Permalänk

Ny gaming mus!

Tjenare=) Har haft min MX310 i ett par år nu men högerknappen funkar inte längre, så jag har bestämt mig för att köpa en ny mus!
Priset spelar ingen roll, den ska vara snabb nog för fps spel, spelar mycket Quake 3 Arena. Inte för stor och klumpig, utan den ska passa mitt "grepp".
Några har rekommenderat Steelseries Ikari, vad tycker ni om den?=) Vill inte ha mx518, för stor.

Greppet: När jag hade MX310 så använde jag det s.k "claw" greppet, man håller i musen med fingrarna krökta typ och bara rör handen. Jag vill inte ha en mus som man lägger hela handflatan över och sedan rör hela armen(palm grip).

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Razer Diamondback är go tycker jag...

Testat quake live förresten? Skicka pm så får du en invite

Permalänk

Jag har kört med min SideWinder mus i c:a 1 år nu och älskar den. Justerbar vikt, utbytbara underlägg, justerbar DPI (400, 800 och 2000) on-the-fly med display som visar värde, makros, dubbla tummknappar.

Enda som kan vara lite dåligt (speciellt för mindre händer) är att den är ganska stor.

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder lätt skönaste musen ja har testat. Vet inte hur du menar med claw respektive palm grip

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk

Finns det någon affär som säljer razer mössen? Vill helst känna lite på musen innan jag pröjsar=) Någon av er som har någon erfarenhet med Ikari musen?

Angående greppet: Grepp Jag använder mig av den sista där, hatar att ha hela handen ovanpå musen, observera hur han rör handen/armen.

Permalänk

Inga mer som vill dela med sig?

Permalänk
Medlem

logitech g9. den är väldigt skön och den hänger definitivt med i alla dom spel jag spelat/spelar

Permalänk

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Tycker jag är bra/pris.

http://www.dustinhome.se/pd_5010097443.aspx

Visa signatur

Dator 1: I7 4770K, 16 gb DDR3 1600MHz, Samsung Evo 840 Basic 250 gb SSD, Asus GTX 1080

Permalänk

jag har en ikari laser och kunde inte vara mer nöjd!
den bästa musen någonsin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stealther
Finns det någon affär som säljer razer mössen? Vill helst känna lite på musen innan jag pröjsar=) Någon av er som har någon erfarenhet med Ikari musen?

Angående greppet: Grepp Jag använder mig av den sista där, hatar att ha hela handen ovanpå musen, observera hur han rör handen/armen.

Logitech G9 är perfekt för dig. Jag varierar mellan grepp två och tre i den videon och G9 kräver nästan detta.

Grepp 1, det du hatar är vad Ikari är gjord för.

Permalänk

Ah, tackar!:D Ska åka och testa G9 nu, återkommer!:D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Logitech G9 är perfekt för dig. Jag varierar mellan grepp två och tre i den videon och G9 kräver nästan detta.

Grepp 1, det du hatar är vad Ikari är gjord för.

Jag har ett Claw-aktigt grepp och Ikari är helt underbar med det tack vare vikten så blir det perfekt i spel.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Har haft ikari laser och det är en mus som har bra prestanda. Men för mig va den ganska oskön eftersom jag lyfter på musen när jag spelar och det kunde jag inte göra med ikarin utan att behöva ta i eller byta greppet och där med ta bort fingrarna från musknapparna vilket är ganska jobbigt om man spelar fps spel osv. Så mitt tips är som sagt logitech g9

Permalänk
Medlem

G5 eller mx518.
Mer elle mindre precis vad du är ute efter låter det som
Har haft båda och är lika nöjd även om G5an glider bättre.

Permalänk

Har varit ute och provat lite möss, G9 var alldeles fel. Ikari frestar ju väldigt mycket, men säkert bara för att jag läst vad som står på deras hemsida(massa om hur bra dom är). Razer mössen kändes ju riktigt bra, Deathadder och diamondback. Men dom verkar så klena, infraröd och bara 1800 DPI.. Ikari musen verkar mycket mera "high tech" Iaf, jag hittade en skön musmatta idag med! Razer goliathus!

Permalänk

Det återstår 2möss som jag fortfarande har svårt att välja mellan, Ikari laser och Razer Deathadder:/ G9 och mx500 serien gillar jag inte, mest på grund av att jag håller musen med fingrarna(claw greppet), kör också låg sens med hög mouseacceleration så jag lyfter på musen mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stealther
Det återstår 2möss som jag fortfarande har svårt att välja mellan, Ikari laser och Razer Deathadder:/ G9 och mx500 serien gillar jag inte, mest på grund av att jag håller musen med fingrarna(claw greppet), kör också låg sens med hög mouseacceleration så jag lyfter på musen mycket.

Testade du G9 med det sträva skalet eller släta? För om du testade med det släta så har du fått fel uppfattning. Det skalet är till för palm-grepp, även om musen fortfarande är för kort. Det sträva är smalara och passar perfekt för claw.

Av de du nämner så är Ikari det bästa valet. Razer har gått ned sig och säljer numer endast på sina "flashiga" lampor..

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla på microsoft habu musen den är i princip samma form som deathadder har jag hört men den har laser sensor istället för infraröd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Testade du G9 med det sträva skalet eller släta? För om du testade med det släta så har du fått fel uppfattning. Det skalet är till för palm-grepp, även om musen fortfarande är för kort. Det sträva är smalara och passar perfekt för claw.

Av de du nämner så är Ikari det bästa valet. Razer har gått ned sig och säljer numer endast på sina "flashiga" lampor..

ett namn...

Razer Mamba

allt alla säger efter detta är oviktigt.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

gaming och lasermus är väl kanske inte den bästa kombinationen? (iaf inte G5, direkt när det kommer skit under lasern är det åt h*lvete att försöka att sikta överhuvudtaget. i t.ex. ett snabbt spel som quake så är ju inte laser att rekomendera.)

Ikari optical är skön, men fruktansvärt lätt.

Jag har nu en Deathadder som jag är riktigt nöjd med.

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeebbZ
gaming och lasermus är väl kanske inte den bästa kombinationen? (iaf inte G5, direkt när det kommer skit under lasern är det åt h*lvete att försöka att sikta överhuvudtaget. i t.ex. ett snabbt spel som quake så är ju inte laser att rekomendera.)

Ikari optical är skön, men fruktansvärt lätt.

Jag har nu en Deathadder som jag är riktigt nöjd med.

Du måste skämta. Jag lämnar aldrig lasersensor sedan jag bytte från optisk till G5 och sedan till G9.