Permalänk
Medlem

rätt

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Snabbfråga. Gissar att det är ok med dokumentärer också eftersom kung filmen King of Kong redan postas?

Jag postade den specifikt för att, så att säga, force the issue. Men folk får fortfarande säga vad de tycker. Någon mer än crow2 som är emot dokumentärer?

Permalänk
Medlem

Ledtråd - Huvudpersonen säger att han är döpt efter en ku klux klan medlem.

Poänglistan:

rile, Genesis, Stormraider, Frantic,Freddie - 1p

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Full Metal Jacket?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Nej.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Inaktiv

apocalypse now

samtidigt den här regeln som någon kommit på om att inte få poäng om man inte hinner posta.

låt säga att man har tid att posta en ny bild när man gissar men att man inte får bekräftelse att man gissatt rätt förän man inte längre har tid att posta en bild. Då tycker jag det borde ge en poäng ändå. Låt säga 1.5 timmars gräns isåfall lr nåt? Alltså gissar man rätt så ska man ha tid att posta bild inom 1.5 timmar om man inte fått bekräftelse tidigare. blir klockan 1.7 timmar utan att ha fått bekräftelse så får man ändå poängen.. ?

Permalänk
Medlem

Nej. Kommer ny bild.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

forrest gump

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Yay*

rile, Genesis, Stormraider, Frantic,Freddie, maxkill - 1p

woohoo jag är på första plats

Permalänk
Medlem

Mmm, det är också ett problem ja, när man gissar, och sen dröjer det länge innan man blir rättad. Om man lägger en gissning som man själv är skeptiskt till, och sen inte blir rättad på ett tag, så kanske man åker bort, och gör något annat. Är 4 timmar pluss tiden det tog innan man blev rättad en rimligare tid? Eller ska man skriva i tråden att man inte längre har möjlighet att lägga upp en ny bild om ens gissning skulle vara rätt?

Angående bilden så gissar jag vilt på The Omen.

Permalänk
Inaktiv

Det är rätt.

Jag tycker om man inte blir rättad på 1 och 1/2 timme och har gissat rätt så får man poängen oavsett om man lägger upp bild eller ej..

Permalänk
Medlem

På denna bild trycks en av huvudpersonerna ned mot föremålet från bild ett och två, och tvingas öppna munnen.

Vissa hävdar/hävdade att filmen är en ripoff på The Blair Witch Project. Men den har annan handling, och annan stil. Det är mest den skakiga kameran som påminner om The Blair Witch Project. Jag tycker mer den påminner om The Thing, med att man inte vet vem man kan lita på.

maxkill: Jo, det kanske är en vettig lösning. Tycker dock att man borde skriva nått om man går hemmifrån eller liknande om man har en orättad gissning. Det blir så segt att behöva vänta fyra timmar i onödan på en ny bild som inte kommer komma.

Poänglistan:
Genesis - 2p
rile, Stormraider, Frantic, Freddie, maxkill - 1p

Permalänk
Inaktiv

yuck
the thing?

Jo visst man kan ju meddela att man drar om man Tror man har rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
the thing?

Var det en gissning? Isf är det fel. Jag skrev ju att filmen påminde delvis om The Thing, så då är det väl rimligtvis inte den.

Permalänk
Inaktiv

nae det såg jag inte..

Permalänk
Medlem

Det okända?

En fråga om reglerna, får man googla? Gjorde det för att få reda på titeln ovan.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Rätt!

Ingen kan hindra dig från att googla, så... Tanken är väl inte att man ska ta en film genom att googla ett reg-nummer från en bil eller något liknande dummt. Men att googla lite, tycker jag är ok. Eller om man känner igen en skådespelare, att då kolla upp vilka filmer den har medverkat i tycker inte jag är fel.
Jag googlar ofta efter bilder på en film som jag är osäker över om det kanske kan vara filmen i fråga. Det är inte så ofta man hittar just den bilden som ligger uppe, men man kan se stilen på filmen, och vilka kläder de har och så.
Men det är vad jag tycker.

Permalänk

Det är ju rätt att googla
Samma sak som att gå ner och titta i videohyllan ju

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

rankko? Ny bild tack.

Ska samma fyra timmar även gälla kvällstid? Känns som att många har mer tid över på kvällarna, så det borde kanske vara kortare tid då?

Permalänk

4 timmar från 8-9 på morgonen till 6-8 på kvällen på natten bör det vara 2 timmar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vi bör nog inte krångla till det för mycket med alla regler hit och dit, försök att hålla det så enkelt som möjligt, annars blir det svårt för folk att veta vad som verkligen gäller.

btw, kmr det nån ny bild tro?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Ledsen, glömde bort att jag skrivit här helt och hållet. Ny bild kommer inom 3 minuter.

Den här bilden finns vid google sökning på filmnamnet.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Robinson cruse?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Robinson cruse?

Nope.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Dansar med Vargar?

Permalänk
Medlem

*Lägger till som övervakad tråd*

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Dansar med Vargar?

Nope. En till bild.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Kan det vara Robin Hood: Men in Tights?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Kan det vara Robin Hood: Men in Tights?

Nope, inte den heller.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.