Permalänk
Medlem

T220 Vs T220hd ?

Hej är på jakt effter en ny skärm. Ska ha denna till Film och spel nu undrar jag vilken av 220 modellerna som är bäst ? dvs vilken som fungerar bättre till film och spel och vilken man får bäst bild av. Läste igenom 220 tråden men hitta igen spec info om 220HD där.

Mvh G

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem

HD ger bättre bild p.g.a. högre upplösning, vilket är den enda skillnaden men sedan är frågan om din dator kan lira i 1920*1080/1200 (?).

Det är en smaksak, vill du ha högre upplösning än 1680*1050?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Den enda skillnaden är att 220hd är en tv om man läser specarna på prisjakt, du skall alltså välja 220 modellen den billigaste om du bara ska använda den som dator skärm, upplösningen är den samma.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

kör med ett 8800 GTX kort borde palla det tycker jag eller ? tänkte koppla ihop min media center dator på den ochså har nämligen 2 burkar som står bredvid varandra men. är det verkligen annars någonting man lidder av om man kollar på tv på 220 ? borde det inte bli som en vanlig hederlig tv ingen HD bara ? hoppas någon kan svara på frågorna.

Mvh G

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk

T220 och T220HD är exakt samma skärm. Enda skillnaden är som power56 säger att det är en inbyggd TV i HD modellen.

Det är alltså en HD-ready TV med digitalmottagare, scart-ingång och medföljande fjärrkontroll.

Har själv en T220HD.

HD är bara för att skilja produkterna åt. Skärmen är en HD-ready inte Full-HD skärm.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ok tack för svaret mortifer lutar mera åt 220

undrar litte fortförande. är det värt dom extra hundra som den kostar ?? Effter som att det här blir mina anndra skärm så vill jag att den ska fungera så bra som möjligt. hur är det med storleken ? finns det inte en 240HD ochså vilken är bästa storleken ?

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk

Som sagt. Det är samma skärm. Jag har min dator i sovrummet vilket gör att min skärm både är datorskärm och TV. Ska du bara använda datorskärmdelen så spelar det ingen som helst roll.
22" tycker jag är lagom. Det blir en skärmyta på 47,5 x 29,5 cm (bredd x höjd).
Lägg upp 2 och ett halvt A4 framför dig så förstår du ungefär hur stort det blir.
24" blir stort men det är bara min åsikt, dessutom är större skärmar långsammare än mindre.

24" skärm har högre upplösning och kräver mer av grafikkortet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa en t220hd och koppla in xbox 360 via HDMI skulle jag kunna välja 1080p(fullhd) eller 720p? För det är ju ganska stort skillnad på 720 och 1050, tillskillnad på 1080 och 1050.

Permalänk

720p och 1080p är 16:9 format.
Och 1680*1050 är 16:10.

tror inet du ska kunna välja 1080p efter som inte skärmen klarar av den upplösningen

Permalänk
Medlem

Okej;) Tack, Ne men på onoff var dom osärka om skärmen skalade om bilden. Men visst ser man ingen skillnad på 720 och 1080p på en sån pass liten skärm?

Hur är skärmen annars, Färg, kontrast och så vidare

Permalänk
Medlem

Nej man ser ingen skillnad på 720p och 1080p på 22" skärm... Och jo det går att kolla på full-HD utan probs, så den skalar nog, kan inte så mkt om just dedär med film grejs...

Färgerna är helt underbara, den är snabb= lira cs i max-upplösning och det går hur grymt som helst (bra lcd ska spelas med hög upplösning, även på cs ) DOOCK!!!!! Den har ju såndär "lamp"teknik så det är lampor(?) som lyser upp bakom lite extra... Inge probs med ljus skärm men så fort det blir lite svärta så lyser det igenom på sidorna= ganska irriterande... Så sänk kontrasten så slipps det och det är fortf helgrym bild!! Jag har inte orkat brytt mej så sitter fortf och stör mej på blödandet under varje film

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=390863 där har du skärmen du ska välja! Det är en IPS-panel = ljusår bättre än en sketen TN-panel som 220 är! Ifall bra färger och betraktningsvinklar är viktigt för dig så ska du absolut ha dellen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=390863 där har du skärmen du ska välja! Det är en IPS-panel = ljusår bättre än en sketen TN-panel som 220 är! Ifall bra färger och betraktningsvinklar är viktigt för dig så ska du absolut ha dellen.

Hur är det med input lag och ghosting på denna? Kanske skulle köpa en till sambon (snart särbo, och jag måste ha mer än 19" att spela på ;), men hon jobbar mest i cad osv)

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!:D Blir nog att jag köper en t220hd, Jag har tv men dom 2 är plasma och vill kunna kolla på MTV och sånt som ibland har stillastående loggor som inte bränner in så LCD blir perfa!;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Hur är det med input lag och ghosting på denna? Kanske skulle köpa en till sambon (snart särbo, och jag måste ha mer än 19" att spela på ;), men hon jobbar mest i cad osv)

Den är tyvärr existerande, inget jag märkt av då jag spelat på den dock.

Varför skulle man välja en 220HD framför Dellen är en fråga jag skulle vilja ha svar på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Den är tyvärr existerande, inget jag märkt av då jag spelat på den dock.

Varför skulle man välja en 220HD framför Dellen är en fråga jag skulle vilja ha svar på?

Man kanske vill ha dom många anslutningar och tvfunktion. Även att allt ljud går in i skärmen och sen ut från den till mitt ljudsystem så slipper man ändra ingång på förstärkaren

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på: Enligt Digitalversus så har T220HD mer inputlag än vanliga T220...

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=370&p1...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Värt att tänka på: Enligt Digitalversus så har T220HD mer inputlag än vanliga T220...

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=370&p1...

Det där kan jag nog klara mig med, Då jag vill ha en datorskärm med tv.
Tv kort i datorn hade funkat det med men då jag såg samsungen med så många bra anslutningar blev jag helt fasst för den!. Blir att spara lite pengar och köpa den;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkjn2
Tack för svaren!:D Blir nog att jag köper en t220hd, Jag har tv men dom 2 är plasma och vill kunna kolla på MTV och sånt som ibland har stillastående loggor som inte bränner in så LCD blir perfa!;)

Varför inte en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380179 ?

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razec
Varför inte en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380179 ?

Den där är också ett alternativ när du skickade. Men tror inte rean är länge, får se om den är så pass billig om nån månad då jag har pengar och kan köpa. Men om man gämför en 17" och 22" på höjden så är inte 22" mycket större. Är 24" större på höjden?

Även tvn lockade mycket, men då jag har en 42" plasma i samma rum så kanske inte det behövs. Får lov att tänka igen då:(