett papper för dig, men det är alltså människoliv som dagligen blir förstörda. Tusentals per år.

En del humanister kommer då med argumentet att det är smällar vi får ta för att hjälpa folk i nöd. Men sanningen är att av de 100.000 invandrare per år som kommer till Sverige är endast 5-10% flyktingar. Alltså, vi räddar 5000-10.000 per år från en potentiell hemsk framtid. Men vår tradeoff blir att tusentals svenska liv blir förstörda. En kvinna repar sig aldrig helt efter en våldtäkt. Folk blir traumatiserade för livet efter ett rån. Mord och dråp, ja, det går aldrig att göra ogjort. Därmed kan man inte säga att vi har invandring av medmännskliga skäl. Endast opålästa kör med det argumentet. Såvida man inte är rasist och värderar folk från alla jordens hörn högre än svenskar.

Sedan till den rent ekonomiska biten....
Våra utomeuropeiska invandrare är endast sysselsatta till 50%. Alltså, hälften blir försörjda av staten. Somalier 20%, Irakier 30%. Fina siffror? Man kan ganska lätt räkna ut att den andel invandrare som arbetar och gör rätt för sig inte gör upp för den ekonomiska förlust som bidragsturisterna står för. I synnerhet inte om man räknar med de ökade kostander för brottsligheten.

Det finns absolut ingen anledning till dagens massinvandring.

Tyvärr så är vi just nu i en ond spiral där politiker och journalister tävlar om att vara så politisk korrekt som möjligt. Det innebär i den här frågan att man ska bortse från fakta och statistik och hylla mångkulturen och massinvandring så mycket det bara går. Helt frånvarande från verkligen. Allt för att främja sin egen karriär. Om någon som så mycket yttrar ett ord som kan uppfattas som negativt om dagens invandring så är man done. Den personen skulle bli uthängd och sparkad. En del har försökt men har gått den framtiden till mötes.

Mauricio Rojas, föredetta riksdagsmans såg problmen och han vågade talade ut. Han trodde att hans invandringsbakrund skulle skydda honom för att bli uthängd som rasist, vilket man i regel blir när man tar upp frågan.
Han skrev den här artikeln som publicerades på DN för några år sedan:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=501206&previou...

Han gjorde någonting väldigt sällsynt, han publicerade statistik som visade svart på vitt invandrares brottslighet. Men dessutom att invandrare är överrepresenterade i brott i alla samhällsklasser. Alltså, att brottsligheten inte går att förklara med socioekonomiska orsaker. Det väckte hus i helvete. Han fick sparken och blev uthängd som främlingsfientlig. Allt för att han skrev en krönika med fakta.

Det sorliga är att 95% av alla svenskar inser inte hur indoktrinerade det svenska folket har blivit. Hur absurt det är att man inte får lov att disskutera vår tids största samhällsproblem på ett vettigt sätt. Hur media och våra politiker mörkar sanningen.

Det här borde vara en helt vanlig politisk fråga som vi kan disskutera precis som alla andra frågor. Men icke, den politiska korrektheten som främjar journalisternas och politikernas karriärer går före landets framtid.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
edit: http://www.aftonbladet.se/debatt/article3940465.ab
bör kanske läsas

iLike, där är en förebild för alla muslimer
Även för dom som bara vill gott

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Sedan efter 70-talet när vi hade riktig arbetskraftinvandring så har invandringen varit en brakförlust för Sverige.

Tror du att brott är gratis? När det gäller mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt är invandrare överrepresenterade med hela 300-400 procent. Det betyder att utan invandrigen hade de här brotten nästan halverats i Sverige. Det kanske bara är lite siffror på ett papper för dig, men det är alltså människoliv som dagligen blir förstörda. Tusentals per år.

En del humanister kommer då med argumentet att det är smällar vi får ta för att hjälpa folk i nöd. Men sanningen är att av de 100.000 invandrare per år som kommer till Sverige är endast 5-10% flyktingar. Alltså, vi räddar 5000-10.000 per år från en potentiell hemsk framtid. Men vår tradeoff blir att tusentals svenska liv blir förstörda. En kvinna repar sig aldrig helt efter en våldtäkt. Folk blir traumatiserade för livet efter ett rån. Mord och dråp, ja, det går aldrig att göra ogjort. Därmed kan man inte säga att vi har invandring av medmännskliga skäl. Endast opålästa kör med det argumentet. Såvida man inte är rasist och värderar folk från alla jordens hörn högre än svenskar.

Sedan till den rent ekonomiska biten....
Våra utomeuropeiska invandrare är endast sysselsatta till 50%. Alltså, hälften blir försörjda av staten. Somalier 20%, Irakier 30%. Fina siffror? Man kan ganska lätt räkna ut att den andel invandrare som arbetar och gör rätt för sig inte gör upp för den ekonomiska förlust som bidragsturisterna står för. I synnerhet inte om man räknar med de ökade kostander för brottsligheten.

Det finns absolut ingen anledning till dagens massinvandring.

Tyvärr så är vi just nu i en ond spiral där politiker och journalister tävlar om att vara så politisk korrekt som möjligt. Det innebär i den här frågan att man ska bortse från fakta och statistik och hylla mångkulturen och massinvandring så mycket det bara går. Helt frånvarande från verkligen. Allt för att främja sin egen karriär. Om någon som så mycket yttrar ett ord som kan uppfattas som negativt om dagens invandring så är man done. Den personen skulle bli uthängd och sparkad. En del har försökt men har gått den framtiden till mötes.

Mauricio Rojas, föredetta riksdagsmans såg problmen och han vågade talade ut. Han trodde att hans invandringsbakrund skulle skydda honom för att bli uthängd som rasist, vilket man i regel blir när man tar upp frågan.
Han skrev den här artikeln som publicerades på DN för några år sedan:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=501206&previou...

Han gjorde någonting väldigt sällsynt, han publicerade statistik som visade svart på vitt invandrares brottslighet. Men dessutom att invandrare är överrepresenterade i brott i alla samhällsklasser. Alltså, att brottsligheten inte går att förklara med socioekonomiska orsaker. Det väckte hus i helvete. Han fick sparken och blev uthängd som främlingsfientlig. Allt för att han skrev en krönika med fakta.

Det sorliga är att 95% av alla svenskar inser inte hur indoktrinerade det svenska folket har blivit. Hur absurt det är att man inte får lov att disskutera vår tids största samhällsproblem på ett vettigt sätt. Hur media och våra politiker mörkar sanningen.

Det här borde vara en helt vanlig politisk fråga som vi kan disskutera precis som alla andra frågor. Men icke, den politiska korrektheten som främjar journalisternas och politikernas karriärer går före landets framtid.

Jadu, du tog nog lite illa vid av mitt inlägg. Jag är inte så insatt i problemen genom tiderna med invandringen, men däremot har jag inte sagt att jag tycker att den sköts bra. Invandringen missköts om någonting.
Det är inte ondskefullt, omoralisk eller taskigt att utvisa invandrare. Det är däremot ondskefullt, omoralisk och taskigt att ta in invandrare i landet som felplaceras, miss-anpassas och råkar allmänt illa ut i vårat moderna sekulariserade samhälle. Det är fan idioti att vi tar in mer än vi klarar av att hantera. Det borde vara noggranna och genomförliga undersökningar på alla som ska in, det borde vara högre krav både från vår sida och invandrarnas sida.
Om vi ska leka välgörenhet, får vi göra det på bästa möjliga vis. Om vi fortsätter som vi gör kommer vi implodera istället för att göra världen någon nytta!

Permalänk
Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

de flesta här bablar om religonfrihet i sverige men så fort 3 muslimer kliver in och prata islam osv.. så reagerar folk på det. "det är helt ok att man är icke tronde men så fort det pratas religon så kan man läsa såna pinsamma saker. vad hände med religonfuckinfriheten?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Haha... tror du verkligen en svensk skulle vågat det? Förlåt för att jag säger detta, men om det är något svenskar saknar så är det stake.

http://www.youtube.com/watch?v=UhebSBVPNpo

1.20

Visa signatur

moops