Senast redigerat
Visa signatur
Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]
Nu har dock ett nytt problem dykt upp! Problemet är löst! Lösning finns nedan.
Hej hallå gott folk, jag ska konvertera Fraps-klipp med hjälp av Xilisoft, men vilket slutformat ska jag använda av alla de som finns för att få samma bildkvalitet och upplösning utan att det ska ta för lång tid, har nämligen många klipp.
Kan lägga till video-inställningarna:
- 1680x1050
- 30fps
Jag tänkte medan jag testar mig fram kan det kanske finnas någon som kan det jag håller på med bättre än mig själv.
Tack på sån här... förhand! //busorjan
EDIT: Har upptäckt att med vanlig *.wmv blir kvaliten perfekt och med samma upplösning, men det laggar så förbannat i vissa sekvenser, vad kan detta bero på? Även med Video Quality på lägsta.
Kan kanske bero på att programmet egentligen inte vill göra *.wmv i så hög kvalitet och att fps'n på nåt sätt mixtras.
EDIT2: Verkar som om det finns få kunniga inom programmet.
Har upptäckt att fps'n är lägre vid varje steg av kvalitet, verkar som kvaliteten betyder "Hur hög fps vill du ha?" Men ingen av dom ger mig prima fps, laggar sate.
EDIT3: Nämen se där, nämen se där! Med *.wmv som filändelse hittade jag "Bitrate Calculator", där jag själv kan ställa in storleken, och på så vis får det plats mer bilder/sekund = högre FPS! Voila, ibland hjälper det att hjälpa sig själv.
Tråden kan ändå vara kvar som tips till dom få som kanske behöver samma hjälp.
EDIT4: Vägen till lycka kan vara lång, nu när allt fungerar så bra ska nånting självklart krångla, detta upptäcktes då programmet helt under konvertering slutade fungera (avc Application has stopped working), avc.exe är antagligen filen som programmet konverterar med. Har testat att köra med olika kompatibilitets-inställningar och bara kört med en kärna på processorn, ingenting verkar fungera och ingen verkar ha samma problem, se det här som en problemens blogg (förutom att ingen följer den förstås). För här ska problem lösas! ... om ingen hinner före förstås.
Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.