Permalänk
Medlem

Almost Heroes

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Den här bilden finns vid google sökning på filmnamnet.
http://videodetective.com/photos/181/00762523_.jpg

Ta inte bilder direkt från sidan du hittade den på. Då kan vi också hitta den. Ladda ner bilden, och ladda upp den på exempelvis pici.
http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=00762523_.jpg&b...

Permalänk
Medlem

Jag vet jag hade rätt eftersom det är den bortgågna Chris Farley på bilden. Har fixat ny bild nu under tiden.

LEDTRÅD: 2003

Poänglistan:
Genesis, Frantic - 2p
rile, Stormraider, Freddie, maxkill - 1p

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

United 93?

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Nope, men en gissning ger en ny bild

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Sum of All Fears?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Näe, det är fel, men din gissning ger en ledtråd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Terminator 3

Såg den nydligen så vet att det är rätt

Poänglistan:
Genesis, Frantic - 2p
rile, Stormraider, Freddie, maxkill, JackeShan - 1p

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

klart det är den "Jacke"

Gissar på battlestar galactica

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Serenity?!

Edit: Det är rätt. http://bostonist.com/attachments/boston_caroline/060307_seren...

Bilden är tagen från IMDB. Rätta er själva, för nu går jag och lägger mig. Lägger upp en till bild imorgon bitti om den inte är löst då, men det tror jag den kommer vara.

Poänglistan:
Genesis - 3p
Frantic - 2p

Permalänk
Medlem

Fun with Dick and Jane

Rättar i morgon, men ni får iaf två bilder...

Poänglistan:
Genesis, Frantic - 3p
- 2p

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Batman

Kommer inte kunna lägga upp en bild förens imorgon kväll så om jag har rätt gäller denna bilden:
http://www.pici.se/pictures/CPeFGwSwd.png (Länkar för att inte förvirra om jag har fel ) Rättar imorgon.

Permalänk
Medlem

True Lies?

EDIT: Ugh det är klart det är Batman. Får väl gissa på den andra bilden.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

The Big Lebowski

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
The Big Lebowski

Är 99,9% säker på att det är rätt. Så lägg upp en till bild du. Om det mot förmodan skulle vara fel så är det väl bara att plocka bort din poäng sen.

OT: Ska upp tidigt imorgon, men kan inte sova. Sux...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genesis
Är 99,9% säker på att det är rätt. Så lägg upp en till bild du. Om det mot förmodan skulle vara fel så är det väl bara att plocka bort din poäng sen.

OT: Ska upp tidigt imorgon, men kan inte sova. Sux...

Ah ok, då gör jag så.

Ledtråd: 2001

Poänglistan:
Genesis, Frantic - 3p
- 2p
rile, Stormraider, Freddie, maxkill, JackeShan, Cloudstone - 1p

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vettefan hur länge vi nu ska vänta på ett svar innan vi kan lägga upp en annan bild.. eller om cloudstone är här o kan ge en till bild.. 10:00 tycker jag är deadline

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

en del har alldeles för bråttom, tidsgränds på 2-4h???

alla har inte konstant tillgång till datorer då en del av oss jobbar eller är upptagna på andra sätt, visst surt när folk inte lägger ut ny bild, men jag tycker iaf 8h

jag jobbar natt, så om jag skall lägga ut en bild, vi säger att jag hade rätt, men det postas inte att jag har rätt förän kl 10.00 då sover jag så när jag har gått upp 14.30 så är det försent och nån annan har lagt upp en ny bild

ha inte så förbannat bråttom, det är inte enbart en tävling för de som har otroligt mycket fritid om dagarna eller konstant tillgång till datorer

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
en del har alldeles för bråttom, tidsgränds på 2-4h???

alla har inte konstant tillgång till datorer då en del av oss jobbar eller är upptagna på andra sätt, visst surt när folk inte lägger ut ny bild, men jag tycker iaf 8h

jag jobbar natt, så om jag skall lägga ut en bild, vi säger att jag hade rätt, men det postas inte att jag har rätt förän kl 10.00 då sover jag så när jag har gått upp 14.30 så är det försent och nån annan har lagt upp en ny bild

ha inte så förbannat bråttom, det är inte enbart en tävling för de som har otroligt mycket fritid om dagarna eller konstant tillgång till datorer

/Daniel

men alla är ju aktiva på olika tider på dygnet.. och alla vill ju ha aktivitet medan under den tid man är aktiv.. jag t.ex.. jag är aktiv i forumet under arbetstid.. dvs 8 till 16.30.. om det då ska vara tillåtet med 8 timmars uppehåll så är tråden helt död under hela dagen? det låter inte schysst, om man tänker sig att nån som jobbat natt får rätt vid 8 på morgonen och han då går o lägger sig.. 4h tycker jag är ok.. det är ju inte hela världen om man av misstag inte fått upp en bild.. alla som är aktiv ska väl inte behöva vänta 8 timmar på en person som kanske ligger o sover?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jävligt konstigt, jag laddade upp bilden inatt och såg att den visades. Mycket konstigt att den inte visades nu. Kanske nåt fel på pici.se.

Visa signatur

Permalänk

Jag anser att vi fortsätter som i den gamla tråden, 24 timmars regeln. Tycker att det fungerade bra.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jag måste bege mig nu och kommer inte hem igen förrän om 4 timmar så jag laddar upp en ny bild.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det är inte love guru eller nånting sånt?

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Blow?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

tror vi får rätta oss själva dock.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Jag anser att vi fortsätter som i den gamla tråden, 24 timmars regeln. Tycker att det fungerade bra.

Va? Den gamla tråden hade ingen regel alls på hur lång tid man har på sig att lägga upp en ny bild efter att man har blivit rättad.

Angående att folk är vakna olika tider, så gör det hela mer besvärligt naturligtvis. Jag vill fortfarande ha någon form av automatiskt rättningssystem. Det skulle lösa många problem med denna tråd. För ni tycker väl inte att fyra timmar är för lite för att lägga upp en ny bild om ni blir rättade på en gång?

Vissa här lägger upp en bild från filmen från IMDB eller från första sidan på google's bildsök, när de går och lägger sig, så kan man rätta sig själv. Men det är inte alltid som IMDB eller google har bra (eller ens drägliga) bilder.

Jag försökte i förra tråden testa ett automatiskt rättningssystem som baserades på hashning av filmens titel, och sen skrev jag hashsumman i min post tillsammans med bilderna. Men detta mottogs inte med någon större entusiasm. Sen har jag funderat lite mer på detta, och inser att detta inte är en helt säker metod. Dels kan någon hasha alla IMDB's filmtitlar, och sedan söka lokalt bland hashsummorna mot den publicerade hashsumman. Men ännu lättare är dock om en hashsumma från en film som varit uppe innan publiceras så är det bara att göra en forumssökning på hashsumman, och se vilket som var rätt svar förra gången.

Jag skulle helst vilja ha en sida på en egen webbserver. Då skulle hashsummorna kunnas hållas dolda för de som gissar, och det hela borde bli mycket säkrare. Jag saknar dock både webbserver och kunskap om mer avancerad hemsidekodning...

Men kan inte folk försöka att lägga upp en bild från IMDB eller google (om man hittar någon acceptabel) varje gång de inte kan rätta på ett tag? Det skulle underlätta ordentligt.

Permalänk
Inaktiv

Då tycker jag att om man vet med sig att man ska lägga sig eller inte kunna ha tillgång till dator hålla svårhetsgraden till en minimum så att alla andra inte behöver sitta och vänta i 8 timmar på att en viss person ska vakna...

Permalänk
Medlem

jag gillar dock idén med ett automatiskt rättningssystem, det skulle underlätta bra mycket

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Blow?

Rätt säker på att du har rätt då både Monet Mazur(?) och Franka Potente är med på bilden.

Edit: 100% säker, upp med ny bild.

Off: Av vilken anledning skapades det en ny tråd från gamla quizet? Detta bara för att Trådskaparen har ett enormt starkt behov att få skapa en stor tråd med hans namn i första posten?
Till inlägget under: Detta i kombination med det jag skrev ovanför.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Ja ett rättningsystem skulle varit bra. finns ju gott om folk på forumet som har datorer online. har själv en så. krävs ju ingen dirext ny dator till det häller.

Om någon kan koda ihop något smidigt sätt att göra ett rätningssystem så kan jag ha den på en dator.

EDIT:
Den gamla låstes pga att folk inte la upp nya bilder och att den började bli på tok för stor.

Visa signatur

I am Extrazz.