Permalänk
Medlem

Nätaggregat, hur ser de ut?

Hej!

jag hade tänkt mig att köpa ett nytt nätagg då de gamla e gammalt och låg watt..

De som jag har kollat på är ett:
AXP Simplepower AXP-500P12P

Och finns här:

PCCity
och ifrån Kjell

Permalänk
Medlem

De är nog rätt värdelösa faktiskt...
Inte för att jag vet vad du har för system, men ett Corsair CX400W kostar ca 550 kr, och är mkt bättre, bry dig inte om att det bara är märkt med 400W, det ger sannolikt mer ström/effekt ändå och håller garanterat mkt högre kvalite.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/recom-power... den ser bra ut på pappret iaf

Citat:

"Recom M500 är en tyst, prisvärd och kvalitativ nätdel från Recom med sleevade modulära kablar. Använd bara de kablar som du behöver och förbättra på så sätt luft-flödet i din låda!

Temperaturstyrd 140mm-fläkt borgar för låg ljudnivå samtidigt som komponenterna kyls effektivt. Hög effektivitet gör att nätdelen inte drar onödigt mycket ström.

Nätdelen är belagd med en svart/grå nickel-yta för snyggt utseende. Levereras i snygg retailförpackning "

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Skriv ner din dators innehåll och vilket pris du kan tänka dig betala för ett nytt nätagg så ska jag rekomendera dig ett

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Som sagt så borde du satsa på ett corsair eller ett annat kvalitéts agg. Ta inte något okänt alt. ökänt märke!

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

vad du än har i för hårdvara så bör du inte snåla allt för mycket på nätagg

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/recom-power... den ser bra ut på pappret iaf

Just det där märket vet jag inget om, tror inte jag sett det tidigare.

Men många rader skitsnack är ju aldrig några problem att skriva om en produkt, framförallt inte när det helt igenom är subjektivitet som gäller. "Låg ljudnivå" och "hög effektivitet" kan ju vara precis vad som helst men ändå bra i tillverkarens mening.

Corsair CX400W är ju beprövat, tyst och bra, finns inte många datorer som inte klarar sig på 400 watt. Din gör nog verkligen det med tanke på att du redan har ett gammalt med låg effekt.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Som sagt så borde du satsa på ett corsair eller ett annat kvalitéts agg. Ta inte något okänt alt. ökänt märke!

Exakt!

Har rekommenderat corsair till en massa ute på nätet då jag själv är en stolt ägare av ett corsair 620w (modulärt).

Hela corsair serien är bra, men har du inte allt för mkt pengar att lägga ut så köp antingen 450w, 550w eller den modulära 520w.

Men jag rekommenderar dig och öppna plånboken lite mer och köra på modulära 620w, eller ifall du klarar dig utan modulärt, kör då på antingen 650w eller 750w.

Då komplett har ett erbjudande på 750w modellen för "endast" 1195:- (50kr dyrare än 650w) så är det den som gäller, annars ta 620w ifall modulärt skulle vara en lättnad för dig (kostar nån hundring extra).

hoppas jag vart till hjälp

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Corsair & Antec (Earthwatts & Neo HE) rekommenderar jag, då jag äger en Corsair 650TX och en Antec Earthwatts 380W. Mycket stabila. Jag har drivit mitt nuvarande system, överklockat med Antec nätaggregatet som "bara" är på 380W. Stabilt som en stridsvagn.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Corsair & Antec (Earthwatts & Neo HE) rekommenderar jag, då jag äger en Corsair 650TX och en Antec Earthwatts 380W. Mycket stabila. Jag har drivit mitt nuvarande system, överklockat med Antec nätaggregatet som "bara" är på 380W. Stabilt som en stridsvagn.

Japp Antec Earthwatts är inte tokigt. Kör själv med ett 380w och driver en AMD 7750, ett 8800GTS 512mb, två diskar, en drös fläktar och lite annat utan problem. Dock lever det om som satan när man börjar belasta det som max, men det kan bero på att jag har processorn som blåser all varmluft rakt på nätagget också.

Men ja, VX400 av Corsair är nog ett bättre alternativ om de extra pengarna finns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aframo
Exakt!

Har rekommenderat corsair till en massa ute på nätet då jag själv är en stolt ägare av ett corsair 620w (modulärt).

Hela corsair serien är bra, men har du inte allt för mkt pengar att lägga ut så köp antingen 450w, 550w eller den modulära 520w.

Men jag rekommenderar dig och öppna plånboken lite mer och köra på modulära 620w, eller ifall du klarar dig utan modulärt, kör då på antingen 650w eller 750w.

Då komplett har ett erbjudande på 750w modellen för "endast" 1195:- (50kr dyrare än 650w) så är det den som gäller, annars ta 620w ifall modulärt skulle vara en lättnad för dig (kostar nån hundring extra).

hoppas jag vart till hjälp

Det är bra nätagg, men förmodligen way overkill med tanke på att det system han redan har drivs av ett agg som förmodligen inte är av superkvalité eller har allt för mycket effekt.

Ett Antec av något slag kan jag också rekommendera, bror har ett earthwatts 380 i sin burk, ett 4670 och en E7400 @ 3,6 GHz klarar den av utan att jag hittills har märkt av att fläkten spinner på så att det stör under belastning. I idle hörs det i princip inte alls.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Mina komponenter är:

e5200@3.1 Mhz
MB: Asus P5Q SE
Grafik: GeForce 9400
2 DVD spelare, en sata HDD
Extern Hdd
Moderkortet har en 4-pin kontakt
kopplat 2 st fläktar
Minne: 2x1Gb stickor och ska köpa 1 st 1Gb sticka till snart efter PSU.

Kollade på PSUn och de som ja fick fram genom att se på den var att de va en FSP någonting på iaf 350 W.

Tack för alla svar!!

Permalänk

Om du inte ska uppgradera något mer än minnena så tror jag faktist du inte behöver köpa ett nytt nätagg. FSP tillverkar bra nätagg och 350w borde räcka fint.

Permalänk
Medlem

Okej, men klarar det av det fast det är ungefär... 4-6 år gammalt?
De e de som e själva, kluringen xD

EDIT: de kanske låter som om ja inte vill ha kvar det, men så är det inte, utan e bara frågande xD för att kolla lixom hur.. aa. hur man nu ska förklara

Permalänk
Medlem

Inga problem??

Permalänk
Medlem

fsp gör bra agg ja du kan ha kvar det. Har du tänkt att uppgradera något i din dator? isf vad?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Härligt !

Förutom en till minnesmodul så har jag inget i kikarn just nu, nöjd med det jag har (funkar fint till de ja gör, och har inte råd för den delen heller)

Som sagt, tack för era svar!