Permalänk
Robot

Tank bygge inför DH09

Vakums och Nalles fina bygge inför Dreamhack Sommer 09, för er som var där i vintras såg säkert det snygga piratskeppet som fanns i hall-d. För er som inte såg de, tough luck
Då när vi såg den och var extremt trötta så fick vi idén, vi ska klå dom till sommaren, och vad är bättre än en av de mest kända stridsvagnarna genom tiderna SHERMAN!
Nu kan ni följa vårt jobb inför sommaren och vi kommer jobba cirka varannan helg då vi har jobb respektive skola att ta hänsyn till, tyvär

Besök albumet: Tank bygge inför DH09 av Kuma

Permalänk
Medlem

Mer bilder

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Jaja lycka till då

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

good luck

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk
Medlem

En skiss iaf? Annars känns det mer som bilddagboken det här.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
En skiss iaf? Annars känns det mer som bilddagboken det här.

Japp här kom det en skiss från SketchUp, men nu får ni hålla till godo lite, kan kanske bygga lite på Torsdag.

Permalänk
Medlem

Haha gillar sketchup-bilden. Jättesimpel "ställning" och sjukt avancerad tank. Hur fan ska ni få till den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Haha gillar sketchup-bilden. Jättesimpel "ställning" och sjukt avancerad tank. Hur fan ska ni få till den?

Oj sorry det råkade bli fel bild, men den är uppdaterad nu, så ställningen är lite mer avancerad nu

Permalänk
Medlem

haha. jag ska hålla utkik efter er på DH!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Erat piratskepp krossade ju allt, tyvär var jag inte på DH då jag var cashlös och bor på annat håll:p.

Och nu ska ni återuppliva världskrigen med en sherman tank:D

Ska ni "bygga in" datorerna på varsin sida btw?,
tror nog jag skulle bli ok. Eller så bygger ni skrivbord och "ställning" till alltihop och har datorerna under på nåt sätt:p.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Synd att ni ska bygga en av de sämsta stridsvagnarna som var med i kriget... En T 34 eller en Panther hade inte vart fel:p tufft bygge ändå:)

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

Snälla det är ju mer bilder av andra missfostér en av nån sk datorrelvaterat bygge , ta detta galleri o lägg in det på www.minhembio.com istället, Här hör det då inte hemma i allfall

Detta galleri är bara lek

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
Snälla det är ju mer bilder av andra missfostér en av nån sk datorrelvaterat bygge , ta detta galleri o lägg in det på www.minhembio.com istället, Här hör det då inte hemma i allfall

tror ngn har vaknat upp på fel sida ida. verkar som du anser människor vara missfoster, du kanske bör tänka om din ställning lite grann. och vadå "inte" dator relaterat? de e jue DH ffs...

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_smiley
tror ngn har vaknat upp på fel sida ida. verkar som du anser människor vara missfoster, du kanske bör tänka om din ställning lite grann. och vadå "inte" dator relaterat? de e jue DH ffs...

pekade jag ut nån specifik person eller Svar nej så tolka som du vill men så länge det inte pekats ut nån så kan det lika gärna vara bilderna i sig som är freakat

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Eh, jag tyckte det var kul. Bra humor i både bilder och bildtexter. Jag följer gärna detta, och varför inte här?

Skulle uppskatta en RSS-feed med uppdateringar dock... Kan ni inte sätta upp en blogg på wordpress.com (eller nån annanstans) och köra där och uppdatera här när ni uppdaterar där?

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

pekade jag ut nån specifik person eller Svar nej så tolka som du vill men så länge det inte pekats ut nån så kan det lika gärna vara bilderna i sig som är freakat

Det verkar som att du cyklar lite i badkaret, har ni alla kanoterna i stallet?

Ni ska ha applåder för denna uppvisning i trådförstörelse, makalöst må jag säga.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Erat piratskepp krossade ju allt, tyvär var jag inte på DH då jag var cashlös och bor på annat håll:p.

tyvär så var det inte vi som hade byggt det men vi tänkte vi skulle försöka klå dom ^^

Permalänk
Medlem

Detta kommer aldrig bli klart till DHs09 ifall ni tar 6 timmar på er att handla och knacka ihop två ramar. Dessutom måste det ju vara ett helvete att få in/ut skiten ur DH sen.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Synd att ni ska bygga en av de sämsta stridsvagnarna som var med i kriget... En T 34 eller en Panther hade inte vart fel:p tufft bygge ändå:)

Ja visst den är inte den bästa, men om vi skulle bygga en Panther eller T 34 så skulle inte lika många känna igen den, Sherman är den mest kända tanken. Alla man frågar om dom kan nämna en stridsvagn från WW2 så här det sherman eller tiger, och då valde vi sherman då det kan vara lite kontroversielt att bygga en tiger, då jag har för mig att det finns hakors på den.

Citat:

Inte för att jag förstår vad detta har med hemabio att göra, men denna byggnation är välldigt datorrelaterad som någon sa då det gäller DH, men även då vi ska fixa plats för våra datorlådor någonstanns i stridsvagnen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p7389
Eh, jag tyckte det var kul. Bra humor i både bilder och bildtexter. Jag följer gärna detta, och varför inte här?

Skulle uppskatta en RSS-feed med uppdateringar dock... Kan ni inte sätta upp en blogg på wordpress.com (eller nån annanstans) och köra där och uppdatera här när ni uppdaterar där?

Det blir lite väl mycket jobb, men ett tips e ju att kolla in varannan helg då det är då vi kommer ha tid att bygga, så det mesta kommer hända på 3 helger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Detta kommer aldrig bli klart till DHs09 ifall ni tar 6 timmar på er att handla och knacka ihop två ramar. Dessutom måste det ju vara ett helvete att få in/ut skiten ur DH sen.

Tiden är inga problem, för som sagt nu använde vi 6 timmar, men nästkommande helg blir det fredag kväll fram till söndag kväll som vi kommer jobba vilket borde ge oss ca 20timmar aktiv tid att arbeta. Och sen finns det ju välldigt stora garage portar på elmiamässan som vi kan få in den igenom om den nu inte går igenom den vanliga dörren.

Permalänk
Medlem

Intressant idé ^^

Permalänk
Medlem

detta ska bli kul att se sen på dh:) vilken hall ska ni va i?

Permalänk
Medlem

Lite väl mycket lek i loggen för min del.
Bli väldigt fundersam hur strv:n kommer se ut och det tog 6 timmar för er att bygga den där ramen ^^

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Skippa bilderna på godis och annat, så kanske man röstar seriöst. Skaffa bdb eller liknande istället för sånt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
detta ska bli kul att se sen på dh:) vilken hall ska ni va i?

Vi kommer sitta i hall B, mer specifikt än så kommer vi inte behöva säga då vi kommer synas ändå.

Permalänk

Håller inte med dom som är negativa
SWEEET Bygge Fan att jag inte ska dit lr kanske
Ses där då!

Permalänk
Medlem

En heldel onödiga bilder som inte hör till byggbloggar överhuvudtaget. Bort med dom.

Annars fint arbete.

Permalänk

Kommer nog på en titt i år med så lycka till!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

najs tröjja .. jag skall fan ha en sån nånstanns ...

och det är inte körkortet som kör

Permalänk
Medlem

Stavas vacuum
Knäpp bygglogg, men intressant

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Stavas vacuum

På latin ja. På svenska vakuum och som namn tror jag bestämt man får stava det precis som man vill.

Ovanstående gäller endast i det fall joeghurt refererade till att Vakum var fel på något sätt

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit