Mystisk film visar nya Mac Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
ser jag att det står att du påpekar att iPhone har undermålig hårdvara. heter du möjligtvis Steve Ballmer?

med tanke på att iphone har bättre prestanda än en PSP. så är ju ditt påstående skrattretande

Inget trollande här utan ärlig nyfikenhet. Hur har iPhone bättre prestanda än en PSP? Och då menar jag en lite bättre analys än "processorn har 10 ggr så många MHz". Jag har ingen aning om vilka 3D-chips som sitter i respektive burk eller hur arkitekturen ser ut i övrigt.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Inget trollande här utan ärlig nyfikenhet. Hur har iPhone bättre prestanda än en PSP? Och då menar jag en lite bättre analys än "processorn har 10 ggr så många MHz". Jag har ingen aning om vilka 3D-chips som sitter i respektive burk eller hur arkitekturen ser ut i övrigt.

"None specified" stämmer dock inte riktigt. Har för mig att PSP har en 166 MHz GPU.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

DS har en 166mhz processor. dock ska du skriva att iphone har en 600 mhz processor men den är stryp samma som psp för att den inte ska bli för varm

psp processor har ett skydd som gör att den inte går över 200mhz och iphone ett vid 412 mhz.

Väldigt fascinerade att det är så många som kallar sig teknik-kunniga/intresserande, faller pladask när det kommer till portabla saker

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
DS har en 166mhz processor. dock ska du skriva att iphone har en 600 mhz processor men den är stryp samma som psp för att den inte ska bli för varm

psp processor har ett skydd som gör att den inte går över 200mhz och iphone ett vid 412 mhz.

Väldigt fascinerade att det är så många som kallar sig teknik-kunniga/intresserande, faller pladask när det kommer till portabla saker

Dom lyfte väl på spärren med firmware 3.50.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
http://gadgets.boingboing.net/pspcomparetbl.png

"None specified" stämmer dock inte riktigt. Har för mig att PSP har en 166 MHz GPU.

Så med andra ord är det ingen som har en aning om vilken som är kraftfullast.
* Två CPU:er med helt olika arkitekturer (varav den ena arkitekturen är okänd) -> ingen vet vilken som är snabbast.
* Två GPU:er med helt olika arkitektur (varav den ena arkitekturen okänd) -> ingen vet vilken som är snabbast.
* Internminnesmässigt så kan man kanske hävda att iPhone har ett rejält försprång, men den lär ha ett avsevärt mycket större overhead i form av ett general purpose operativ system, så det som bör jämföras är ledigt minne för applikationer. Samtidigt vet vi inte hur minnet är klockat, om GPU:n har egen minnesbuss eller ej, etc, etc. -> ingen vet vad som är snabbast.

Så med andra ord vet vi ingenting så här långt.

MrSkudd, du säger dig ju veta att iPhone:en har bättre prestanda så du måste ha mer data att dela med dig av?

(Tittar man på en PSP och en iPhone som spelar faktiska spel så har jag inte sett något på iPhone som är i närheten av vad PSP kan prestera, men det kanske beror på att jag inte har sett allt, eller att utvecklarna inte har lärt sig allt/fått tillgång till systemet på iPhone ännu?)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
DS har en 166mhz processor.

Väldigt fascinerade att det är så många som kallar sig teknik-kunniga/intresserande, faller pladask när det kommer till portabla saker

Nintendo DS har två processorer av ARM-typ.

* ARM9 67MHz (ARM946E-S).
* ARM7 33MHz.
* 4MB RAM.

Permalänk
Avstängd

Härligt fanboys, keep it up

On topic: Jag tror, eller är rätt övertygad om, att det är fejk. En ny Mini borde ändå ingå i hela unibody- designen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Nej den är nog hel, jag har själv inte känt på den men jag tror på hans ord Jag byter batterier i mina mobila enheter ibland för att få ännu bättre batteritid, eller så blir batteriet gammalt och då vill jag inte skicka in den på service.
Processor: Hyfsat klen/normal 412MHz
Grafik: Vanligt 3D chip
Kamera: Dålig 2MP utan flash
Skärm: Låg upplösning, dock reptålig
RAM: 128MB är inte så mycket
Utgångar: Ingen TV-ut
Övrigt: Varken MMS eller Videoinspelning är standard. Snygg.

Anledningen till att den presterar bra är för att den är überhypad och många utvecklar optimerad mjukvara för just den luren. Det enda som min Touch Pro är sämre på är spel annars så är Iphone sämre på allt som jag kan komma på just nu.

Den är även varm vid vanligt användande, tex spel och lite annat. Inte Brännande men som sagt så har jag inte känt på den.

Hyfsat klen osv?

Iphone har stöd för tv-ut förövrigt, bara att det inte medföljer.
Kameran är förövrigt bra för att vara 2mp, den är absolut inte dålig, jämfört med flera olika andra mobiler som har 2mp och då ger iphone grym bildkvalite jämfört.

128mb ram räcker förövrigt gott och väl, eller vad ska du med mer till? Det som kräver mer använder man annars en vanlig dator till, onödigt att göra via en telefon. Och upplösningen räcker väl förövrigt gott och väl? Samma här, vad ska du med mer till? Du får redan plats med tillräckligt över skärmen.

Sen angående batteriet, kommer säkerligen gå att byt ut batteri alldeles själv, precis som i airbooken, som inte heller har ett för vanliga användare utbyttbart batteri.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Sen angående batteriet, kommer säkerligen gå att byt ut batteri alldeles själv, precis som i airbooken, som inte heller har ett för vanliga användare utbyttbart batteri.

#1. Hur ska du öppna upp skiten, den är ju ihoplimmad.
#2. Hur ska du få tag i ett löst batteri? Ja har svårt att tro att Apple säljer dom löst.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Så med andra ord är det ingen som har en aning om vilken som är kraftfullast.
* Två CPU:er med helt olika arkitekturer (varav den ena arkitekturen är okänd) -> ingen vet vilken som är snabbast.
* Två GPU:er med helt olika arkitektur (varav den ena arkitekturen okänd) -> ingen vet vilken som är snabbast.
* Internminnesmässigt så kan man kanske hävda att iPhone har ett rejält försprång, men den lär ha ett avsevärt mycket större overhead i form av ett general purpose operativ system, så det som bör jämföras är ledigt minne för applikationer. Samtidigt vet vi inte hur minnet är klockat, om GPU:n har egen minnesbuss eller ej, etc, etc. -> ingen vet vad som är snabbast.

Så med andra ord vet vi ingenting så här långt.

MrSkudd, du säger dig ju veta att iPhone:en har bättre prestanda så du måste ha mer data att dela med dig av?

(Tittar man på en PSP och en iPhone som spelar faktiska spel så har jag inte sett något på iPhone som är i närheten av vad PSP kan prestera, men det kanske beror på att jag inte har sett allt, eller att utvecklarna inte har lärt sig allt/fått tillgång till systemet på iPhone ännu?)

Jag har läst någonstans att minnesbussen till PSPn är "bredare" (128 bit vs 64 om jag minns rätt) än iPhones, samt sett till de spel som finns så verkar iaf PSPn ha bättre grafikprestanda, jag har båda själv. Lirat God of War på PSPn, har inte sett grafik som ens är i närheten av den på iPhone.

Kan dock vara lite som du säger, utvecklarna har inte lärt sig att tappa ur hela iPhones prestanda än.

Aja, jag älskar de båda, men iPhone förlorar ändå stort just på spelbiten för att den inte har dedikerade styrknappar etc. PSP är en spelkonsoll, iPhone är en mobiltelefon med viss spelmöjlighet, inte så snäll jämförelse. iPhone smiskar nog dock alla andra mobiler på den biten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Vem bryr sig?

Varje gång någon spekulerar om någon Apple produkt så alla Applefanboys börja tjata om det konstant hela tiden.

Haha!

När jag läste den här "nyheten" sade jag högt för mig själv: "Vem bryr siiiig?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
#1. Hur ska du öppna upp skiten, den är ju ihoplimmad.
#2. Hur ska du få tag i ett löst batteri? Ja har svårt att tro att Apple säljer dom löst.

Finns alltid sätt att få upp "skiten", tror knappast dom byter ut hela enheterna för småfel på en iphone om man skickar in den, klarar dom öppna den så klarar man själv göra det. Förövrigt så har det hänt att folk fått batteriet utbytt på garantiärenden så det är absolut ingen omöjlighet.
Löst batteri kommer nog ut från ett eller annat ställe, liksom alla andra tusen sorters eftermarknadsbatterier som finns.

EDIT: Nämen se på fan. Fick en iPhone 3G som födelsedagspresent precis.

Nu ser jag att den INTE är ihoplimmad. Sitter ju faktiskt ihop med 2 skruvar i botten, som inte är så dolda om man kollar.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

alltså man kan köra psp spel på iphone, vet inte hur många fps eller om det hackar osv.
Men med tanke på att det går at köra så måste iphone ha liknande prestanda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
Varför säger alla att cs 1,6 är bättre än css?

Gör alla det?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Härligt fanboys, keep it up

+1

någon som vågar spekulera i var priset på den skulla hamna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
alltså man kan köra psp spel på iphone, vet inte hur många fps eller om det hackar osv.
Men med tanke på att det går at köra så måste iphone ha liknande prestanda?

Please pretty please backa upp det med lite information!

Permalänk
Medlem

Jag ær riktigt sugen på en ny mac nu så jag hoppas verkligen detta ær sant

Permalänk
Medlem

Av alla inlägg tror jag 2-3 har spekulerat kring den faktiska nyheten. Resten har varit PC vs Mac-dravel och... PSP vs. iPhone? wft? Det är ju två helt olika saker.

Min egen kommentar om nyheten:
Jag tror den är fejk. Alla andra av Apples produkter är ju i aluminiumchassi nuförtiden. Personen lyfter inte på chassit. Och anslutningarna... 5 USB-portar? Ingen annan av Apples produkter har så många, inte ens Mac Pro. 2 skärmugångar? Av olika typ? Apple brukar vara konsekventa, detta följer inte mönstret. Dessutom har de sagt tidigare att de skulle använda mini display port i alla framtida Macar, så jag förstår inte varför det ska ha båda då?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd

Maddox berättar hur det är med Apple användare.
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant
Som bekant så har Maddox alltid rätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Maddox berättar hur det är med Apple användare.
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant
Som bekant så har Maddox alltid rätt.

Nu är jag PC-användare, men har använt Mac och det har funkat utmärkt.
Hursomhelst, den här tråden visar väl att det finns folk från båda läger som inte kan hålla snattran?

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Anledningen till att den presterar bra är för att den är überhypad och många utvecklar optimerad mjukvara för just den luren.

Anledningen är att dom har byggt om sitt moderna operativsystem och skräddarsytt det till iPhone med allt från ifconfig till core animation. Detta gör att man kan få ut en enormt bättre prestanda än resten av mobilindustrin även om dom på pappret har bättre CPU/GPU etc.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Av alla inlägg tror jag 2-3 har spekulerat kring den faktiska nyheten. Resten har varit PC vs Mac-dravel och... PSP vs. iPhone? wft? Det är ju två helt olika saker.

Min egen kommentar om nyheten:
Jag tror den är fejk. Alla andra av Apples produkter är ju i aluminiumchassi nuförtiden. Personen lyfter inte på chassit. Och anslutningarna... 5 USB-portar? Ingen annan av Apples produkter har så många, inte ens Mac Pro. 2 skärmugångar? Av olika typ? Apple brukar vara konsekventa, detta följer inte mönstret. Dessutom har de sagt tidigare att de skulle använda mini display port i alla framtida Macar, så jag förstår inte varför det ska ha båda då?

chassit är ju i alu utom toppen:D jo 5 usb låter lite konstigt med tanke på att dom nästan bara har saker i jämna tal oftast, någon hippitanke ifrån jobs om balans säkert

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Inte speciellt svårt att fejka den videon direkt, med vit färg och en blank/fin finish kan man få vad som helst att se ut som en apple produkt.