Permalänk
Medlem

håller med om att det är rätt lågt spelat av småkronorna, men kan tänka mig det är svårt när man har 20k pers som buar o håller på o fjollar sig.

Visa signatur

Dator : Ryzen 5950x ; 128GBRam; AMD RX6800

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är om någon här skulle gnälla på domarna om de dömt till Sveriges favör istället för tvärt om... Jag såg inte matchen så jag skall inte uttala mig om hur domarna skötte sig, men jag snacka med en polare som såg matchen och hans vanligaste mening var "nu har vi powerplay". Det är svagt att skylla på att Sverige förlorat med 5-1 för att Kanada hade domarflyt och gjorde 2-0 mål på ett sätt som kanske inte var schysst.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Den stora frågan är om någon här skulle gnälla på domarna om de dömt till Sveriges favör istället för tvärt om... Jag såg inte matchen så jag skall inte uttala mig om hur domarna skötte sig, men jag snacka med en polare som såg matchen och hans vanligaste mening var "nu har vi powerplay". Det är svagt att skylla på att Sverige förlorat med 5-1 för att Kanada hade domarflyt och gjorde 2-0 mål på ett sätt som kanske inte var schysst.

Kom tillbaka när du har sett matchen, vissa grejer dömdes ganska underligt, därför tror jag att många reagerade.

Permalänk
Medlem

jag hade gnällt på samma sätt på dommarna om de gjort såhär till fördel för Sverige. för sådanna missar får man inte göra.
är det sagt att det är 2min och något mer för att tackla målvakt, då ska det följas. Canadänsarna gör detta 4 - 5 gånger har tappat räkningen. det är inte rätt på något sätt för några lag!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1n
jag hade gnällt på samma sätt på dommarna om de gjort såhär till fördel för Sverige. för sådanna missar får man inte göra.
är det sagt att det är 2min och något mer för att tackla målvakt, då ska det följas. Canadänsarna gör detta 4 - 5 gånger har tappat räkningen. det är inte rätt på något sätt för några lag!

Det lustiga är att femte gången Markström (målvakten) blev nermejad så blev det utvisning på en kanadensare det inte skulle vart det. Domarinsatsen var ett skämt det håller jag med om men det var inte därför Sverige förlorade.

EDIT:
Fjärde nermejningen var det.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem

något annat ja reagerade på var när 2 canadicker skulle åkt ut så skickade dom ut en svensk med för något som man inte kunde se eller visat vad för. nä jag gillar inte detta alls. nu ska jag sova kommer nog dock ha mardrömmar om detta inatt.

ett ord. USCH!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tja vad ska man säga, vi tappar matchen redan i första perioden.... vi har inte heller samma spel som kanadensarna utan spelar ofta slarvigt och stressat (?)

jag har sett mkt hockey i mina dar och har själv spelat och tycker att domarna beter sig väldigt konstigt... jag har en gång skrikit "jävla rövhål" till en domare men detta finner jag inga ord för alls.

avslutningsvis vill jag tillägga: vi förlorar mot ett bättre lag, men det var inte rättvist

Permalänk
Medlem

Sverige hamnar i tidigt underläge som sedan blir större då ytterligare ett mål görs, av en kanadick som borde varit i utvisningsbåset. Det är jobbigt att trampa i uppförsbacke och det blir inte lättare med en enorm publik emot sig och när motståndarlaget kör extra fult för att de kommer undan med det.

Stängde av TVn när de satte målet i öppen kasse så man slapp se eländet. Sveriges bästa period var den första... om man bortser från skott mot mål.

Kollade precis in ett nordamerikanskt sportforum och där snackar de om att Markström filmar och håller på. Det hade varit intressant att se matchen från en kanadenisk kanal och höra vad deras kommentatorer har att säga..

Blir svårt att sova nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Kom tillbaka när du har sett matchen, vissa grejer dömdes ganska underligt, därför tror jag att många reagerade.

Jag har förstått att vissa saker var lite underligt dömda som under alla större sportevenemang. Det har man självklart rätt att ifrågasätta och det brukar jag också göra när jag följer en match med en domare som lärde sig reglerna genom att dansa salsa i hälsingör.

Det jag ville poängtera, om än kanske lite otydligt, var att det är fegt att säga att Sverige förlorade pga att domarna var på egna äventyr. Har snackat lite om matchen under natten med en polare som såg den, samt läst en del svar i den här tråden som gör att jag vågar säga att så inte var fallet. Det är ingen som har sagt det ordagrant heller, men det var en sådan underton jag fick av något inlägg (minns inte vilken och är för trött för att tänka efter).

Det jag vill minnas var att det handlade om kanadensarnas andra mål som det egentligen inte var något fel på. Har jag förstått rätt var det bara det att en stund innan så hade målskytten vart med i någon företeelse som borde gett utvisning men blivit friad. Självklart hade inte den spelaren gjort mål om han blivit utvisad, men det finns inget som säger att kanada ändå inte lyckats peta in ett päron trots numerärt underläge, även om det är mycket troligt att de inte hade gjort det.
Hela denna händelse påverkade naturligtvis matchbilden, men jag har svårt att tro att det var denna händelse som var skillnaden mellan 1-0 till Kanada som det stod då situationen var aktuell och 5-1 som det slutligen blev.

Sådär ja, nu har jag fått skriva av mig lite. Finns säkert massa trasig logik i min text, men det får man ha om man sovit för lite för mycket.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf

+1

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Inaktiv

Sverige gjorde helt enkelt inte en bra match, det spelade mycket stor roll i dramat igår, visst domarna hade kanske inte ögonen öppna men samtidigt så var det så att de missade en hel del fulingar som Sverige gjorde med...

Permalänk
Medlem

"Favoriten" var väl när en kanadensare slängde upp klubban i ansiktet på en svensk och ALLA domare blundade. Hur svårt kan det vara att förstå att något hänt om en spelare ligger på marken å håller sig för munnen.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
"Favoriten" var väl när en kanadensare slängde upp klubban i ansiktet på en svensk och ALLA domare blundade. Hur svårt kan det vara att förstå att något hänt om en spelare ligger på marken å håller sig för munnen.

vad du inte verkar förstå är att domaren måste verkligen se vad som hände för att få blåsa av och ge straff... det hade varit en stor skillnad om han fortfarande hade haft pucken.

Permalänk
Medlem

en eloge till Hedman som står emot och spelar enkel, smart hockey trots att 20.000 personer står och buar varjegång han får pucken trots att han vet att det är oförtjänt. Sen tycker jag att Kanadas nr 18 var ruggig. Precis som wikegård och Chris sa så tycker jag han är MVP. Överhela jävla banan ju!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
vad du inte verkar förstå är att domaren måste verkligen se vad som hände för att få blåsa av och ge straff... det hade varit en stor skillnad om han fortfarande hade haft pucken.

Med domarnas insats är jag beredd att säga att de valde att inte se.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Med domarnas insats är jag beredd att säga att de valde att inte se.

det vet man aldrig, men det ska ju vara ett visst samspel mellan domarna (en kollar på spelet och en kollar överallt annars, förutom just linjedomarna såklart.) och det hade dom verkligen inte...

Permalänk
Medlem

Gillar inte hockey vanligtvis men detta var ju skitkul

Permalänk
Medlem

Ja att Kanada var bättre säger jag INTE emot. Och Sveriges PP ska vi inte prata om.... Ingen som skymde mål, ingen våga skjuta.. Klart pucken inte går in då.

Men just 2-0 målet och förseelsen innan... Ett sånt mål KAN vara avgörande även om det inte borde varit det.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Sverige spelade jävligt uselt i powerplay jämfört med Kanada, och domarinsatsen var en skandal, iaf de gånger de sket i att Markström blev överkörd.

Förövrigt måste jag styra mina sömnproblem snart för nåt är fel när man sitter och kollar junior-VM i hockey klockan 04 på natten. Hockey är fan inte ens en sport!

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du vet att dom inte såg då? Du var väl knappast där så påstå inte att dom inte såg då.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Störde mig som fan på idiotpubliken.

Riktigt dålig stil att bua ut Sverige under medaljutdelningen.

Permalänk
Medlem

ja publiken va ju kass, visst vi kanske är lite för mesiga ibland när det gäller att hejja på, men vi buar ju inte ut vinnarna vid prisutdelningen iaf. Usch vad jag hade skämts ifall jag vara kanadensare efter detta

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Så du vet att dom inte såg då? Du var väl knappast där så påstå inte att dom inte såg då.

om du kollade på repriserna så såg man klart och tydligt att samtliga domare följde pucken med sina huvuden, inklusive linjedomarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

om du kollade på repriserna så såg man klart och tydligt att samtliga domare följde pucken med sina huvuden, inklusive linjedomarna.

Huvuddomarna vet jag inte, men jag såg klart och tydligt att minst en av linjedomarna såg det, även om det inte har så stor betydelse kanske.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"