OCZ säljer SSD-adapter

Permalänk
Melding Plague

OCZ säljer SSD-adapter

De flesta SSD-enheter mäter 2,5 tum och är därmed anpassade för bärbara och inte stationära datorer. En ny adapter från OCZ löser problemet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De som köper SSD kanske inte bryr sig så mycket om priset till att börja med...

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem

jag hade dock skippat denna. går ju göra sån själv.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Jag skippade den helt. Har inte ens skruvat/spänt fast min.

Permalänk
Avstängd

OCZ ska ju alltid ta ut överpris.

Permalänk
Medlem

Är den SLI-certifierad? Annars blir det inget köp.

Permalänk

Jag har fäst min SSD på baksidan av moderkortsplåten med kardborreband, diskret och platseffektivt.

Permalänk

Noname-varor med precis samma funktion har ju funnits sedan tidernas begynnelse, så jag förstår inte varför det här ska vara något märkvärdigt...

Permalänk

Undra när 2,5" platser blir vanliga i chassi. Det är ju trots allt där de kommer att hamna till slut.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frysern
Är den SLI-certifierad? Annars blir det inget köp.

Funkar den med Vista?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Har en men den är ungefär 1-2mm för bred.. va tvungen att verkligen ta i för att få den att platsa i mitt Lian Li chassi :/

Permalänk
Medlem

palla ha speciellt fäste för ssd:n.
själv har jag satt fast min med dubbelhäftade tejp!

Permalänk

Ja jisses allt för att dra in lite stålar. på den gamla goda tiden så kunde man gå ner till plåtslagaren klippa till lite plåt och bocka till och lämna en tjuga... nu är det bara pengar jakt i det hela

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Vista Ready™

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osten87
palla ha speciellt fäste för ssd:n.
själv har jag satt fast min med dubbelhäftade tejp!

om man köper en SSD för flera tusen så skulle åtminstone jag vilja ha en vettig adapter och inte någon dubbelhäftande tejp. Dock var priset på denna ganska saftig.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Grejerna kommer ju i skumgummihållare typ. Om man har lite fantasi kan man knåpa ihop monteringsanordning mha dem.

Permalänk

Saftigt pris?...spelar roll det är ju vad det kostar att öppna ytterdörren. En onödig kostnad kan jag dock hålla med om

Visa signatur

back in the day we did'nt have no old-school

Permalänk

Hehe, bara idioter köper OCZ prylar. Är det inte klisterlapptrimmat så är det skitkretsar med guldfärgat skal.

En gång i tiden var OCZ ett entusiastmärke, men det var länge sedan...

Permalänk
Entusiast

För oss Linux-användare blir det nog "Heavy Reverse Engineering" som gäller för att få den här prylen att fungera under Linux =P

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

ocz:s minnen har givit mig många timmars huvudvärk

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frysern
Är den SLI-certifierad? Annars blir det inget köp.

Word.

Annars känns det aningen löjligt att ta hundar spänn för lite plåt. Eller är det bara jag?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Men alltså, ni skriver ju inte om den funkar med vanliga 2.5"-enheter eller enbart är för SSD. Skärpning, Sweclockers!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte 2st. En till mitt TT Mozart TX och en till en CoolerMaster Storm.
Ingen adapter går att skruva fast i HDD-slädarna på dessa chassin. De två hålen på varje sida sitter för tätt ihop på adaptern.

Kunde lika gärna gjort en rysk lösning på det hela som många andra här gjort.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Men alltså, ni skriver ju inte om den funkar med vanliga 2.5"-enheter eller enbart är för SSD. Skärpning, Sweclockers!

men ska inte hålen vara standardiserade? Jag tar för självklart att adaptern fungerar finfint även till en 2.5" hd men jag kan ju ha fel.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osten87
palla ha speciellt fäste för ssd:n.
själv har jag satt fast min med dubbelhäftade tejp!

Jag håller med men har nog sett folk fråga om "när/om modellen ska komma i 3.5??!!" etc typ 500 gånger vid det här laget så dessa adapters gör säkert nytta.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte 99:- (komplett.se) är nånting att bråka om
om man inte gillar att klippa plåt, fila och 'pula själv'.
Jag har inga problem med att beställa en sådan per varje 1.000-2.000 kronors SSD harddisk från OCZ.

Det finns ett billigare kit för montering av 2.5" IDE diskar i 3.5" fack
från DELTACO
74:- inklusive moms
Ingår skruvar och 2 sidopaneler + nån sorts IDE-adapter strömplugg

Länkar:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=423085 (just nu 99:-)
http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:1093938;c:36138;gr:... (DELTACO hos ClickOK, 74:- just nu)

DELTACO Sortiment monteringsadaptrar, även för 3.5" eller floppy i 5.25" fack
http://www.deltaco.se/articles.aspx?xfolderid=d4097d3c71b648a...
DELTACO Hemsida: http://www.deltaco.se/

Bilder:

OCZ 3.5" till 2.5"

DELTACO 3.5" till 2.5" IDE

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

En SSD pallar ju stötar och väger inget, räcker med att skruva fast den i en enda skruv ju.

Permalänk
Medlem

Ja denna är 20 spänn dyrare än de tok fula noname produkterna som finns, vad är det för gnäll om priset?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

FL3JM is onto something...

Plus att den inte vibrerar, klickar eller viner. Så.

Men visst är det snyggare med riktiga brackets för de som vill visa upp sin insida också! Och då är ju priset inget att bråka om tycker jag.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.