Behöver hjälp från någon som har lite koll!
Hej, jag håller på att köpa min första riktiga gaming dator och jag behöver hjälp från proffsen. Jag fick sweclockers.com tipsat av en vän och undrar om jag skulle kunna få lite hjälp.
När jag skulle köpa en ny dator så fick jag tipsat av en vän företaget www.twandata.com ett litet företag med en liten butik i stockholm. Hemsidan ser hemsk ut men när jag gick till butiken verkade det lite bättre. Jag pratade med en gubbe och berättade min situation.
Gubben frågade mig en rad frågor om vad datorn ska användas till och vad jag vill ha. Jag fick välja en processor tillsammans med ett paketpris de hade innan. Han var inte så bra på svenska men jag tror att han förstod det mesta.
Erbjudandet jag fick av honom var:
K P5K SE/EPU
INTEL Quad9550 2.83GHz 12MB
MINNE 2G*2 800MHz 4094MB
HDD 500G SATA2
ATX Chassi 500W
GEF 9600 1G pic-ex16
Chassi Fläkt
MONTERING
PROGRAMERING
PRIS: 8270 SEK
WIN XP PRO SP3 SWE: 1600 SEK
Han visste inte innan vad allt skulle kosta men jag bad honom räkna ut det medans jag väntade.
Om något är för bra för att vara sant så är det oftast det.
Mina frågor till er är:
Är detta ett orimligt pris för det här eller bara en jävligt bra affär?
Är det något jag bör ändra eller tänka på?
Min dator jag har nu överhettas hela tiden och jag är orolig för att min nya dator också kommer göra det. Gubben kunde inte svara på om den kommer kunna hållas kall (vid LAN tillfällen så vill jag att datorn ska kunna köras i 40 timmar i stäck utan att ens tabba till deskop)
Tack så mycket på förhand och ha en bra dag!