Webdesign - jquery problem (show/hide/coda-slider)

Permalänk
Medlem

Webdesign - jquery problem (show/hide/coda-slider)

Hallå. Har stött på ett problem. Vet inte hur jag ska lösa det så jag måste nu vända mig till jquery-masters. Jag har följande i en meny: Info, Nyheter, Kontakt och när man klickar på någon av dessa ska en ruta (div) under det slide:a ner. När den är nere ska man kunna bläddra genom länkarna som en coda slider. Så när jag klickar på Info ska info komma ner. Sedan ska jag kunna klicka på nyheter så slide:ar den dit osv. Men om jag trycker på nyheter när rutan är gömd ska den då slide:a ner till nyheter. (Home används för att stänga rutan)

Här kommer problemet: När jag trycker på Info så kommer rutan ner, och jag kan slide:a till de andra perfekt. Men om jag trycker på nyheter när rutan är gömd kommer info rutan ner. (samma med kontakt)

Här är ligger det uppe: http://testing.jimade.se
Här är allt i en zip fil: http://data.fuskbugg.se/skalman01/Projekt.zip

Någon som har en aning hur jag kan lösa detta?

OBS! Sidan fungerar inte alls i Internet Explorer. (tror jag) Men jag hoppas att ingen använder IE.

Permalänk
Medlem

Börja med att byta ut dina <a href="javascript:func()"...> mot <a href="#" onclick="return false;"...>

Ändra också första raden i hideshow2.js till $(document).ready(function(){try{

Det enklaste sättet att fixa ditt problem är att anropa resize-funktionen i animate-callbacken. Alltså, gå in i jQuery.flow.1.2.js och lägg till resize(); på rad 33, efter $(".temp_hide").show(); så att rad 33 ser ut såhär:

$(".temp_hide").show(); resize();

Tänk på att det där är lite av ett fulhack, så om du laddar ner en nyare version av flow måste du göra detsamma igen (och om de ändrat mycket får du fråga igen).

Och i hideshow2.js har du råkat skriva if ($("#jFlowSlide.first") istället för if ($("#jFlowSlide:first") på rad 16 om du undrar varför länken kontakt inte fungerar...

EDIT: Om du ska börja gnälla över att det inte blir så snyggt som du önskade, så hittar jag tyvärr ingen enkel lösning på det. En fadeOut fadeIn hade fixat det, men för det måste jag skriva om en del av denna plugin och då vill jag ha betalt. Men du kan ju alltid leta upp en annan plugin som du tycker är snyggare isf.

Permalänk
Medlem

Jag tackar för din hjälp så här långt.
Undrar hur mycket du vill ha betalt för att hjälpa mig ytterligare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimballa
Jag tackar för din hjälp så här långt.
Undrar hur mycket du vill ha betalt för att hjälpa mig ytterligare?

Men det fungerar ju... är det verkligen viktigt att det ser så bra ut då? Isf lär det vara bättre att använda en annan plugin, det finns säkert 20 st olika sliders bara till jQuery.

Permalänk
Medlem

För mig är det ganska viktigt att det ser snyggt ut är en lite av en perfektionist. (kan inte sova annars)

Ska försöka testa med andra script om det inte löser sig på annat vis.