Permalänk

Henrik, Vi är redan uppe på 24:e plats......
Kolla statistiken direkt på Stanford, de andra är fördröjda med flera timmar eftersom Stanford bara skickar ut statistiken externt var tredje timme.

Visa signatur

/Tomma tunnor skramlar mest/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Tåckigt att höra men klienten kommer inte bli fixad eftersom det finns inget att fixa. Problemet ligger inte i mjukvara då det verkar vara optimerad utan i AMD's GPU arkitektur som är inte lika bra för beräkningar så som F@H.

Ehh... klienten är ju bara i beta-stadiet. Nu senast så fixade dem så att fahcore bara tar 0-1% av CPU:n istället för en hel kärna. Men det är fortfarande mycket kvar att fixa. Dels uppdateras CAL hela tiden och sen måste Pandelab tweaka "environment variables" för fahcore. Det finns en hel del shaderkraft kvar i korten också, men hur mycket mer man får ut av korten i framtiden vet jag naturligtvis inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Ehh... klienten är ju bara i beta-stadiet. Nu senast så fixade dem så att fahcore bara tar 0-1% av CPU:n istället för en hel kärna. Men det är fortfarande mycket kvar att fixa. Dels uppdateras CAL hela tiden och sen måste Pandelab tweaka "environment variables" för fahcore. Det finns en hel del shaderkraft kvar i korten också, men hur mycket mer man får ut av korten i framtiden vet jag naturligtvis inte.

Ja precis bara det att ATi korten inte blir speciellt varma vid folding som vid gaming säger ju att de inte utnyttjas helt. Till skillnad från Nvidia klienten som suger musten ur korten. Mitt kort har antagit en liten brun färg på undersidan

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Sweclockers borde ha en länk uppe i menyn som leder till en FAH sida här på Swec. Hardcop som ligger etta har så och raggar upp nya members på det sättet, värt att testa?

Permalänk
Inaktiv

Ursprungligen började jag med distribuerad beräkning för en tio år sedan, med SETI@Home. Då hade jag en 166MHz AMD K6-CPU, som klockades i 208. Skrämmande hastigheter, hehe! Ett enda SETI-paket tog flera dar att beräkna på den proppen... En uppgradering till en 400MHz AMD K6-III gav en rejäl prestandaspark i brallan. Bytte ut den mot en 1.7GHz P4 "Willy" med DRDRAM, alienletandet gick då ännu mycket fortare. La sedan ner SETI efter ett par år, och det blev inget mer beräknande på länge. Tittade på BOINC ett par gånger, men fann de tidiga klienterna lite bökiga. Om man ströp CPU-användningen till mindre än 100% körde den fullt ös medvetslös i korta perioder följt av ingen beräkning alls korta perioder, osv. Detta fann jag mindre idealiskt, så jag la ner BOINC.

Sedan blev det inge mer förrän jag började folda när PS3-klienten först kom ut, körde den i stort sett 24/7 i ett par månader. Sedan kom sommaren, och jag upptäckte att det blev märkbart varmare i min lilla lgh av att ha en förstagenerations PS3 sitta och bränna en massa värme... Så jag tog lite paus, och efter det körde jag bara då och då.

Köpte därefter en extremt fet Dell XPS-PC, den var snabb som fan, fast jag hade extremt mycket strul med den så det blev aldrig av att jag foldade mer än någon enstaka WU på den; maskinen kraschade och hade sig, blåskärmade mycket i nvdisp.dll osv.

Närmare 2 år senare efter Dell-inköpet plockade jag ihop en i7-burk av lösa komponenter. i7an ger högre 3DMarks klockad i 2.67GHz än XPS-maskinen med sin C2D Quad Extreme gjorde i 3.47GHz... Nu går XPSen iofs oxo i 2.67 nuförtiden pga värmens skull. Hade inledningsvis mycket krascher oxo med i7an, vilket gav mig gråa hår.

Jag bytte nyligen ut min LCD-skärm på garanti pga att den gav skumt grafikfnassel efter den gick ur strömsparläge eller startade upp ur viloläge. Efter jag bytte skärm har egentligen ingen av datorerna kraschat alls... Jag inbillar mig att den gamla skärmen var förhäxad! Så nu kör jag foldning för fulla muggar här, trots sommar hehe!

PS3an foldar igen för det mesta när jag inte tittar på film med den (spelar inte så mycket).

XPS-burken kör 1 CPU-klient och 1 GPU-klient på den ena av dess 8800GTXer. Orkar inte jobba mig för att få foldning på båda GPUerna.

i7-burken kör också 1 CPU-klient och 1 GPU-klient på ATI 4890. Funderar lite på att tråckla in fler CPU-klienter kanske, men det är för mycket krångel tycker jag.

Stanford borde ögonaböj ordna upp allt tjafsande man måste göra för att få foldning på fler än en CPU/GPU att funka. De ska ha EN klient, där man bara anger hur många beräkningsenheter man vill folda på. Porta över till BOINC oxo, så man kan köra lite annan distribuerad beräknande vidsidanom, ifall man vill det. (SETI, hehe!)

Hade skrapat ihop cirkus 250.000 poäng då jag gick med i Sweclockers foldningslag. Då nollställdes jag i statistiken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Ursprungligen började jag med distribuerad beräkning för en tio år sedan, med SETI@Home. Då hade jag en 166MHz AMD K6-CPU, som klockades i 208. Skrämmande hastigheter, hehe! Ett enda SETI-paket tog flera dar att beräkna på den proppen... En uppgradering till en 400MHz AMD K6-III gav en rejäl prestandaspark i brallan. Bytte ut den mot en 1.7GHz P4 "Willy" med DRDRAM, alienletandet gick då ännu mycket fortare. La sedan ner SETI efter ett par år, och det blev inget mer beräknande på länge. Tittade på BOINC ett par gånger, men fann de tidiga klienterna lite bökiga. Om man ströp CPU-användningen till mindre än 100% körde den fullt ös medvetslös i korta perioder följt av ingen beräkning alls korta perioder, osv. Detta fann jag mindre idealiskt, så jag la ner BOINC.

Sedan blev det inge mer förrän jag började folda när PS3-klienten först kom ut, körde den i stort sett 24/7 i ett par månader. Sedan kom sommaren, och jag upptäckte att det blev märkbart varmare i min lilla lgh av att ha en förstagenerations PS3 sitta och bränna en massa värme... Så jag tog lite paus, och efter det körde jag bara då och då.

Köpte därefter en extremt fet Dell XPS-PC, den var snabb som fan, fast jag hade extremt mycket strul med den så det blev aldrig av att jag foldade mer än någon enstaka WU på den; maskinen kraschade och hade sig, blåskärmade mycket i nvdisp.dll osv.

Närmare 2 år senare efter Dell-inköpet plockade jag ihop en i7-burk av lösa komponenter. i7an ger högre 3DMarks klockad i 2.67GHz än XPS-maskinen med sin C2D Quad Extreme gjorde i 3.47GHz... Nu går XPSen iofs oxo i 2.67 nuförtiden pga värmens skull. Hade inledningsvis mycket krascher oxo med i7an, vilket gav mig gråa hår.

Jag bytte nyligen ut min LCD-skärm på garanti pga att den gav skumt grafikfnassel efter den gick ur strömsparläge eller startade upp ur viloläge. Efter jag bytte skärm har egentligen ingen av datorerna kraschat alls... Jag inbillar mig att den gamla skärmen var förhäxad! Så nu kör jag foldning för fulla muggar här, trots sommar hehe!

PS3an foldar igen för det mesta när jag inte tittar på film med den (spelar inte så mycket).

XPS-burken kör 1 CPU-klient och 1 GPU-klient på den ena av dess 8800GTXer. Orkar inte jobba mig för att få foldning på båda GPUerna.

i7-burken kör också 1 CPU-klient och 1 GPU-klient på ATI 4890. Funderar lite på att tråckla in fler CPU-klienter kanske, men det är för mycket krångel tycker jag.

Stanford borde ögonaböj ordna upp allt tjafsande man måste göra för att få foldning på fler än en CPU/GPU att funka. De ska ha EN klient, där man bara anger hur många beräkningsenheter man vill folda på. Porta över till BOINC oxo, så man kan köra lite annan distribuerad beräknande vidsidanom, ifall man vill det. (SETI, hehe!)

Hade skrapat ihop cirkus 250.000 poäng då jag gick med i Sweclockers foldningslag. Då nollställdes jag i statistiken...

Du verkar ha varit med om många forskningsprojekt. Bra med folk som fortsätter också.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650

Permalänk
Citat:

Det finns men det betyder inte att det kan hämtas ut. F@H-team har haft på sig sedan 2007 att jobba med AMD's shader GPU (R600). Prestanda förbättringar har gjorts i tidigt skede men sedandess har det inte varit några prestanda förbättringar av AMDs GPU. Man kan bara dra slutsattsen att taket för hur mycket man kan dra nytta av AMD's shader är nåd.

AMD's GPU är lämpade för rå väldigt tung beräkning. Om mycket tyngre WU än idag kommer så har AMD en fördel. Men så länge det är mindre WU som idag så kommer nVidia fortsätta dominera i effektivitet.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns men det betyder inte att det kan hämtas ut. F@H-team har haft på sig sedan 2007 att jobba med AMD's shader GPU (R600). Prestanda förbättringar har gjorts i tidigt skede men sedandess har det inte varit några prestanda förbättringar av AMDs GPU. Man kan bara dra slutsattsen att taket för hur mycket man kan dra nytta av AMD's shader är nåd.

AMD's GPU är lämpade för rå väldigt tung beräkning. Om mycket tyngre WU än idag kommer så har AMD en fördel. Men så länge det är mindre WU som idag så kommer nVidia fortsätta dominera i effektivitet.

Jag blev iaf imponerad av den prestandaförbättring som kom med Catalyst 8.12 (+ dess integrerade CAL) och fahcore 1.22 i slutet av förra året. Då fick mitt 4850 runt 4000 PPD som bäst. Ett halvår innan, när jag började folda med mitt 4850, så låg det runt 2000 PPD. Så nog händer det lite. Nu har dock PPD:n sjunkit lite med fahcore 1.24 men å andra sidan tar den knappt nån CPU-kraft längre.

Men det skulle nog vara smart att låta AMD's GPU:er få högre prioritet på stora WU och låta nVidia's GPU:er ta små WU. Då får man nog ut det bästa från båda.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

Jag blev iaf imponerad av den prestandaförbättring som kom med Catalyst 8.12 (+ dess integrerade CAL) och fahcore 1.22 i slutet av förra året. Då fick mitt 4850 runt 4000 PPD som bäst. Ett halvår innan, när jag började folda med mitt 4850, så låg det runt 2000 PPD. Så nog händer det lite. Nu har dock PPD:n sjunkit lite med fahcore 1.24 men å andra sidan tar den knappt nån CPU längre.

Men det skulle nog vara smart att låta AMD's GPU:er få högre prioritet på stora WU och låta nVidia's GPU:er ta små WU. Då får man nog ut det bästa från båda.

Det var ett mycket behövs lyft för AMD användare. Men AMD kort underpresterar fortfarande väldigt mycket i gemförelse med nVidias. Mina 8800GS och 9600GT som bäst ger lite över 4000PPD var, 9800GTX+ ger 6300PPD som bäst. 9800GTX+(GTS250) och HD4850 presterar generellt lika i spel men i F@H så prestera 9800GTX+ (GTS250) ca 60% bättre än HD4850. För att komma nära 9800GTX+ (GTS250) PPD så måste man ha HD4890, men den kostar det dubbla.

Sålänge AMD fortsätta med samma arkitektur som nu så kommer de aldrig kunna matcha nVidia's prisvärdighet/PPD i F@H. Detta är synd då AMD användare känner inte något sug att börja F@H när folk med nVidia kort drar förbi de i PPD med kort som är billigare och oftast sämre i andra applikationer som spel.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var ett mycket behövs lyft för AMD användare. Men AMD kort underpresterar fortfarande väldigt mycket i gemförelse med nVidias. Mina 8800GS och 9600GT som bäst ger lite över 4000PPD var, 9800GTX+ ger 6300PPD som bäst. 9800GTX+(GTS250) och HD4850 presterar generellt lika i spel men i F@H så prestera 9800GTX+ (GTS250) ca 60% bättre än HD4850. För att komma nära 9800GTX+ (GTS250) PPD så måste man ha HD4890, men den kostar det dubbla.

Sålänge AMD fortsätta med samma arkitektur som nu så kommer de aldrig kunna matcha nVidia's prisvärdighet/PPD i F@H. Detta är synd då AMD användare känner inte något sug att börja F@H när folk med nVidia kort drar förbi de i PPD med kort som är billigare och oftast sämre i andra applikationer som spel.

Självklart vet jag att det finns mycket shaderkraft kvar i AMD-korten, men det jag invände mot var ju att du sa att det inte kommer ske nån utveckling mer. Jag tycker det händer saker hela tiden och klienten befinner sig ju ändå i beta-stadiet fortfarande. Speciellt fahcore 1.24 är väldigt experimentell ännu (min bedömning av det jag får se på foldingforum.org iaf). Utvecklingen hade ju kunnat gå lite fortare dock...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har minskat min foldning ganska mycket med... Delvis för att jag sålt eee boxen (ger ju ändå inte så många poäng) och för att jag kom fram till att jag inte klarar av det jävla tjutljudet mitt grafikkort avger när F@H är igång! Har fler det problemet? Man kan ju tro att det är när grafikkortet jobbar, men det är BARA när jag foldar och aldrig annars...

Så nu foldar jag bara på ps3n (24/7 förutom när jag glor film) och på cpun när datan e igång (alltid förutom nattetid).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4ban
och för att jag kom fram till att jag inte klarar av det jävla tjutljudet mitt grafikkort avger när F@H är igång! Har fler det problemet? Man kan ju tro att det är när grafikkortet jobbar, men det är BARA när jag foldar och aldrig annars...

Har exakta samma problem med mitt grafikkort, 8800GT. Fast har typ vant mig

Permalänk
Inaktiv

Lite fördel har man kanske av att köra den sämre presterande ATI-klienten - iallafall med de mindre WUs som skickas ut för tillfället... Fläkten gasar helt enkelt inte upp så högt när grafikkortet bara går på typ halvfart!

Skruvade förresten upp min CPU i eftermiddags. Höjde helt enkelt BCLK till 160, så nu sitter proppen och viker som fan i 3360MHz. Ska testa 166MHz sen, tycker det borde funka, heh heh. Minnena är knappt överklockade just nu; går i 1604MHz för tillfället. Några grader varmare blev den, men inte så farligt; jag rörde inte några volttal. Det verkar inte behövas med en så måttlig uppklockning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lite fördel har man kanske av att köra den sämre presterande ATI-klienten - iallafall med de mindre WUs som skickas ut för tillfället... Fläkten gasar helt enkelt inte upp så högt när grafikkortet bara går på typ halvfart!

Skruvade förresten upp min CPU i eftermiddags. Höjde helt enkelt BCLK till 160, så nu sitter proppen och viker som fan i 3360MHz. Ska testa 166MHz sen, tycker det borde funka, heh heh. Minnena är knappt överklockade just nu; går i 1604MHz för tillfället. Några grader varmare blev den, men inte så farligt; jag rörde inte några volttal. Det verkar inte behövas med en så måttlig uppklockning.

ja Core i7 är ju riktigt vass när det gäller folding. Kör man den i linux med A2 paket så matchar den ju Nvidias toppkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag såg jag att vi har mindre än 400 aktiva medlemmar (3119 inaktiva medlemmar). Medelproduktionen ligger på 1312 PPD. Det ser ju inte bra ut!

För egen del bygger jag om en av mina datorer till vattenkylning och hoppas kunna rycka upp mig från 30 till 40 kPPD snart. Ytterligare ett moderkort är på översyn och kan förhoppningsvis snart bidra igen.

Research is a dirty thankless business, but someone has to do it!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
Idag såg jag att vi har mindre än 400 aktiva medlemmar (3119 inaktiva medlemmar). Medelproduktionen ligger på 1312 PPD. Det ser ju inte bra ut!

För egen del bygger jag om en av mina datorer till vattenkylning och hoppas kunna rycka upp mig från 30 till 40 kPPD snart. Ytterligare ett moderkort är på översyn och kan förhoppningsvis snart bidra igen.

Research is a dirty thankless business, but someone has to do it!

Du borde helt seriöst få något pris för alla dina insatser i Sweclockerslaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Du borde helt seriöst få något pris för alla dina insatser i Sweclockerslaget.

Tack för de uppmuntrande orden - de räcker fint som "pris" för mig!
Fold on!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

När jag blir stor så ska jag bli som dig Carl_XII

Nej men jobbet du lägger ner är otroligt, respekterar dig till 100% Önskar jag också kunde bygga folding system... Man får väl satsa på S@H istället, billigare med stora hårddiskar än grymma gpus och cpus

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII

Jag tror att ungefär detta är vad man kan förvänta sig att nå av "vanliga människor". De kör klienten ett tag, kanske det strular lite för dem, den vill inte hämta WUs eller så kraschar datorn osv och så skyller de på klienten och slutar de folda. Eller så bullrar fläktarna för mycket när de foldar, eller så är klienten för svårkonfigurerad (absolut ett problem med SMP-klienten exempelvis).

Eller så märker de att de får helt enkelt inte ut särskilt mycket av foldandet. Det tar en jäkla tid att folda bara en enda WU på processorn, och GPU-klienten stänger inte ner sig snyggt när man drar igång ett spel. Så då lägger de av av den anledningen.

Det är bara folk som är dedikerade och tycker det är fräckt med foldning som håller på någon längre tid. De som har lite tävlingsinstinkt för just den här "sporten"... Tror inte man kan klandra folk i gemen för att de inte känner likadant.

Foldningsklienten måste helt enkelt utvecklas mer och bli bättre på flera områden för att kunna locka allmänheten. Den är för strulig och för fipplig idag, den måste bli mer stabil och feltolerant, och inte sänka datorns prestanda då man kör andra program. Man ska inte behöva inaktivera GPU-klienten manuellt; det ska den fixa själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror att ungefär detta är vad man kan förvänta sig att nå av "vanliga människor". De kör klienten ett tag, kanske det strular lite för dem, den vill inte hämta WUs eller så kraschar datorn osv och så skyller de på klienten och slutar de folda. Eller så bullrar fläktarna för mycket när de foldar, eller så är klienten för svårkonfigurerad (absolut ett problem med SMP-klienten exempelvis).

Eller så märker de att de får helt enkelt inte ut särskilt mycket av foldandet. Det tar en jäkla tid att folda bara en enda WU på processorn, och GPU-klienten stänger inte ner sig snyggt när man drar igång ett spel. Så då lägger de av av den anledningen.

Det är bara folk som är dedikerade och tycker det är fräckt med foldning som håller på någon längre tid. De som har lite tävlingsinstinkt för just den här "sporten"... Tror inte man kan klandra folk i gemen för att de inte känner likadant.

Foldningsklienten måste helt enkelt utvecklas mer och bli bättre på flera områden för att kunna locka allmänheten. Den är för strulig och för fipplig idag, den måste bli mer stabil och feltolerant, och inte sänka datorns prestanda då man kör andra program. Man ska inte behöva inaktivera GPU-klienten manuellt; det ska den fixa själv.

Jo håller nog med lite fast man kan väl också tänka så att om de inte ens kan konfigurera och installera klienten så klarar de kanske inte att hantera datorns värmeutveckling och att hålla datorn stabil.

Men stabil och feltolerant tycker jag den är. Klienten kollar ju hela tiden så att beräkningarna inte blir korrupta. Sällan fel beror på klienten i sig. Oftast har det varit hårdvarufel på min sida. Ibland mjukvarufel t ex fel drivrutiner/CAL/inställningar. Några enstaka gånger har det varit en dålig WU. GPU-klienten är ju fortfarande i beta-stadiet så då får man räkna med lite skavanker dessutom. Men CPU-klienten den bara står och räknar och räknar - aldrig nåt fel med den och de gånger det blev en EUE så var det för att jag klantat mig med kylningen eller hårdvaran.

Lite mer utveckling skulle iofs inte skada. Speciellt så att man kan använda GPU-klienten även i linux vilket är lite experimentellt ännu. Speciellt om man har AMD-kort. Och lite surt att A2-coren till SMP-klienten bara kan köras på linux ännu. Tur att vmware finns.

Jo, okunnigt folk ger inga PPD - iaf inte långvarigt. Det som det behövs fler som Carl_XII. Jag är imponerad av hur han kan hålla så hög PPD så länge.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Min foldning har legat nere i typ en månad nu, började med att mitt gamla moderkort tvärdog. Med det försvann min fold-burk. Efter knappt två veckor så fick jag hem mitt nya i7 920-system men har inte fått den att folda bra ännu. Håller på och försöker få fart på det igen.

Slutat har jag inte, har problem att få allt att fungera igen bara. =/

Permalänk
Inaktiv

Ok, nu kör jag åtta CPU-klienter.

Inte optimal konfig just nu; det är åtta fristående klienter, men jag orkar inte börja tjorva med SMP-klienten. Nu ska här vikas lol. Om jag bara kunde få igång grafikkort 3 och 4 för vikning också... Jävla vista som kräver att man kopplar in pluggar och utökar skrivbord och skit. Mina burkar vill inte känna igen de DVI/VGA-pluggar jag tryckt in, faen oxo.

Permalänk
Medlem

LennyV låter spejsat med 8 fristående klienter

Hur mycket ger dem i PPD jämfört med SMP?

Min dator klarade tyvärr inte SMP då värmen blev lite väl hög

Permalänk
Inaktiv

Ingen aning PPD. Siffrorna i FahMon går upp och ned lite som de vill. Ena stunden säger den 8500PPD, sen är det över 12000, och så ned igen.

De olika processorerna kör olika projekt, men 2st i7-cores kör P6302, och de ger ~498PPD. 2st Core2 Quad-cores kör P6301, och de ger 472/465PPD. i7 är mao marginellt snabbare, fast då är det ju inte samma projekt heller, så litet av äpplen o pärer...

Permalänk
Inaktiv

Har lagt ner vikandet för tillfället nu. Tröttnade på att lägenheten blev så jäkla VARM hela dagen lång. Jobbigt nu när det är sommar och allt, även fast vissa dagar är rätt kyliga iofs.

Ska nog ta det lite lugnt tills hösten kommer tror jag. Vill ha en slimmad PS3 också innan jag på allvar tar upp vikandet igen på den; vill inte slita ut min nuvarande.

Permalänk

Vi har klättrat till plats 23 i helgen.
KUL

Visa signatur

HP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Har lagt ner vikandet för tillfället nu.

Tänkte återuppta vikandet litegrann så inte de paket jag börjat på går över bäst-föredatumet, så jag drog igång klienterna igen. Tyvärr fethängde datorn för mig (förhoppningsvis bara värmerelaterat), så alla fyra CPU-klienterna tyckte att de skulle dumpa allt jobb de klarat av hittils; närmare 60% på allihop...

Grrr!

Man blir ju bara så trött ibland när sånt händer, vill bara lägga av helt när den gör så. Nu har min dator redan gått i nästan en dag och knaprat på de paketen och så slänger den bara bort allt! Jävla skit också!

Permalänk
Medlem

Hej Alla foldare! Började folda igår på mitt gtx 275, pendlade mellan 7900 och 8300 PPD. Kommer att folda av och till på den fram till flytt den 2 juli. När jag får min lina tillbaka kommer min sekundärburk vara klar och där kommer mitt gtx8800 vika 24/7. Hoppas kunna klara 6-8000 PPD i snitt.

Har en pS3a också. Hur viker den, bra eller?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Hej Alla foldare! Började folda igår på mitt gtx 275, pendlade mellan 7900 och 8300 PPD. Kommer att folda av och till på den fram till flytt den 2 juli. När jag får min lina tillbaka kommer min sekundärburk vara klar och där kommer mitt gtx8800 vika 24/7. Hoppas kunna klara 6-8000 PPD i snitt.

Har en pS3a också. Hur viker den, bra eller?

Härligt med tillskott, för många som bara foldar en stund och lägger av.

När jag senast foldade med mitt PS3 (vid jul) kom jag fram till genom egna tester samt information på nätet att den gör ca 1000PPD, så jag gav upp då den var för ineffektiv i PPD mätt för att vara värt elen. Upp till dig själv om du tycker det är värt det. Lönsammare att stoppa i ett till grafikkort och låta den folda istället, så slipper man slita på PS3'an med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Härligt med tillskott, för många som bara foldar en stund och lägger av.

När jag senast foldade med mitt PS3 (vid jul) kom jag fram till genom egna tester samt information på nätet att den gör ca 1000PPD, så jag gav upp då den var för ineffektiv i PPD mätt för att vara värt elen. Upp till dig själv om du tycker det är värt det. Lönsammare att stoppa i ett till grafikkort och låta den folda istället, så slipper man slita på PS3'an med.

Ok, har några grafikkort över som mest ligger och skräpar, bättre att göra något vettigt av dom isf. Finns det verkligen inte något enkelt sätt att lösa två graffekort i vista utan att jobba sig för mycket med extra skärmar och annat fånigt?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario