Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

GTX260 fläkt fråga!

Hej är så att jag precis skaffat mig ett GTX260, men har fråga angående fläkten, den verkar aldrig varva upp när den blir varm =S mitt förra grafikkort var ett 8800GTS 512mb och idle på den var 40% och när jag spelade hörde man att den gick upp i varv till kanske 80%, Men GTX verkar aldrig gå över 40%, för den låter väldigt tyst ex när jag spelar crysis , då tycker man ju att den borde varva upp, eller är det för att det inte "behöver"? vore tacksam om någon kunde ge mig vettigt svar. Jag använder mig av rivatuner 2.24!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett "GTX280" och mitt kort är också precis som ditt.

Alltså väldigt tolerant innan det ökar fläkten, det ska krävas mycket om fläkten ska öka till 60 - 70 %

Sålänge ditt kort inte crashar/blir ostabilt och kommer med artifaktärer. Så kan du känna dig lugn.

Annars skruva bara upp fläkten manuellt till 70% när du ska spela. Om du känner dig orolig

// HNke

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk

hej! okej då vet jag gjorde som ja borde gjort först innan jag gjorde tråd, att söka i forumet och det var en annan som redan gjort liknande tråd och hade precis samma fel som mig. men då vet att allt står rätt till! blev lite orolig eftersom jag köpt det beg och var rädd att fläkten var sönder elr dylikt =P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2