Spela upp bluray bränd på dvd-skiva

Permalänk
Medlem

Spela upp bluray bränd på dvd-skiva

Vet inte om det är rätt del av forumet men det lär jag märka.

Har ni hört om tekniken att bränna bluray filmer på en dvd-skiva och sedan spela upp den med sin blurayspelare?

Jag googlade lite och kom över en sida där en kille hade, med hjälp av två program, konverterat matroska filen till två mappar som sedan kunde brännas på en vanlig dvd-skiva (konverterade till bluray format). Skivan kunde därefter spelas på t.ex. en PS3:a.

Tänkte bara dela med er detta och kolla om ni hört om det funkar?

Tanken är inte att tråden ska leda till diskussion om var och hur man gör det utan bara diskutera huruvida någon vet om det funkar att göra så.

Vet inte om jag får länka till programmen och till videolänken men det finns på youtube.

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk

Vart kan man ladda ner Blueray filmer lagligt? Länka gärna sidan är du snäll:)

Permalänk
Medlem

För det första filmer som är i matroska (mkv) format är inte blu-ray och bara för att det gick att spela upp dem på en ps3 betyder inte det att det är en "riktig" (det är det ju självklart inte eftersom den är bränd på en dvd men det behöver nödvändigtvis inte vara blu-ray format bara för att den funkar på en ps3:a) blu-ray men eftersom du skrev "(konverterade till bluray format)" så är det nog det ville bara påpeka detta.

Själv har jag ingen erfarenhet av blu-ray authoring (författande på svenska kanske?) däremot har jag gjort en del "hd dvd på dvd-skivor" och jag ser ingen anledning till att motsvarande inte skulle fungera med blu-ray.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Haha tror nog inte det är lagligt att tanka ner Blu-ray filer så du får fråga någon annan om det banck.

Angående topic....har prövat lite själv och det verkar funka men problem uppstår vid uppspelningen i form av croppad bild (framgår av en grön stapel i filmen).

För de som är intresserade finns förklaringen på denna länk: * bort *

Ska nog inte vara några problem med det..även om jag inte uppmuntrar till olaglig nerladdning.

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Hedersmedlem

§7
* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.