Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Om jag tolkar denna konstiga text rätt; Inte tror du väl på allvar att majoriteten av användarna på det här forumet är högskoleutbildade? Vi pratar alltså om ett forum där genomsnittsåldern sannolikt är 16-18 år.

Sen kan man ju anta att han menar de som skriver i denna tråd, och då alltså inte är 16-åringar. Och de kan mycket väl hända att lönen för de som arbetar på det här forumet är över genomsnittet. Det tenderar att röra sig ganska smarta mänskor här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Om jag tolkar denna konstiga text rätt; Inte tror du väl på allvar att majoriteten av användarna på det här forumet är högskoleutbildade? Vi pratar alltså om ett forum där genomsnittsåldern sannolikt är 16-18 år.

Högskoleutbildning != Hög lön
Ej Högskoleutbildad != Låg lön

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Sen kan man ju anta att han menar de som skriver i denna tråd, och då alltså inte är 16-åringar. Och de kan mycket väl hända att lönen för de som arbetar på det här forumet är över genomsnittet. Det tenderar att röra sig ganska smarta mänskor här.

Det är möjligt att de som skriver i denna tråd är äldre än forumets genomsnitt, och det var ju det som Flygplan indirekt skrev - att de med lägre lön låter bli att skriva i tråden.

Ryden, varför citerar du mig? Har jag ifrågasatt din "slutsats" någonstans?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjänar 25 000 före skatt...

..som webbutvecklare.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det i denna typen av frågor brukar hamna så att de som tjänar bra är mer benägna att svara och omvänt att de som tjänar lite inte är lika sugna på att berätta det. Urvalet blir ju då felaktigt och missvisande precis som s.c.s.i. nämner ovan:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det är möjligt att de som skriver i denna tråd är äldre än forumets genomsnitt, och det var ju det som Flygplan indirekt skrev - att de med lägre lön låter bli att skriva i tråden.

Ryden, varför citerar du mig? Har jag ifrågasatt din "slutsats" någonstans?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Högskoleutbildning != Hög lön
Ej Högskoleutbildad != Låg lön

Nu låter du som Derox
Utbildning inom specifika gebit är ibland ett måste eller ett plus i kanten. Och utbildning och bildning i allmänhet är ALDRIG fel.

Men det är inte alltid ett måste och många klarar sig väldigt bra ändå. Och man blir självklart inte förmögen bara för att man spenderat 3+ år på högskolan. Även om det i vissa fall är en bra början på vägen.

Nyutexaminerade Civilingenjörer med allt för hög tro om sig själva och sin blivande lön är minst lika irriterande som obildade människor

//H-can som jobbar och tjänar som en ingenjör, utan studieskulderna

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni alla tjänar för mycket. Inkl mig. Och jag jobbar bara lite deltid på skolan.

Just det. DU! Ja, Du där! Du slösar bort för mycket bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Nu låter du som Derox

Förolämpa inte Ryden nu, han skrev ju att högskoleutbildning _inte_ per automatik innebär hög lön. Du missuppfattade nog "!=".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Förolämpa inte Ryden nu, han skrev ju att högskoleutbildning _inte_ per automatik innebär hög lön. Du missuppfattade nog "!=".

Haha pinsamt. Det där hade jag kanske snappat upp på högskolan

Tänk vad ett litet utropstecken kan ställa till med.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

16480kr

Kassör

Lär börja plugga snart...

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Slutat plugga men fortfarande samma lön, 6000-8000 kr i handen varje månad.
Jobbar med lite av varje, egen verksamhet, vikarierar, snart telefonintervjuare, mystery shopper. ah... nästan allt man kan få tag på.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Runt 20.000 efter skatt.
Övertidsersättning, bonus, resetillägg, gratis gym och fri telefon.
Jobbar som mjukvaru-utvecklare.

Man får inte glömma bort sina förmåner, då en del av dem kan kosta en del per månad (imo).

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
Hyran i Norge eller lånet på huset i Sweden??

Lånet på huset betalar jag 3500 kr på i mån + ca 2000 i månaden i värme och el utslager på ett helt år och delat i 12.

hyran i norge finns inte då bolaget tillhandahåller stor parkeringsplats med möjlighet att ställa upp husvagn eller liknande ca 100 m från kontoret och alla hallar.

Jag bor i husvagn där, vilket funkar asbra, har ju både gratis el och värme, egen dator och mobilt bredband från ice...... vilket jag får använda både i sweden norge osv UTAN extra kostnader för att använda olika nät!

Vi är 6 st nu med husvagn där ifrån sverige... riktigt trevligt faktiskt, då det finns både bastu biljard och tv samt styrketräningsrum som tillhandahålls av företaget, Även kök med frysar osv..

När jag i din första post såg att du bodde i Värmland tänkte jag att du kanske dagspendlar som många gör som bor i gränstrakten - men att bo i husvagn på en bussparkering...Är inte det möjligen precis samma livssituation som våra kära polska bärplockare som kommer hit? Lite...ovärdigt? Om jag hade svängt upp en husvagn på den stora parkeringen vid massafabriken där jag jobbade, så nog hade det gett mig en fetare lön, men det hade nog inte varit så accepterat. Socialen hade nog garanterat knackat på efter ett tag.

Vad hemskt egentligen att Sverige blivit ett sånt slavfolk under lillebror Norge

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
När jag i din första post såg att du bodde i Värmland tänkte jag att du kanske dagspendlar som många gör som bor i gränstrakten - men att bo i husvagn på en bussparkering...Är inte det möjligen precis samma livssituation som våra kära polska bärplockare som kommer hit? Lite...ovärdigt? Om jag hade svängt upp en husvagn på den stora parkeringen vid massafabriken där jag jobbade, så nog hade det gett mig en fetare lön, men det hade nog inte varit så accepterat. Socialen hade nog garanterat knackat på efter ett tag.

Vad hemskt egentligen att Sverige blivit ett sånt slavfolk under lillebror Norge

Du har aldrig varit på husvagnssemester gissar jag på? Det finns väldigt många fina husvagnar där man bor som i ett hus förutom att det är lite mindre yta. Och som han beskrev det så var det ju rätt bra också.

Jag hade inte haft något emot att på i husvang 14 dagar för att sedan vara ledig i 14 dagar hemma och så vidare(eller hur de nu jobbar).

At jämföra det med de polska bärlpockarna som säkerligen bor flera stycken i en och samma mögliga husvagn är nog inte helt aplicerbart i det här fallet:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

På provanställning igen, 1½vecka kvar. 18.000kr
Som tekniker.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

15000 RMB ~ 18000SEK enligt google.
Business Development Director för en SNS/life style magazine i Kina.
Fina pengar i kina där ett mål mat på resturang går på under 50SEK.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Någon som har några tips inför årets löneförhandlingar? Någon som dragit några sköna argument som faktiskt fungerat?

Vi har ju sparkat ganska många här på företaget så det borde ju finnas pengar över kan man tycka.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Timanställd butikssäljare med 110kr/h + bonus.

Permalänk
Medlem

A-kassa, 9200 i månaden efter skatt. Ett helt klart dräglig penning för att söka några jobb i veckan i väntat på studier till hösten

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Avstängd

Har precis startat eget så just nu ligger jag -350k
KCCBilservice i Göteborg

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Jobbar halvtid som butikssäljare. Brukar få ut runt 10-12k efter skatt..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Avstängd

En annan rolig fråga är vad ni för tillbaka på deklarationen?
Själv får man 14500:- inkl. rese ersättn.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

22500 som 1st-line support/drift, samt extra inkomster på egna projekt.

EDIT: Före skatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
En annan rolig fråga är vad ni för tillbaka på deklarationen?
Själv får man 14500:- inkl. rese ersättn.

19750 - har inte gjort några avdrag. Kan bara tacka alliansen för dessa pengar...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
En annan rolig fråga är vad ni för tillbaka på deklarationen?
Själv får man 14500:- inkl. rese ersättn.

Det har vi en bra tråd för redan;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

När man läser den här tråden mår man allt för dåligt :S

Kul att så många tjänar bra, men tyvärr är jag inte en av dem.

Permalänk
Medlem

Tror det är 1050kr

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Tror det är 1050kr

Det var ingen hög lön...

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Det var ingen hög lön...

Studiebidrag

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Lite högre än förut nu.

I svenska kronor blir det ca 36 500 brutto i grundlön. Sen tilkommer eventuell bonus / övertid.

Arbetar som servicetekniker. Ingen högskoleutbildning.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)