Permalänk

Movie Quiz v.2!

Jag tar mig härmed friheten att avsluta första delen i movie quiz tävlingen! Vinnare av Movie Quiz v.1 blev följande:

1:a:Stormraider - 143p

2:a: Frantic - 133½p

3:e: Electrix - 89p

Stort grattis till er! För att se den fullständiga poänglistan så finns den här: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=8879963...

Citat:

- Har det gått mer än 1 dygn sedan senaste bilden postats, och det rätta svaret ej kommit in, får vem som helst posta en ny.
- Man bör hålla sig till relativt kända, och inte allt för nya filmer. Är fördjävligt när någon postar en 20 år gammal Koreansk rulle som 5 i hela världen vet om att den existerar.
- Inga spoilers! Dvs undvik att posta bilder när något avgörande för filmens handling händer, som skulle kunna spoila för dem som ej har sett.
- Var halvslappa när ni godkänner ett rätt svar. Svarar någon "senaste batman!", är det ett helt korrekt svar på "Batman Begins" tillexempel.

Om ni vet med er att ni inte kommer ha ork/tid att lägga upp en ny bild, ge fasen i att gissa.

Lycka till!

Börjar den nya tävlingen där den gamla slutade.

Reign Over Me var tyvärr inte rätt.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! =p
Dessvärre har jag ingen gissning

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

the happening kanske?

Permalänk

Nix, filmen är från 2008.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, The incredible Hulk så är dom i någon park. Kanske är den. Ändra första inlägget till Ingen Bild = Ingen poäng. Jag är lilka less som du. Sedan kan du lägga till att filmen iaf ska finnas på DVD. Inget nyare än det.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

The Wackness?

Permalänk
Medlem

Om vi ändå byter tråd, så tycker jag att vi borde speca reglerna ännu hårdare.

Ingen poäng om man inte lägger upp en ny bild!

Sen borde vi ställa hårdare krav på vilka filmer som får vara med. Filmer för TV som aldrig gått på bio? Miniserier? Utländska filmer som aldrig gått på bio i Sverige? Utländska filmer som inte går att köpa på DVD i Sverige? Filmer som är så nya att de inte går att köpa på DVD i Sverige? Måste filmen finnas med på IMDB? Ska dokumentärer få vara med? Något annat fall?

Någon tidsgräns på hur lång tid man har på sig att posta en ny bild efter att man fått rätt borde införas också. Jag tycker det borde vara kortare tid än ett dygn. Några timmar bara, men hur många?

Rekommenderad bredd på bilderna? För litet är svårt att se. För stort är jobbigt för folk med låg upplösning. Vad är lagom?

Rekommenderad tid till ledtråd eller en till bild? Tycker det kan vara lite jobbigt när någon lägger upp en svår bild, och sen väntar tolv timmar på att lägga upp en ledtråd eller till bild.

Några andra regler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Om vi ändå byter tråd, så tycker jag att vi borde speca reglerna ännu hårdare.

Ingen poäng om man inte lägger upp en ny bild!

Sen borde vi ställa hårdare krav på vilka filmer som får vara med. Filmer för TV som aldrig gått på bio? Miniserier? Utländska filmer som aldrig gått på bio i Sverige? Utländska filmer som inte går att köpa på DVD i Sverige? Filmer som är så nya att de inte går att köpa på DVD i Sverige? Måste filmen finnas med på IMDB? Ska dokumentärer få vara med? Något annat fall?

Någon tidsgräns på hur lång tid man har på sig att posta en ny bild efter att man fått rätt borde införas också. Jag tycker det borde vara kortare tid än ett dygn. Några timmar bara, men hur många?

Rekommenderad bredd på bilderna? För litet är svårt att se. För stort är jobbigt för folk med låg upplösning. Vad är lagom?

Rekommenderad tid till ledtråd eller en till bild? Tycker det kan vara lite jobbigt när någon lägger upp en svår bild, och sen väntar tolv timmar på att lägga upp en ledtråd eller till bild.

Några andra regler?

Filmerna ska självklart ha sålts på vhs / dvd i sverige.. bio tycker jag inte är ett krav, desustom svårt att veta om en gammal film man hittat gått på bio eller inte.
Tycker även filmerna ska finnas på IMDB för att även kunna rätta sig själv eller andra.
Inge poäng om man inte laddat upp bild.. det är självklart godkänt att ta bilder från t.ex google.
Bildstorlek vet jag inte.. jag brukar köra med imageshack default.. tror det är 320x240(?) rätt lagom iaf.
Tycker att om ingen ny bild lagts upp inom 2h (DAGTID!) så får personen som svarade inget poäng och vem som helst får ladda upp.. Har ingen svarat rätt på en bild inom 4h (DAGTID!) så kan vem som helst ladda upp ny...
Nattetid tycker jag inte ska ha nån time-limit, då många laddar upp en bild.. och sedan går o lägger sig.. är trotsallt inte många aktiva mitt i natten.. men detta är bara vad jag tycker... kom med funderingar

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Tycker 2 timmar dagtid är aldeles för kort timelimit. Är ju inte direkt så att man kan kolla sweclockers hela tiden när man jobbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Tycker 2 timmar dagtid är aldeles för kort timelimit. Är ju inte direkt så att man kan kolla sweclockers hela tiden när man jobbar.

3-4h då?
Känns som vart man än sätter time-limit så blir det nog bättre än va det varit
Har nämligen gått hela arbetsdagar då tråden varit helt död.

edit: kan vi få ytterligare en bild på den aktuella filmen?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

4 timmar känns mer rimligt tycker jag.
Sen håller jag med om att filmerna borde finnas på imdb och gå att köpa på dvd i sverige. Filmer som måste importeras eller bara visats på bio är för nya.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
The Wackness?

Rätt, får gratulera till det första poänget i Movie Quiz v.2!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Kan ju säga att det börjar bra med en film som inte går att köpa på dvd i sverige.

Edit: ok, finns som import på ett ställe vad jag ser.

Permalänk
Medlem

4 timmar för att få upp en ny bild kan nog vara en bra kompromiss. Kan ju skriva något om att det är rekommenderat att hålla det kortare om man kan dock.

320x240 för bilder tycker jag är på tok för litet. Att aktivt förminska bilden (om den är normalstor till att börja med) tycker jag känns väldigt fel. Jag försöker ofta förstora bilderna jag lägger upp här för att det ska bli lättare att se. Jag har hittills förstorat till 800 pixlars bredd (via script, så det är inget jobb med det), men funderar lite på att gå upp till 1000 pixlars bredd.

Håller med om att filmen måste gå att köpa på DVD i Sverige för att få användas.
Jag tycker att miniserier (som IMDB inte skiljer från vanliga TV-serier, och markerar genom att sätta titeln inom citattecken) inte ska få vara med. Det ska vara riktiga filmer.
Men vad tycker ni om TV-filmer (som IMDB markerar med (TV) efter årtalet. Exempelvis http://www.imdb.com/title/tt0314979/ )?
Och vad tycker ni om direkt till DVD-filmer (som IMDB markerar med (V) efter årtalet. Exempelvis http://www.imdb.com/title/tt1054485/ )?
Jag tycker direkt till DVD-filmer ska vara tillåtna, men inte TV-filmer, då de ofta hör ihop med en TV-serie, eller är ganska okända.

Jag har för mig att jag hörde vissa grymta lite i den förra tråden då dokumentärer togs upp. Vad tycker ni? Jag ser inget större problem med det, förutsatt att dokumentären är någorlunda känd (men det är väl i princip samma krav som på vanliga filmer).

Sen hoppas jag att Ingemansson kan vara lite flexibel, och kan tänka sig att ändra lite på reglerna i framtiden, om det röstas igenom. sweetfish var inte så pigg på det om jag förstod rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Rätt, får gratulera till det första poänget i Movie Quiz v.2!

Härligt!

Då kommer nästa:

Poänglistan:

rile - 1p

Permalänk
Medlem

Gissar på Fast Times at Ridgemont High

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Nej det är tyvärr fel!

Permalänk
Medlem

Cage med mustach... Gissar vilt på Raising Arizona.

Permalänk
Medlem

Det är rätt!

Permalänk
Medlem

Ny bild:

Misstäner att det kan vara lite svårt, så jag tar en till bild.

Poänglistan:

rile, Genesis - 1p

Permalänk

The King of Kong

Permalänk
Medlem
Permalänk

Poänglistan:

rile, Genesis, Stormraider - 1p

Permalänk
Medlem

föresten.. tycker dessutom vi hoppar över halva poäng

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

wrong turn?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Savage? elle vad den nu heter

Googlade det är filmen Severance - Teambuilding jag tänkte på. Gissar på den iaf.

EDIT: Ang regler. Jag tycker 4 timmar är ok. För mig spelar det igentligen ingen roll. Jag kan bara titta till tråden några ggr / dag. Jobbar samt två små barn här hemma som gör att när man får en liten andningspaus så brukar jag titta till den och svara om jag vet.

Jag kommer dock att f åsvårt att fixa rätt storlek på bilderna. Där tycker jag det var helt ok i den tidigare tråden.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Savage? elle vad den nu heter

Googlade det är filmen Severance - Teambuilding jag tänkte på. Gissar på den iaf.

Severance är rätt

Permalänk
Medlem

Poänglistan:

rile, Genesis, Stormraider, Frantic - 1p

Snabbfråga. Gissar att det är ok med dokumentärer också eftersom kung filmen King of Kong redan postas?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

kommer vara väldigt få.. väldigt väldigt få dokumentärer jag kan.. och sällan jag memorerar titeln på en dokumentär

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Hitch

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |