Permalänk
Avstängd

Bios settings reset efter restart. ;s

Det är så att jag sitter här med en dator. Moderkortet är ett Gigabyte DS-4 X 48. Jag sitter och överklockar lite. Men när jag ändrar lite inställningar & sparar. Sen går in i windows & kollar så har inget hänt. Går jag in i BIOS igen så är allt tillbaka till orginal. Det är inte batteriet. Tack på förhand!

EDIT. Höjer jag min FSB & Sänker multipliern, så återställs FSB'n till orginal, men multiplier är kvar på det jag ställde in dem på. ;S (Detta är i windows)

Permalänk
Medlem

Du klockar för högt och den drar ned FSB för att inte skada prollen?

Jag kan typ inget om OC, men jag var inne och lekte lite i BIOS i natt och så där blev det typ när jag drog till för mkt.. Fast för mig så kom jag aldrig förbi POST-screen, utan den försökte boota några ggr och efter typ 3 försök eller så så drog den automatiskt ned FSB till default men lämnade multipliern som den var.. Jag gick då in i BIOS igen utan att boota windows eftersom jag såg klockfrekvensen på POST-screen.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramblemoe
Du klockar för högt och den drar ned FSB för att inte skada prollen?

Jag kan typ inget om OC, men jag var inne och lekte lite i BIOS i natt och så där blev det typ när jag drog till för mkt.. Fast för mig så kom jag aldrig förbi POST-screen, utan den försökte boota några ggr och efter typ 3 försök eller så så drog den automatiskt ned FSB till default men lämnade multipliern som den var.. Jag gick då in i BIOS igen utan att boota windows eftersom jag såg klockfrekvensen på POST-screen.

Nejnej, har vart med om det också. Men även om jag höjjer FSB med 10. Så händer inget i Windows.

Permalänk
Medlem

samma problem här.har inte kunnat klockat min på ett halvår...och ingen här verkar kunna hjälpa till:(

Visa signatur

[Intel Core i7 8700K 3,7GHz|ASUS Prime Z370-P |Corsair 16,0 GB| ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC]

Permalänk
Medlem

felet är en bugg i era gigabyte moderkort mitt var exakt likadant så jag lämna tillbaka det till butiken.

Permalänk
Medlem

går det inte att uppdatera bios eller nåt.måste man lämna tillbaka den?

Visa signatur

[Intel Core i7 8700K 3,7GHz|ASUS Prime Z370-P |Corsair 16,0 GB| ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC]

Permalänk
Medlem

Googla på felet, de finns väldigt många som lider av samma fel, vet att vissa har löst det genom ny bios men andra inte

Permalänk
Medlem

Om datorn känner att du valt för tex för låg Vcore, kommer den direkt restartas till gamla reset bios. Denna funktion finns där för att du inte ska brännas sönder din processor.

Om den restartar, testar du nya inställningar,... tills den startar. När den startat, kollar du temps för och sedan kör du stabilitets test.

Permalänk
Medlem

kanelen123, det är inte det som är problemet här tyvärr

Visa signatur

[Intel Core i7 8700K 3,7GHz|ASUS Prime Z370-P |Corsair 16,0 GB| ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC]