Permalänk

Ledsen om jag tar upp gamla saker men 67 sidor är ganska mycket att läsa igenom.
Är det någon som vet hur man får tag på en bra uppdatering för 9600M GT grafikkortet till windows XP?
Jag har försökt NVidia's hemsida men det funkade mindre bra, och den som ligger uppe hos zepto är gammal så vitt jag vet.
Skulle uppskattas mycket.

Permalänk
Medlem

Jaha, och där dog min Mythos, då. Jävla skit. Helt utan förvarning dog den bara, helt och hållet. Startar inte alls. Vad ska man ta sig till? Bor inte kvar i Sverige längre, är bara på besök, åker på fredag igen. Och skitig är den också, fyfan.

Aldrig mera Zepto.

EDIT: Ehum. Ett dygn senare, mycket frustration och många svordomar senare uppdagar det sig att sladden till laddaren åkt ur och batteriet tömts. Zepto är fina grejer!

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Inaktiv

fick precis min nox. är det någon som inte fick igång sitt trådlösa från början? är rädd att idioterna har glömt installera det trådlösa kortet för inga drivrutiner funkar

Permalänk
Medlem

Testat lägga knappen på högra sidan i rätt läge?

Permalänk
Medlem

Detta rör inte just Nox A15, utan Zeptos service i allmänhet.

Är det någon som lyckats få tag på nissarna på Zepto per telefon under veckan? Senast satt jag i två timmar. Efter ungefär en timma fick jag prata med någon dansk som bad mig vänta "en stund" efter att jag berättat vad mitt problem var. Efter ännu en timma lyssnade jag fortfarande på deras dåliga telefon-väntar-musik, så jag blev smått förbannad och la på. Helt sjukt kass service.

På mail verkar det gå lite bättre, men inte mycket. Så tänkte att jag kan testa lyckan här istället:

Mitt problem, mitt största problem ska jag säga, för just nu har jag ett par tre st med min dator, är att den inte tycks få någon ström genom "generatorn". Det började med att jag använde datorn utan strömsladden i. När datorn sedan började klaga på att den hade låg batteri-nivå så kopplade jag in generatorn, eller vad man nu kallar den. Trots detta försvann inte felmeddelandet om låg batteri-nivå, och till slut dog den. Jag testade då att byta till ett annat uttag i hemmet, men det hjälpte inte.

Själva generatorn lyser grönt när man kopplar in den i ett uttag, men datorns lampa som visar när batteriet laddas upp blinkar endast till stundtals när kontakten är i. Så min otroliga slutledningsförmåga säger mig att själva batteriet eller något i datorn har fuckat ur.

Vad borde jag göra? Köpa nytt batteri och vara glad? Kan det hjälpa att skruva upp den och rensa undan damm och skit?

Min Zepto är en 6324W, förresten.

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Är det någon som har färsk information om hur lång leveranstid det är just nu för Nox A15?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av draep
Detta rör inte just Nox A15, utan Zeptos service i allmänhet.

Är det någon som lyckats få tag på nissarna på Zepto per telefon under veckan? Senast satt jag i två timmar. Efter ungefär en timma fick jag prata med någon dansk som bad mig vänta "en stund" efter att jag berättat vad mitt problem var. Efter ännu en timma lyssnade jag fortfarande på deras dåliga telefon-väntar-musik, så jag blev smått förbannad och la på. Helt sjukt kass service.

På mail verkar det gå lite bättre, men inte mycket. Så tänkte att jag kan testa lyckan här istället:

Mitt problem, mitt största problem ska jag säga, för just nu har jag ett par tre st med min dator, är att den inte tycks få någon ström genom "generatorn". Det började med att jag använde datorn utan strömsladden i. När datorn sedan började klaga på att den hade låg batteri-nivå så kopplade jag in generatorn, eller vad man nu kallar den. Trots detta försvann inte felmeddelandet om låg batteri-nivå, och till slut dog den. Jag testade då att byta till ett annat uttag i hemmet, men det hjälpte inte.

Själva generatorn lyser grönt när man kopplar in den i ett uttag, men datorns lampa som visar när batteriet laddas upp blinkar endast till stundtals när kontakten är i. Så min otroliga slutledningsförmåga säger mig att själva batteriet eller något i datorn har fuckat ur.

Vad borde jag göra? Köpa nytt batteri och vara glad? Kan det hjälpa att skruva upp den och rensa undan damm och skit?

Min Zepto är en 6324W, förresten.

Tack för svar

Själv så har jag försökt få någon kontakt med Zepto via telefon sen den 19:e december förra året... Slängde iväg något mail förra veckan, men ännu inte fått något svar.

Anledningen till att jag försökt kontakta dem är samma som din, fel med min ac-adapter av någon anledning. Går ej att starta datorn med endast ac-adaptern inkopplad utan batteriet, och någon liten lampa blinkar till lite då och då om jag då sedan även kopplar in batteriet. Dock berättade jag detta för Zepto i samband med att jag skickade iväg min dator, vilket var i början av december, men föga förvånande så skickade dem ej med någon ac-adapter tillsammans med datorn vid leveransen hem.

Till vilken mail-address har du skickat till?

Visa signatur

Intel 9700K // EVGA RTX 2080 XC // Corsair LPX 16GB 3200MHz // Samsung 860 EVO 500GB // GIGABYTE Z390M // Corsair RM750X // Noctua NH-U12S // Asus 27" ROG PG278QR // Logitech G Pro // Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem

Jag har skickat till contact@zepto.com. Skickade ett mail den andra januari, och fick faktiskt svar den femte. Men det var innan det här "akuta" problemet visade sig. Efter det har de inte skrivit tillbaka.

Såg att de skrivit på sin hemsida att folk varit sjuka och att de skulle vara tillbaka med full styrka nu idag, eller igår (måndag) blir det. Så det är väl bara att nöta vidare.

Testat den där online-chatten förresten? Kanske kan vara något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av draep
Testat den där online-chatten förresten? Kanske kan vara något

När antalet personer i kön ej minskat på lite drygt en timme så gav jag upp...

Tar väl och slänger iväg ett mail även till contact@zepto.com och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Intel 9700K // EVGA RTX 2080 XC // Corsair LPX 16GB 3200MHz // Samsung 860 EVO 500GB // GIGABYTE Z390M // Corsair RM750X // Noctua NH-U12S // Asus 27" ROG PG278QR // Logitech G Pro // Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
Ledsen om jag tar upp gamla saker men 67 sidor är ganska mycket att läsa igenom.
Är det någon som vet hur man får tag på en bra uppdatering för 9600M GT grafikkortet till windows XP?
Jag har försökt NVidia's hemsida men det funkade mindre bra, och den som ligger uppe hos zepto är gammal så vitt jag vet.
Skulle uppskattas mycket.

Jag kör med drivrutinerna från nvidias hemsida till mitt 9650M GT, nått litet problem med att komma ihåg inställningar men annars har jag inte märkt någonting dåligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
fick precis min nox. är det någon som inte fick igång sitt trådlösa från början? är rädd att idioterna har glömt installera det trådlösa kortet för inga drivrutiner funkar

Min bluetooth glappar (Nox A14) så om du har brytaren för wlanet i "på" läget så är det ännu någonting som inte är som det ska..
"Maximal tålighet
En blandning av "ARC" teknologi (förstärkt alluminiumchassi) och komponenter som är bäst i sin klass, säkrar att detta system fungerar som är pålitlig partner till dig."
Känns som om det stämmer, om man antar att dom inte testar datorerna före leverans

Visa signatur
Permalänk

tummen upp ;)

Jag är otroligt nöjd med min Nox A15, härlig skärm, skönt tangentbord m.m ^^

Jag har 9650M.

Fick den i början av december, installationen av Vista gick otroligt smidigt

Men så plötsligt en dag när jag hade loggat in och såg skrivbordet så frös, den, och fick blue screen death efter ett tag. Safe-mode gick bra och så men inte vanligt.

Så vi skickade ett epost till zepto om det, svar en timme senare!!

Dom sa ungefär: "Skicka in datorn så löser vi det!"

Vi skickade in datorn och så fick jag tillbaka den samma vecka!!

Men jag hade köpt två års garanti och prioriterad service, det rekommenderar jag starkt, det gav mig snabbare support och reparation och längre garanti

Så ett tips till Zepto köpare, köp prioriterad service och längre garanti tid
För Zepto datorer krånglar tyvärr mkt

Och ett tips till alla som ska ha Vista, ha minst 4GB RAM..

När jag bara har firefox upppe så tar det ca. 2 gb RAM..............

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av draep
Testat den där online-chatten förresten? Kanske kan vara något

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakazato
När antalet personer i kön ej minskat på lite drygt en timme så gav jag upp...

Lyckades till slut komma fram på chatten idag! Kom in på plats 17 och det tog kanske 60 min eller så.

Siffran som talar om vilken plats du har i kön räknades aldrig ner för mig men jag kunde se när jag närmade mig början i kön genom att titta på den blåa gubben i köbilden. När den närmar sig början av kön så förflyttar den sig åt vänster. Typ från och med köplats 8 så märker man skillnaden på bilden.

PS: Supportpersonen var riktigt trevlig och hjälpsam även om jag inte lyckades få svar på mina problem idag.

Permalänk
Medlem

Hej alla Nox ägare!

Någon här som kan förklara för mig hur man bränner det förinstallerade vista operativsystemet till en skiva ifall den initiala installationen skulle gå åt skogen? Jag har sökt på datorn men hittar inget som ens skulle ge minsta vägledning om bränning av operativsystemet. Ringde till den danska supporten och han snackade någonting om ”vid uppstarten av datorn” men jag förstår bara hälften av vad en dansk säger.

Tacksam för hjälp
Lukas

Permalänk
Medlem
Citat:

Lyckades till slut komma fram på chatten idag! Kom in på plats 17 och det tog kanske 60 min eller så.

Siffran som talar om vilken plats du har i kön räknades aldrig ner för mig men jag kunde se när jag närmade mig början i kön genom att titta på den blåa gubben i köbilden. När den närmar sig början av kön så förflyttar den sig åt vänster. Typ från och med köplats 8 så märker man skillnaden på bilden.

Ahaaa.. det var intressant. Tyckte det var överdrivet ineffektivt när man inte flyttades en enda plats på typ 20 minuter. Ovanligt dålig interaktionsdesign måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt beställa en Zepto NOX A14 i veckan nu.

Hur är NOXen allmänt? Inga större problem?
Hade tänkt köra den på min 37" LG tv med HDMI o lira lite lättare spel som BF2, COD4 osv...

Har någon några invändningar eller är det bara att köra på denna:

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
Miljöavgift
ODD-Bezel - Black
WXGA+ 1440x900 + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3
9 Cell Nox/Nexus svart - (Gratis uppg. 6->9-cell)
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
250GB 7200rpm SATA Hårddisk
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
MS Windows Vista Home Premium 64bit - SE + Office testversion

16.498,35 KR inkl. moms

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Hade tänkt beställa en Zepto NOX A14 i veckan nu.

Hur är NOXen allmänt? Inga större problem?
Hade tänkt köra den på min 37" LG tv med HDMI o lira lite lättare spel som BF2, COD4 osv...

Har någon några invändningar eller är det bara att köra på denna:

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
Miljöavgift
ODD-Bezel - Black
WXGA+ 1440x900 + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3
9 Cell Nox/Nexus svart - (Gratis uppg. 6->9-cell)
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
250GB 7200rpm SATA Hårddisk
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
MS Windows Vista Home Premium 64bit - SE + Office testversion

16.498,35 KR inkl. moms

Datorn är helt okej, men ta en rejäl tänkare innan du beställer från zepto. Supporten är svår att ha att göra med och komma i kontakt och tyvärr är kvaliten lite si och så. Skulle du ha otur att det händer nått med datorn så kan det dröja innan det är åtgärdat. Beställde själv en nexus i hopp om dom skulle hålla leveranstider mm. Fick mail samma dag som datorn skulle vara klar att den är försenad med 2 veckor när jag redan väntat 2 veckor på datorn. Supporten gick inte att få tag i. Bara telefonkö och vidarekoppla till danmark och sales killen i chatten efter lång väntan drog mitt i samtalet. Du får en liknande datorn för samma pengar från en tillverkare och butik som är lättare att ha att göra med.

Permalänk
Medlem

Mjo hade tänkt mig HP HDX16 som alternativ, tyvärr är den hela 2" större och inget 9650M GT är möjligt... om jag köper från ett annat märke blir det nergradering till 9600M GT som gäller.

Är det värt det? Att lämna Zepto och deras 9650M GT mot tex HP och 9600M GT ?

Tackar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
Ledsen om jag tar upp gamla saker men 67 sidor är ganska mycket att läsa igenom.
Är det någon som vet hur man får tag på en bra uppdatering för 9600M GT grafikkortet till windows XP?
Jag har försökt NVidia's hemsida men det funkade mindre bra, och den som ligger uppe hos zepto är gammal så vitt jag vet.
Skulle uppskattas mycket.

http://www.laptopvideo2go.com/

läs sedan instruktionerna och du har färska grafikkortsdrivrutiner oavsett om du har 9600 eller 9650, finns till det mesta på denna sida. varsågod

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Mjo hade tänkt mig HP HDX16 som alternativ, tyvärr är den hela 2" större och inget 9650M GT är möjligt... om jag köper från ett annat märke blir det nergradering till 9600M GT som gäller.

Är det värt det? Att lämna Zepto och deras 9650M GT mot tex HP och 9600M GT ?

Tackar!

Jag kan inte svara på om det är värt det, men så du vet jag Asus en modell med ett 9700GT som heter G50: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=320726 Kanske är för dyr mot vad du tänkte dig iosf. Denna dator ska dessutom tydligen vara väldigt tyst trots kraftfull hårdvara. Finns en tråd om denna om du använder sökfunktionen i forumet.

Hur är det med Nox:en nu; Har Zepto fått ordning på det som vissa upplevde som ett problem med att fläkten rusade upp i full fart för att sedan vara tyst några minuter. Någon som kan upplysa?

//R

Permalänk

Köp 2 års garanti med prioriterad service!!!

Snabbare service, dom har den max 5 arbetsdagar m.m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Jag kan inte svara på om det är värt det, men så du vet jag Asus en modell med ett 9700GT som heter G50: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=320726 Kanske är för dyr mot vad du tänkte dig iosf. Denna dator ska dessutom tydligen vara väldigt tyst trots kraftfull hårdvara. Finns en tråd om denna om du använder sökfunktionen i forumet.

Hur är det med Nox:en nu; Har Zepto fått ordning på det som vissa upplevde som ett problem med att fläkten rusade upp i full fart för att sedan vara tyst några minuter. Någon som kan upplysa?

//R

Mjo men jag gillar inte utsendet på datorn, tror nog att det blir en Nox A14 i alla fall. Sen om den blir alls försenad så avbeställer jag direkt och kör på något annat.

Permalänk
Inaktiv

Hur kollar man vilken BIOS-version man har på sin Nox? Skriv gärna ner vilken BIOS ni har och hur fläktarna uppför sig med respektive BIOS.
På min fläkt så drar fläkten igång för fullt en liten stund varannan minut typ, kan det vara den gamla versionen då tro?

Permalänk
Medlem

Hepp,

En vecka har gått nu sen det att jag skulle ha fått det utlovade svaret från supporten och jag har fortfarande inte hört nått... Blir å tjata på dem igen!

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt 9 cells batteri från zepto igår. Endast smått fantastiska 5 månader efter att jag fick min dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hencke
Jag fick mitt 9 cells batteri från zepto igår. Endast smått fantastiska 5 månader efter att jag fick min dator...

Haha det är patetiskt ju.. Hur lång tid räcker det om du inte gör ngt och sätter på energisparläge?

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk

Skickade mail för att få svar på om noxen har stöd för ddr3 ram. Var nog över en och en halv månad sen nu, inget svar än). Har köpt en MacBookPro istället nu och är så jävla nöjd. Fick en död pixel på första exet som skickades(3 dagars leverans) reklamerar och 2 dagar senare har jag fått ett erättningsex. Det kallar jag service.

ps. nu hade iofs erättningsexet fått en fraktskada(buckla) så den åkte också tillbaks. Får nya datorn imorgon. Men vafan dom har ändå skickat ut tre datorer på mindre än en vecka!

ds. Menar inte att alla ska gå att köpa en MBP istället då datorn är svindyr(tur att det finns studentrabbat:) Ville bara poängtera att Zepto fortfarande har en hel del att lära om kundservice

Permalänk
Medlem

Haft min Nox i 5 månader nu och enda problemet jag haft är att tangentbordet har slutat funka några gånger (inte orkat uppdatera BIOS), löses dock snabbt genom att ta ur och sätta i batteriet. I övrigt är jag skitnöjd, allt funkar prima, är glad att jag tog Intels nätverkskort då polarns har zeptos egna och det presterar mycket sämre. Ber dock en stilla bön då och då att jag inte ska behöva kontakta Zego.

Edit: Hmm, hade jag köpt _exakt_ samma idag hade jag fått pröjsa 16.750. Jag betalade runt 13.600 och då fick jag dessutom en bra väska p.g.a förseningen...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen nox men en 3215W från zepto som hade en död pixel vid leverans. Inom 1 vecka hade jag fått tillbaka datorn med en ny skärm. Tyckte deras kundtjänst var riktigt bra, inte speciellt svår att få tag på heller. (mailade till dom).

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Servicen funkade bra för min nox (hade 2 ås prioriterad service också)..

Mailade dom, svar nästa dag. Lite mejl hit och dit (en gång svarade dom efter 10 minuter^^)!

Skickade in på en onsdag kväll, kom med UPS direkt till dörren på måndagen

P.S. Hade fel på hårddisken

Permalänk
Medlem

Sålde min Zepto Nox 15A häromdagen efter 1 månads användning eftersom jag aldrig förstod mig på den dator.
Massa fönster som poppade upp vid starten med diverse avancerade inställningar som jag inte kunde bli av med (t.ex fingerprint reader mm).
Datorn stängde av internetuppkopplingen lite då och då.
Skype fungerade urdåligt på datorn trots att min gamla compaq från 2002 och nya macbook från 2009 som jag provade med samma uppkoppling fungerade utmärkt.
Ljudet från högtalarna var extremt tyst trots max inställning, min gamla compaq är en ljudmaskin i jämförelse.
Pekplattan var jobbigt gummiaktig och därtill var det omöjligt att ställa in rätt remsa på skrollfunktionen då plattan ofta avläste pekandet som skroll vilket är väldigt irriterande då hela bilden på skärmen rör sig.
Den lät som en dammsugare mellan tysta pauser, började även höra klickande ljud vid pauserna mot slutet.
Vista är förinstallerat och ingen installationsskiva medföljer vilken man skulle bränna själv men som jag aldrig fattade hur man gjorde.
Ljudkontrollen på vänster sida av datorn är omöjlig att använda med precision då den höjer eller sänker ljudet i flera oväntade steg vilket blir olika för varje gång.
Det enda som var bra med datorn var att man kunde spela Crysis men Microsoft Flight simulator hackade däremot på de högsta inställningarna och gick inte att spela.
Ska man ha en Nox ska man vara programmerare eller liknande.
Nu ska jag handla en enkel dator och för spelen blir det en spelkonsol av typen playstation eller xbox.