Ballistix minnen döda efter grafikkortsbyte

Permalänk
Medlem

Ballistix minnen döda efter grafikkortsbyte

Har nyligen införskaffat mej ett Evga gtx 260 som var fabriksklockat.

2ggr fick jag overclock failure vilket jag tyckte va konstigt då jag inte överklockat. När datorn startades 3 gången (har dator igång morgon till kväll) Hände ingeting inga pip el dyl ingen boot. (minnena körts i 2.2v enl tillverkaren)

Bytt tillbaka till mitt asus 2900xt men samma sak, slet ut allt som inte behöves = back to basic

datorn startar på 1 av mina 4 ballistix minnen och med mina gamla kingston minne.. alltså måste 3 av mina ballistix minnen dött???

kan det vara så att mitt epsilon PSU på 700w inte pallade med 260 gtx kortet och "brände" mina minnen?

Här annars i systemet E6600, 4x1gb ballistix, 4 hd 7200rpm, asus 2900xt och 1 dvd brännare + 5 x 120mm fläktar i ett cosmos 1000 chassi

Tack på förhand

Permalänk

Re: Ballistix minnen döda efter grafikkortsbyte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofvis
kan det vara så att mitt epsilon PSU på 700w inte pallade med 260 gtx kortet och "brände" mina minnen?

det agget ska orka din setup utan problem. och skulle det mot all förmodan inte göra det innebär det inte att dina minnen ska brinna.

vad problemet är kan jag inte svara på men om du har möjlighet kan det ju vara idé att testa minnena i en annan burk för att verkligen säkerställa att det är dem det är fel på. i övrigt antar jag att du testat alla standardgrejer, typ clear cmos etc.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ballistix minnen döda efter grafikkortsbyte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
det agget ska orka din setup utan problem. och skulle det mot all förmodan inte göra det innebär det inte att dina minnen ska brinna.

vad problemet är kan jag inte svara på men om du har möjlighet kan det ju vara idé att testa minnena i en annan burk för att verkligen säkerställa att det är dem det är fel på. i övrigt antar jag att du testat alla standardgrejer, typ clear cmos etc.

Japp testat clear cmos etc.
som sagt de har fungerat felfritt i över 1 år. och mina gamla fungerar utan problem + 1 av ballistix minnena