Permalänk
Medlem

Moderkort till nya PII-datorn

Jag tänkte byta ut min macbook pro eftersom jag ändå använder den som en stationär.

Hade tänkt mig följande komponenter:

Antec Sonata III
Phenom II 940 BE
Intel X-25M 80gb
8gb ram

Det jag behöver är ett moderkort. Letar efter ett billigt ( <1000kr) moderkort eftersom överklockning inte är jätteviktigt och BE ändå har upplåst multipel. Passivt kylt är ett krav.

Jag letar också efter billigast möjliga grafikkort som klarar av att driva två st 2560x1600-skärmar (2xDVI) och dessutom är passivt kylt.

Spelprestanda är ovesäntligt.

Någon som orkar kommentera?

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Hur högt värderar du 2x16 pcie i crossfire? Kan nämligen bli tufft att hitta ett FX kort i 1000 kronors klassen tyvärr. Kan inte svara på om det kommer göra någon skillnad i ditt fall dock.
Men duger x8 så kanske ett Foxconn A7DA-S skulle vara något? Borde ligga runt en tusen lapp.

Graffikkort var en annan femma, spelprestanda är ovesäntligt säger du. Personligen skulle jag ta 2st 4850 1Gb, då har du endå lite kraft om det skulle behövas. Men om i princip ingen 3d skall köras så tar du det billigaste du hittar som stödjer crossfire och 2560x1600, vågar inte tipsa om någon speciell modell tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Hur högt värderar du 2x16 pcie i crossfire? Kan nämligen bli tufft att hitta ett FX kort i 1000 kronors klassen tyvärr. Kan inte svara på om det kommer göra någon skillnad i ditt fall dock.
Men duger x8 så kanske ett Foxconn A7DA-S skulle vara något? Borde ligga runt en tusen lapp.

Graffikkort var en annan femma, spelprestanda är ovesäntligt säger du. Personligen skulle jag ta 2st 4850 1Gb, då har du endå lite kraft om det skulle behövas. Men om i princip ingen 3d skall köras så tar du det billigaste du hittar som stödjer crossfire och 2560x1600, vågar inte tipsa om någon speciell modell tyvärr.

Mer overkill får man leta efter, många grafikkort har ju Dual-link DVI 2st för det är väl det som krävs, tycker 4850 är väl dyr!!!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Hur högt värderar du 2x16 pcie i crossfire? Kan nämligen bli tufft att hitta ett FX kort i 1000 kronors klassen tyvärr. Kan inte svara på om det kommer göra någon skillnad i ditt fall dock.
Men duger x8 så kanske ett Foxconn A7DA-S skulle vara något? Borde ligga runt en tusen lapp.

Graffikkort var en annan femma, spelprestanda är ovesäntligt säger du. Personligen skulle jag ta 2st 4850 1Gb, då har du endå lite kraft om det skulle behövas. Men om i princip ingen 3d skall köras så tar du det billigaste du hittar som stödjer crossfire och 2560x1600, vågar inte tipsa om någon speciell modell tyvärr.

Du missuppfatta lite, mitt problem är mycket enklare än såhär.

Tänkte köra båda skärmarna ur samma grafikkort, vill ha _ett_ grafikkort med 2x DVI. Många nya grafikkort har hdmi och det har jag ingen nytta av...

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...