Permalänk
Medlem
Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Re: NEW Left 4 Dead 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0

hur tufft som helst ju med Yxa och Stekpanna :DD

Haha

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt nice

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur ni kan vara glada.

Visst, roligt med ett nytt spel, men jag blir rätt sur på valve...Dom släpper Left4Dead med nätsan inget innehåll, sen tror man att dom ska göra som dom typ alltid gör, släppa gratis uppdateringar med fler vapen,banor m.m.

Då släpper dom ett nytt spel med väldigt få nya saker....Pinsamt sätt att mjölka folk på pengar enligt mig.

Har alltid gillat Valve för att dom uppdaterat och fixat gratis så man fått mycket för pengarna. Men nu gör dom en helomvändning istället...suck...

1:a Left 4 Dead blev nu ett "INTE VÄRT PENGARNA SPEL" :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Alltså fyyyfan vilken pungspark av valve, efter att ha kikat alla gameplay filmer nu det är EXAKT samma spel, det jag kan se är lite mer varierade random infected.. en ny special infected, nya karaktärer att spela.. nya vapen... samma gamla props och gameplay och grafik.

Detta hade ju fan kunna vara ett tillägg till vanliga left 4 dead, nu ska man betala extra pengar för detta...

anti

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-left-4-dead/50348
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-left-4-dead/50350

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Fan vad onödigt att göra ett nytt spel. Det där borde vara en mod eller expansion! Det ser väldigt likt ut 1:an!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Fan vad onödigt att göra ett nytt spel. Det där borde vara en mod eller expansion! Det ser väldigt likt ut 1:an!

När man kollar på gameplayvideosen så kan jag inte annat än hålla med... Det är första spelet med nya banor och några små modifikationer, men man får hoppas att Valve tar och gör ett nytt spel, är ju ändå ett tag kvar tills november.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Typ samma som alla andra har sagt men kanske lite bättre och nyare vapen men nästan en kopia av det första.

Permalänk
Medlem

Kunde lika gärna släppt en expansion till första.

Permalänk
Medlem

Håller med, kunde precis lika väl vatt en patch till de första spelet.

Usch o fy o blä!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande tvåan ser mer barnslig ut på något sätt. Fel riktning.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tycker L4D är ett asbra spel och jag spelar det fortfarande (sen det släpptes på steam + att jag laddade ner demot direkt det kom ut på torrentsidor) men L4D 2 verkar ganska dåligt. Gillar inte de nya vapnen och karaktärerna. Grafiken hoppas jag att dom kan fixa lite dock. Ser inte lika bra och "läskigt" ut längre.
Sen att ha incendiary ammunition verkar lite överdrivet bra, iallafall mot zombisarna.

Permalänk
Medlem

grafiken har ju försämrats.

det var ju en rosa ton över spelet och grymt fula karaktärer såg ut som ett 3+ spel.

som tidigare nämts tycker jag dom patchar ettan i något år sen släpper en två men då håller dom sig till samma känsla med grafiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Alltså fyyyfan vilken pungspark av valve, efter att ha kikat alla gameplay filmer nu det är EXAKT samma spel, det jag kan se är lite mer varierade random infected.. en ny special infected, nya karaktärer att spela.. nya vapen... samma gamla props och gameplay och grafik.

Detta hade ju fan kunna vara ett tillägg till vanliga left 4 dead, nu ska man betala extra pengar för detta...

anti

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-left-4-dead/50348
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-left-4-dead/50350

Indeed.
Dom sa i en videointervju att de tänkte släppa uppdateringar som till TF2 med nya karaktärer, vapen, kampanjer och så vidare. L4D2 är som dessa utlovade uppdateringar med några extra funktioner som att man kan skjuta armarna av zombies och varierande banor (som från början var tänkt till L4D). Valve har verkligen förlorat den respekt de byggt upp under många år, för även om L4D2 verkligen blir en fullvärdig uppföljade (som videos antyder att det inte kommer att bli), och Valve ger oss de utlovade uppdateringarna till L4D (vilket det inte verkar som) så kommer L4D ALLTID att vara det "gamla" L4D som inte är lika bra som 2an (ologiskt att skapa en uppföljare som är sämre än ettan).

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Ser nästan skrämmande likt ettan ut på dom videorna..upp till bevis vad dom kan ordna me på ett halvår.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Jävlar vad mycket bättre grafik det var!
Vad kommer det där kräva för burk tro?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jävlar vad mycket bättre grafik det var!
Vad kommer det där kräva för burk tro?

Är du ironisk?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat L4D.. Skönt på ett sätt att folk börjar se det för vad det är.. En HL2 mod typ. Jag kikade en sväng på steampowered.com här om dagen, och fick en chock av hur många titlar som nu är knutna till valve Knappt en bråkdel är ju riktiga spel ens va fan.. Lite sur blir man allt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Demot släppt som folk vet....

Oerhört skoj och en jääädrans massa vapen.

Så här kul kan man ha med en machete.. Blir många döda på ens samvete..
http://web.telia.com/~u40436667/fett_%f6s_medvetsl%f6s.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jävlar vad mycket bättre grafik det var!
Vad kommer det där kräva för burk tro?

Samma grafik men nya shaders.

Första spelet utspelade sig som tidiga zombiefilmer med filter för att det ska se grynigt ut.

L4D2 ser lite nyare ut och dom satsar på lite soligare miljöer och inget filter som får det att se ut som en VHSkasett från 80-talet.

Grafiken är fortfarande densamma men nu med en annan design.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Samma grafik men nya shaders.

Första spelet utspelade sig som tidiga zombiefilmer med filter för att det ska se grynigt ut.

L4D2 ser lite nyare ut och dom satsar på lite soligare miljöer och inget filter som får det att se ut som en VHSkasett från 80-talet.

Grafiken är fortfarande densamma men nu med en annan design.

Men fortf. valmöjligheten att sätta på grynigheten..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Men fortf. valmöjligheten att sätta på grynigheten..

Har inte testat spelet bara tittat på bilder och filmer

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

2:an är bra, väldigt skoj faktiskt.
Spelet är lite "ljusare" och det finns fler vapen, och som med alla Valve spel så flyter det på riktigt najs.

Dock inte värt ett köp om man redan har ettan.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att demot var kul. Hoppas dock att AI:n förbättras markant, samt att man tar in mer svart humor. Kändes som det saknades många roliga kommentarer från karaktärerna.

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Spela skiten igår riktigt bra! Helt klart inte som ett dlc eller vad andra whiners tycker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
eOtBjLQP9v8

Spela skiten igår riktigt bra! Helt klart inte som ett dlc eller vad andra whiners tycker.

Om du siktar lite högre upp när du rör på dig får du större synfält och alla zombies som hoppar på dig blir lättare att slå bort och elelr skjuta i huvudet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Garva endel nyss, vi stog vid jukeboxen och lira musik och fåna oss, sen helt plötsligt kommer en spitter och krashar partyt med slime över hela golvet där vi stog och digga

Roligt spel, saknar dock spänningsmomentet i 1:an men det beror nog på att det utspelar sig i dagsljus och musiken/stäminigen är gladare/uppåt osv. Antar att dom gjort spelet så för att det ska skilja sig från 1:an och kännas som ett "nytt spel"

Gillar att det finns fler vapen och att dom randomiseras så bra. Säkert värt pengarna även om man har 1:an.

Permalänk
Medlem

Har lirat demot lite idag och tycker det är hur kul som helst, får det inte att flyta på så bra som jag vill dock, ligger på runt 30-40 fps med allting på high, spelar ingen roll om jag kör med AA eller inte.

Har ati 5870 x 2 i crossfire så man kan tycka att det ska flyta lite bättre, left 4 dead 1 flyter på som varmt smör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Har lirat demot lite idag och tycker det är hur kul som helst, får det inte att flyta på så bra som jag vill dock, ligger på runt 30-40 fps med allting på high, spelar ingen roll om jag kör med AA eller inte.

Har ati 5870 x 2 i crossfire så man kan tycka att det ska flyta lite bättre, left 4 dead 1 flyter på som varmt smör

stäng av crossfire, tydligen stödjer inte demot CF. =/ Jag fick göra så iaf. Då som sagt, L4D flyter som smör i CF.

Permalänk

Är demot släppt för de som inte har förbokat?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music