Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Kört en hel del arena på lokalen nu och jag måste säga att det är mycket roligare än vanliga kartor men det kan också bli grymt frustrerande om man får lagmedlemmar som är helt värdelösa.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Har ett problem som jag bara stött på i TF2, lirade några timmar igår, men det var när jag lirade 2 timmar på en custom map (ctf_vikings_final ) som skärmen helt plötsligt gick i power save mode. Har aldrig stött på det förr, det är en ny dator. Nån som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Hög temp kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Hög temp kanske?

Tror faktiskt inte det är tempen som är problem, allt verkar vara bra, men ej säker. Hade dock glömt installera drivrutinerna till skärmen.

Kan det haft nåt med saken att göra?

Kanske ska testa och installera nyaste drivrutinerna till grafikkortet också.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Skulle bara informera om att det släppts en ny patch och att det just nu är halva priset på steam

Nästa klassuppdatering är Scout, vad för nya vapen tror ni han får?

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle tippa på att scouten får någonting med slow, kanske pistolen.

Hans närkampsvapen lär ju göra mer ont om man springer fort eller nåt sånt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zubbe
Skulle bara informera om att det släppts en ny patch och att det just nu är halva priset på steam

Nästa klassuppdatering är Scout, vad för nya vapen tror ni han får?

sålänge scouten inte blir bättre så är det lugnt, demoman och scout är redan dom absolut bästa klasserna i spelet, men några alternativa vapen, orkar inte gissa på något specifikt nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
sålänge scouten inte blir bättre så är det lugnt, demoman och scout är redan dom absolut bästa klasserna i spelet, men några alternativa vapen, orkar inte gissa på något specifikt nu

Tjenare!

Jag har för mig du lirade rätt mycket på Lokalen förut, men nu har dom fått något spel och stängt av rankingsystemet.
Så jag undrar om du kan rekommendera nån liknande TF2 server med ranking på, vart brukar du spela?

*Edit* Finns det någon Gatherkanal på IRC?, där man kan slänga ihop folk och köra en match typ.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tjenare!

Jag har för mig du lirade rätt mycket på Lokalen förut, men nu har dom fått något spel och stängt av rankingsystemet.
Så jag undrar om du kan rekommendera nån liknande TF2 server med ranking på, vart brukar du spela?

*Edit* Finns det någon Gatherkanal på IRC?, där man kan slänga ihop folk och köra en match typ.

japp spelare fortfarande endel på lokalen när jag har lite att göra, bryr mig inte om ranking så det är väl lokalen som man spelar mest på. Public är väl inte det jag främst inriktar mig på, det är ju klanspel.

Tycker du detta spelet är grymt så rekommenderar jag dig att prova på klanspel, eller prova spela någon pickup iaf

Prova på pickup? läs detta! :

http://forums.multiplay.co.uk/showthread.php?t=58956

glhf

EDIT: suck...demoman och scout har fått bättre skada, troligtvis bara en bugg som förhoppningsvis fixas till nästa update :

http://etf2l.org/forum/general/topic-1363/?recent=12909

Permalänk
Medlem

någon som har ett svar på detta.
jag får lite eftersläppningar i TF2, men inget annat lir vad jag har märkt av.

kör med burk 2 i sign. någon som har ett svar på vad som kan vara joxx?

EDIT: skärmen är en T220

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Medic + pyro knäcker allt.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83

Hade liknande.

Enda jag minns att jag gjorde var att byta videoinställningar, stänga av AA... sen flöt det.

Och då bytte jag till högre igen. Funkade. :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83

har du v-sync på? i sådana fall är det nog det som är problemet, prova slå av och testa. Jag får mycket eftersläpningar på musen med det på.

Permalänk

Har nyss skaffat tf2 skit grymt spel måste jag säga. Men hittar inga riktigt bra tf2 sidor där man kan hitta nyheter och forum osv. Skulle vara najz om någon skulle kunna peka mig åt rätt håll. Dom mesta svenska sidorna har ju varit rätt dåligt uppdaterade osv.

Edit: hittade detta om scout uppdate http://www.teamfortress.com/scoutupdate/sandman.htm .

Permalänk
Medlem

Kul med nya spelare, välkommen !

Kan rekommendera www.onlinegamer.se. Det är en svensk välbesökt Team fortress 2 sida som rapporterar allt nytt i TF2 världen.

Sen finns alltid European team fortress 2 leagues hemsida, där allt som rör denna största europeiska liga för TF2 finns.
http://etf2l.org

En amerikansk välbesökt hemida för TF2 är också
www.teamfortress2fort.com

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Har oxå införskaffat spelet sen jag prövade en gratishelg. Har någon några bra servrar med låg ping som dom har lust att dela med sig av? Sitter just nu på en men det är 24/7 av push the wagon.

Hur är det ssen man uppgraderar sina vapen? måste man få achievments eller hur fungerar det? Hoppas man ser er online

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Ja du måste skaffa ett visst antal achievements för att få nya vapen

Lokalen är hyffsade svenska servrar, dom har ett antal :

01 All maps : 213.115.191.53:27015
03 All maps : 213.115.191.52:27015
04 Dustbowl : 213.115.191.52:27025

Toaster : 82.118.210.117:27015

Dom har jag fin ping på iaf, inte super ofta man kör public men, roligare med pcw:er så tycker ni spelet är roligt så försök hitta/skapa en klan. Roligare än så kan inte spelet bli!

GL HF

Permalänk

Längtar tills scout update, tror dock att The sandman kommer bli lite väl kraftig, beror på hur lång stun tiden är.

För dom som inte sett sidan så:
http://www.teamfortress.com/scoutupdate/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Hur är det ssen man uppgraderar sina vapen? måste man få achievments eller hur fungerar det? Hoppas man ser er online

Precis som du säger, det är achievements som styr. Om du kollar i achievements så finns det General, Medic, Heavy, Pyro. Det är bara heavy/medic/pyro som det finns andra vapen till just nu (men scout är som sagt på väg). Du låser upp achievements när du spelar de klasserna, Medic pack 1 ger dig sedan första vapnet (12 unlocks eller vad det är), medic pack 2 nummer två osv.

Blir spännande att se vad det är mer för updates förutom nya vapen till scout som kommer..

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att pyro vapnen blir uppgraderade till lvl 10 och Heavy bara till lvl 5? är det bara cosmetika eller kommer Heavies få bättre? ^^

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Det är nog bara "tjoller" om man så säger

Permalänk
Medlem

har tänkt köpa the orange box till xbox 360 så jag undrar hur det är med online multiplayer på team fortress nu, är det många som spelar lr är det typ dött?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Kör det på dator och jag tycker det blir mer och mer så det är långt ifrån dött Både public och klanspel blir mer och mer befolkat så!

Skulle dock rekommendera det till dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Kör det på dator och jag tycker det blir mer och mer så det är långt ifrån dött Både public och klanspel blir mer och mer befolkat så!

Skulle dock rekommendera det till dator

eftersom min dator är inte så bra längre så köper jag det hellre till xbox 360 + att jag tycker det är roligare att spela på konsol än dator

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk

På konsol tycker jag det är lite si som så
Det kan vara svårt att hitta servers i mellan åt + att jag har spelat det på dator först så jag hade mycket mera uppdateringar som inte finns på konsol ännu vilket ledde till att man kände sig lite obekväm när man visste att man kunde ha Natacha på pc men inte på konsol Jag kan bra tänka mig spela det på xbox igen bara dom släpper dom där uppdateringarna....

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
har tänkt köpa the orange box till xbox 360 så jag undrar hur det är med online multiplayer på team fortress nu, är det många som spelar lr är det typ dött?

bättre om du kör på lägsta inställningar på datorn, än o köpa det till 360 (inte grafikmässigt då )...mkt bättre känsla på PC

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det är dött lr inte på xbox live? xD det är det jag vill veta

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen skaffa TF2.. och jag orkar inte direkt läsa igenom hela tråden

Jag har spelat en del idag.. lyckats ta mig till rank30 på en populär svensk server

Har dock en fråga.. hur fixar jag högre lvl på vapnerna? alla mina karaktärer har nivå1 på alla items..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jag har nyligen skaffa TF2.. och jag orkar inte direkt läsa igenom hela tråden

Jag har spelat en del idag.. lyckats ta mig till rank30 på en populär svensk server

Har dock en fråga.. hur fixar jag högre lvl på vapnerna? alla mina karaktärer har nivå1 på alla items..

är själv ny på spelet, men jag tror jag läste att om du plockar achivements så kan du låsa upp de nya levlarna.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

kan man lvla upp sina gubbar på xbox 360 eller bara på PC?

Visa signatur

STAY FRESH!