The Pirate Bay-rättegången kan tas om

Permalänk
Medlem

Kommer inte o dröja tills regeringen börjar skicka fildelare till arbetsläger och bränna modem på torgen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

...Varför blir jag inte förvånad?

http://www.upphovsrattsforeningen.com/medlemmar.asp...
Det är väl kul när man har uppgjorda rättegångar

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
...Varför blir jag inte förvånad?

http://www.upphovsrattsforeningen.com/medlemmar.asp...
Det är väl kul när man har uppgjorda rättegångar

Jovisst, kul med jäviga domare med tydliga personliga intressen. Särskilt i kombination med FRA lagarna som tillåter stat att övervaka utan domstolsbeslut eller att behöva svara inför någon om denna övervakning.

Permalänk

Men det ända tpb gör e ju att dom visar länkar till torrents, det är exact samma sak som vad google gör >_>

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem

Off Topic: Dags att bli vän med din lokala domare kanske? Man kanske slipepr hårda straff.

On Topic: Dags för jurydomstolar även i Sverige eller funkar inte det?

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1711901&B...

Här kan ni lyssna på när SR's reporter ställer mr Nordström mot väggen med diverse frågor. Rekomenderas.

Lyssnade igenom och en sak slog mig direkt. Han är sjukt mediatränad. Vill inte späda på någon allmän paranoia här och det kan mycket väl vara en del inom rättsväsendet att vara just mediatränad, men hans svar är alldeles 'för' sammanhängande- han vet sedan långt innan vad han ska svara. Reportern kör ett klassiskt 'trick' och pressar honom om vad andra experter tycker om hans deltagande tidigt i intervjun. Han säger ingen kommentar. 9 minuter senare, efter en härrans massa andra frågor som han inte riktigt kunnat ge bra svar på får han frågan igen. Samma svar, rakt av. En person som inte är mediatränad här hade med största sannolikhet 'gett upp' och svarat något i alla fall, vilket är syftet med tricket, att öppna nystanet liite så att man kan börja fråga om det. Eller så är han helt enkelt totalt oförstående inför frågan och har ingen kommentar alls. Vilket också är märkligt.

En annan sak som slog mig var att han sa att han tilldelats fallet genom lottning. Vore den enklaste sak i världen att kontrollera om något är riktigt ruttet i konungariket.

/Kalle

edit: omfomulerade mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholkadkaka
Men det ända tpb gör e ju att dom visar länkar till torrents, det är exact samma sak som vad google gör >_>

Blanda inte in google, de e inte samma sak polarn.

ot.
Jävlar vilken grej de har blivit av de här, helt otroligt!

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz

ot.
Jävlar vilken grej de har blivit av de här, helt otroligt!

Håller med, dock ganska kul. Är ju någon/några som använt google custom search för att göra google till den ultimata torrent sökmotorn funkar tydligen ypperligt.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Bra att man kom på det till slut.

Ville inte säga något liksom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hako
Domaren borde bli avsatt, j#v#a skam att man kan få göra något sådant.

Hans yrke som domare borde avslutas. Det är uppenbart att han inte har några som helst hämningar med att agera partisk och därmed skiter totalt i rättssystemets uppbyggnad.

De andra länderna kollar på oss och undrar vafan det är vi sysslar med. Skärpning för fan.

Permalänk
Medlem

Jag tror mig veta vad många komma att säga om detta, men håller med om att Norström ser ding och alkoholiserad ut. Ser inte förtroendeingivande ut för fem öre. Att han kunde bli domare är ett mysterium med tanke på hur knäppt att han resonerar. Kan vilken idiot som helst som kan köpas bli domare idag?

Permalänk

Vet inte om det postats tidigare, och relevansen/jämförelsen är såklart diskuterbar, men:

"Only days before the trial began, one of the three appointed laymen was discovered to be a member of a composers' association that among others works on protecting copyright. The judge Tomas Norström found that the person is therefore biased to act as a lay judge in the trial and was dismissed."

Länk: http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/131267-pirate-bay-namndem...

Nämndemannen heter tydligen Lennart Westman.
Citat från artikeln ovan: "Men enligt TT tycker Westman själv att han inte är jävig.

– Det föreligger väl risk att man åberopar jäv när målet drar i gång, men jag känner mig absolut inte jävig själv. Jag skriver och komponerar förvisso musik, inom konstmusikfacket, men jag håller inte alls på med någon sådan här nedladdning, säger Westman. "

Summering: Nämndeman Westman jobbar som tonsättare och är medlem i en förening som "har som ändamål att tillvarata sina medlemmars konstnärliga, ekonomiska och sociala intressen. Han är alltså med i en förening som värnar om upphovsrätten. Därför kan han anses vara partisk, uppger rådmannen Tomas Norström".

Tomas Norström å andra "sits in the board of the Swedish Association for the Protection of Industrial Property."

http://www.thelocal.se/19028.html

Norström tycker inte att han befinner sig i en jävsituation.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Domen ska vara ogiltigförklarad tills dess att den tas om. Detta är ren jävla skandal att partiska nämndemän och domare ska få bestämma. De förtjänar rent ut segt lite misshandel på gatan

Permalänk
Medlem

hihi. kollade klippet på aftonbladet. snubben verkar lätt autistisk samt lite efterbliven enligt mitt tycke. hur kan en sådan vara domare.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att få har liten tro på rättsväsendet i detta landet. Var väl inte direkt förvånande iofs heller att det skulle bli så här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz

Säker??
http://www.google.com/cse?cx=003849996876419856805:erhhdbygrm...

Oavsett Custom-skit lr inte, så kan du finna torrenter på google, precis som på vilken SÖKMOTOR/Tracker som helst, då det är samma sak.

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Detta är helt klart pinsamt för det svenska rättsväsendet.
Domen bör ogiltigförklaras och rättegången tas om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Säker??
http://www.google.com/cse?cx=003849996876419856805:erhhdbygrm...

Oavsett Custom-skit lr inte, så kan du finna torrenter på google, precis som på vilken SÖKMOTOR/Tracker som helst, då det är samma sak.

Dock så fungerar inte Google som en tracker.

Permalänk
Medlem

Detta åtal har luktat gammal fisk från dag ett! Det är skandal hur detta har bedrivits. Jag hoppas att folk kommer stå med byxorna nere och utan jobb eftersom den har bedrivit detta övergrepp.

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Medlem

Han är mutat av "The all mighty USA" eller kanske nå film/skivbolag då men iaf det är någon i USA som bestämmer vad han ska säga.

Ushh och fy Tomas Norström borde få sparken, det borde alla som låter sig mutas/fuskar få i såna här sammanhang.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, är någon förvånad? Känns som om hela denna rättegången bara har varit till för att till varje pris sätta dit piratebay så att svenska folket skräms till lydnad och börjar köpa filmer och skivor som de inte vill ha. Och hur gör man det lättast, jo man sätter nån som delar ens uppfattning i domarbåset.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88
Dock så fungerar inte Google som en tracker.

domen var ju inte trackerns vara eller icke vara utan att de har erbjudit länkning så folk kan dela mellan varan

lite som att det går att fällas för medskyldig till rattfylla. Du har inte kört rattful men du gjorde inget för att stoppa det = skyldig

så i det här fallet om man nu går efter domslutet så är google och youtube för den delen (som t.om även har filen på sin egen server) lika skyldiga som tpb.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

haha

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Avstängd

Mycket väntat, men hur kommer det sig att just det här målet råkade hamna hos en sån jävig domare?

Såg även att dom fått till en lagändrig idag så upphovsrätten förlängs från nuvarande 50 år till 70år. Tack EU och tack giriga skivbolagsfolk.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
domen var ju inte trackerns vara eller icke vara utan att de har erbjudit länkning så folk kan dela mellan varan

lite som att det går att fällas för medskyldig till rattfylla. Du har inte kört rattful men du gjorde inget för att stoppa det = skyldig

så i det här fallet om man nu går efter domslutet så är google och youtube för den delen (som t.om även har filen på sin egen server) lika skyldiga som tpb.

Jag har ej läst domen, men om detta stämmer så förefaller det konstigt. Som jag skrev under rättegången i en av trådarna, efter att ha lyssnat på hur det gick till, så vore det föga förvånande om domstolen saknade kompetensen och kunskapen som behövs för att kunna formulera ett prejudikat vad gäller en trackers ansvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Mycket väntat, men hur kommer det sig att just det här målet råkade hamna hos en sån jävig domare?

Såg även att dom fått till en lagändrig idag så upphovsrätten förlängs från nuvarande 50 år till 70år. Tack EU och tack giriga skivbolagsfolk.

Vart implementerades den lagen? Undrar vad dom finner gynnsamt i det egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har ej läst domen, men om detta stämmer så förefaller det konstigt. Som jag skrev under rättegången i en av trådarna, efter att ha lyssnat på hur det gick till, så vore det föga förvånande om domstolen saknade kompetensen och kunskapen som behövs för att kunna formulera ett prejudikat vad gäller en trackers ansvar.

Frågan är ju om ens HD har den kunskapen...

Permalänk
Medlem

Den nya adlen har inga problem med att stå över medborgarna och kan alltså inte inse att de gör fel, detta gäller hela det nuvarande politiska etablissemanget, med de kontakterna dessa människor har, i detta fallet som domaren har med nöjesindustrin, hör inte hemma i en rättsstat värd namnet

När jag första gången fick höra talas om internet, var det att det skulle va fritt, nå väl om något ska va fritt så får vi slåss, för det har alltid funnits de som vill kontrollera, kyrka stat och nu nöjesindustrin $$$.

Det börjad som en skakning på undre däck................

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
hihi. kollade klippet på aftonbladet. snubben verkar lätt autistisk samt lite efterbliven enligt mitt tycke. hur kan en sådan vara domare.

Att ha sneda tänder och att titta ner i marken i några sekunder är inte tecken på autism...
Klart att killen försöker försvara sig, varför skulle han inte göra det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vart implementerades den lagen? Undrar vad dom finner gynnsamt i det egentligen.

Det är all 50 tals rock som höll på att bli fritt, Elvis, mm, mm men nu fick skivbolagen 20år till på sig att mjölka döda artisters musik och muta till sig ännu hårdare lagar.

http://www.piratpartiet.se/nyheter/piratpartiet_vettlos_forla...

http://www.svd.se/nyheter/politik/euvalet2009/artikel_2786021...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100