Jakten på Kameraexperten fortsätter

Permalänk
Melding Plague

Jakten på Kameraexperten fortsätter

Polisanmälningarna mot Kameraexperten fortsätter att rasa in. Polisen söker nu företagets styrelseledamot, som än så länge lyckats hålla sig undan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stod i metro om det där också..

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Det måste ju gå att stoppa sidan på något sätt - vet ju sedan tidigare att sidor blockerats pga olagligheter. Ganska onödigt att tra ut på det hela, IP-adressen som används till hemsidan kan väl knappast heller vara osynlig?
Kommer namn och andra uppgifter på personen bakom ut i media kan han nog utsättas för en hel otrevligheter, vore inte mer än rätt. Antiparatbyrån är världsbäst på att tracka fildelare genom att lägga upp deras info med hjälp av IP-adresser. Dags att ta fram kunskaperna där det behövs i stället för där det är helt onödigt kanske? Världen är bra dum i bland

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Detta är inte kul när sånt händer.

Ot (fick nån mer än ja tag på gratis julklappen från inet:)?)

Nee, ja trodde man va tvungen o köpa nåt så ja ignorera reklamen :/

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Man kan ju undra om småbarns pappa 35 kommer leta upp han och hälsa på på julafton med ett lagträ och kräva lite rättvisa?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
vad har det med denna tråd att göra? helt onödigt inlägg imho

Jag skrev ju faktiskt en sak som har med saken o göra :S De andra var bara en lien extra sak så ja slapp skapa ny tråd.

Men jag tycker de är konstigt att de inte kollas noggrannare på vem som styr företag osv. Kanske är väldigt svårt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Man kan ju undra om småbarns pappa 35 kommer leta upp han och hälsa på på julafton med ett lagträ och kräva lite rättvisa?

?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

hoppas den jäveln får ett långt straff i fängelset.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
?

Det jag menade är att många är nog förbannade spec nu vid jultid då de inte fått julklappar till sina när och kära som de tänkt ge bort.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Svindlare under julhandeln borde straffas med piska.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Hur kan man betala in i förskott till ett företag som bara har förskott? Skulle aldrig betala in i förskott. Se bara på Datorbutiken. Trots att det var ett mycket välkänt företag så gick dem i konkurs. Ta inga risker. Ta faktura eller postförskott.

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt när många människor blir lurade på det här sättet. Kameraexperten har ju dessutom en helsidesannons i senaste numret av PC för Alla. Inte bra alls...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
Svindlare under julhandeln borde straffas med piska.

Skoja inte

Permalänk
Medlem

Fram med pålarna, dags med lite häxjakt så kanske vi kommer med i civilkuragepriset nästa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Hur kan man betala in i förskott till ett företag som bara har förskott? Skulle aldrig betala in i förskott. Se bara på Datorbutiken. Trots att det var ett mycket välkänt företag så gick dem i konkurs. Ta inga risker. Ta faktura eller postförskott.

Eller betala med Visa.

Permalänk
Avstängd

Har dem varit inne i PC för Alla så är det många som har blivit blåsta.

Permalänk
Avstängd

Sen får dom fast honom tar in han på förhör för att sedan bli släppt och sedan få villkorligt med böter...

svensk rättvisa?

Permalänk
Medlem

Måste ändå säga att det är en sjukt snygg bluff.

Starta en snyggt designad internetbutik med jättebra priser, styra upp några billiga grå-import-kameror som man levererar till alla kunder som vågar beställa. Hålla butiken flytande i ett par månader för att ytterligare bygga förtroende.

Sen lagom innan jul så utökar man sortimentet med dyra tv-apparater etc. Låter folk beställa för massvis med miljoner utan att ha några produkter i lager och sen gå under jorden.

Äkta proffs!

(Pengarna göms sedan undan, konsumenterna och kreditkortsföretagen tar all skit och åker de mot förmodan fast så är de ute efter något år..)

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk

om han nu har nån miljon på ett fint "off shore"-konto så är det ju bara att åka och gömma sig i ett fint varmt land. I många länder kan man ju leva på 100kr dagen vilket borde göra att han överlever ganska länge i utlandet.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

haan tar ju ut pengarna och gräver ner dem i skogen så klart! Börja leta!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Förr eller senare brukar saker komma ikapp en. Bara att hoppas att det blir förr för den här snubben.

Visa signatur

Core 2 Duo E6850 | 4GB Corsair XMS2-6400 | XFX nForce 680i LT SLI | Gainward 8800GT 512 *GS* | Aspire 520W | 22" LCD | 2TB HDD
Znote 6625WD

Permalänk
Medlem

Fyfan, jag köpte en tv för en vecka sen och är hemskt glad ja köpte på dustin och inte kameraexperten som va ett alternativ. Var ruskigt nära på kameraexperten men kännde att de är bra o köpa av ett företag ja litar på och sen fick man me ett väggfäste också.. pust*

Hoppas ni som beställt på kameraexperten får tillbaka era pengar, kanske banken går in i sån här situation va vet ja? Hemskt tråkigt hur som hellst.

God Jul

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Hmm... har fått höra att de är samma person som driver skiten som driver privé. (rykte från en kund jag pratade med på jobbet som var drabbad).

De flesta personer har ingen anledning att polisanmäla företaget då de inte ens blivit debiterade. Många polisanmälningar är gjorda utan att kunden överhuvudtaget ingått i något avtal med företaget. Att beställa en vara är inte ett avtal, däremot om de blir debiterade ska de givetvis ha rätt att få pengarna tillbaka eller varan.

Desseutom har jag varit med om ett par som faktiskt har fått tillbaka sina saker från företaget.

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till topic

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Eller betala med Visa.

Det hjälper föga, du måste ha en kredit kopplat till kortet och handlat mot krediten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Det hjälper föga, du måste ha en kredit kopplat till kortet och handlat mot krediten.

Icke, jag har pratat med banken idag, det är inga problem om det har gått via ditt VISA kort kredit eller kontobelastat. Jag tyckte dock att det kändes bättre med en direktbetalning till kameraexperten, aj då. Jag har en gigantisk hemförsäkring så kanske de kan betala ut något.

Men man lär sig något nytt varje dag, denna vecka var det. Betala alltid med VISA-kort på nätet, då är du försäkrad. Nu måste jag dra detta för ARN, mao tack för kaffet. Hoppas fan han gör något roligt för mina 1800 skattade kronor.

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk

Riktigt surt, min mor gick nyligen på niten och beställde en tv därifrån. Ingen ny tv till jul och kanske inga pengar tillbaka heller.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Pengar tillbaka (Kameraexperten)

Är det någon som kan ge konkreta svar om skillnad mellan betalning via internetbank eller kreditkort kopplat till sitt bankkonto. Varit i kontakt med Swedbank men de svarar enligt principen "skyll-dig-själv". Det går inte att kontakta visa.se som privatperson utan via banken som utfärdat kortet. Flera påstår hur man har ett visst skydd mot sådana händelser om man betalat med kort. Så hur? Min bank (Swedbank) ville inte ens ta en reklamation då de inte ansåg att detta var något bedrägeri... De hänvisar till polisen som om det skulle göra en skillnad om banken kan ge mig ett svar hur de ställer sig till det här. Rent juridiskt, räknas det som avtal att betala via en internetsida där det står försäljarens vilkor (att pengarna inte dras förrän varan är skickad)? I så fall ser jag inte hur detta inte kan vara stöld...

Sen alla ni som påstår att vi borde kollat upp företaget... JA, det gjorde de flesta av oss. Det fanns inga anmärkningar, kunderna gav bra recensioner och det mesta funkade fram till december. Även om vi hade haft positiva erfarenheter med dem innan så hade vi kunna råka ut för det här ändå. Ni med för den delen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealElwood
Hoppas fan han gör något roligt för mina 1800 skattade kronor.

LOL!

Jävla tråkigt för alla drabbade, hoppas dom tar fast personen som ligger bakom det

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Betalning via Internetbank är i princip samma sak som när du sätter in pengar i någons konto och sedan väntar på varan. Har du ett kreditkort och handlar på kredit (alltså utnyttjar kreditdelen) så har du skydd enligt konsumentkreditlagen. Då är det kreditkortsföretaget som står för risken. Har du ett bankkort (där pengar dras/bokas från ditt bankkonto så har du inte samma skydd). Då är det många gånger upp till bankkortsutfärdaren att avgöra om du får pengarna tillbaka eller ej, då oftast är det GoodWill från kortföretaget/banken.