Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Verkar vara väldigt stor variation mellan olika nallar. Dålig kvalitetskontroll?

Jag kan inte minnas en enda telefon som varit "bra"! Har haft Nokia, Motorola, SIEMENS, SonyEricsson och Qtek, och alla har jävlat på lite olika sätt från och till...

Påtvingas nu en HTC Touch Diamond II... återstår att se hur "bra" den är?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Sprickor 3 gånger i kromade qwertycovern och 2ggr för samtal som bryts non-stop pga. dålig antenn i luren.

Ja ok, det är ett ganska dåligt designval att använda en smal plastremsa runt telefonen. Jag har dock det i åtanke och tar inga krafttag om telefonen. Dålig antenn har jag inte råkat ut för.

Permalänk

Det är presskonferens i London den 28:e (torsdag) och 'något' kommer annonseras då, kan jag lova..

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
Det är presskonferens i London den 28:e (torsdag) och 'något' kommer annonseras då, kan jag lova..

Hur gick det?

Permalänk
Medlem

Det är inte denna då?

Inget tangentbord iofs, men ändå. Verkar rätt cool.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Det är inte denna då?

Inget tangentbord iofs, men ändå. Verkar rätt cool.

Nej det där är en Javalur som bygger på nya A300 platformen och har således inget med xperia att göra.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Xperia X2 LÄCKT! 8.1 Megapixel kamera som jag sa

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=522807

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk

Byggkvalitén ser inge vidare ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Byggkvalitén ser inge vidare ut

verkar va en tidig prototyp men hoppas på en bra 8.1mp kamera sen om jag ser rätt så verkar den ha 2 högtalar "utgångar" och det verkar ju lovande... måste ju betyda mycket bättre ljud än dagens X1.. verkar även finnas Ctrl tanget, lär underlätta Ctrl+C och Ctrl+V ordentligt ser fram emot X2!

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem

-

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Citat:

According to insider:
-8.1mpx auto focus, VGA @ 30fps (MP4 HQ)
-3.5´ WVGA OLED (increased from 3.0 from X1)
-GPS, aGPS
-Accelerometer
-Faster processor
-512 RAM
-Custom Windows Mobile 6.5 (SE engineers customized Win6.5 which runs very. very speedy. in par with iphone and better in some cases)
-XPERIA Panels are modified with plenty of innovative features (PS3 remote play being one of them)
-Upgrading to Windows Mobile 7 is supported by Xperia panels

hmm, hoppas det stämmer 512MB RAM kanske är lite overkill med tanke på att dagens 256MB där man lätt kan hålla sig under hälften.. iaf hoppas 3.5" skärm stämmer

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem

Så det betyder alltså att man kostnadsfritt får uppgradera till Wm7 senare?
Måste nog bli ett köp ifall specifikationerna stämmer.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Så det betyder alltså att man kostnadsfritt får uppgradera till Wm7 senare?
Måste nog bli ett köp ifall specifikationerna stämmer.

spelar väl ingen roll om de kostar eller inte är ju gratis tack vare grabbarna på XDA iofs så blir det lite annorlunda nu, kanske svårare då X2 kommer ha en annan HARD-SPL men kommer nog gå att lösa

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
spelar väl ingen roll om de kostar eller inte är ju gratis tack vare grabbarna på XDA iofs så blir det lite annorlunda nu, kanske svårare då X2 kommer ha en annan HARD-SPL men kommer nog gå att lösa

Det kommer väl inte finnas ett forum för det på XDA iom att det inte är en HTC-byggd mobil?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Det kommer väl inte finnas ett forum för det på XDA iom att det inte är en HTC-byggd mobil?

finns ju andra mobiler som finns med som inte är HTC byggda så X2 kommer på ett eller annat sätt finnas iom att den kommer vara populär... men den som väntar får se

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem

8.1MP låter ju nödvändigt....NOT! Fick 5MP på min HTC DiamonTouch 2 och inte blev det bättre för det...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
8.1MP låter ju nödvändigt....NOT! Fick 5MP på min HTC DiamonTouch 2 och inte blev det bättre för det...

haha, det är STOR skillnad på Sony Ericsson kameror jämfört med HTC, kom ihåg att HTC tillverkat X1 därav skit kamera... visst 8.1MP låter onödigt tycker jag, hade räckt med 5MP men men..

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk

Den kommer inte ha 3.5" skärm och skärmen kommer inte vara av OLED-teknik. Inte heller 512Mb ram kommer det vara.

Skärmen sägs vara 3.2". Anledningen till att det inte är OLED är att det är extremt dyrt att tillverka skärmar med den upplösningen vid OLED-teknik på så små skärmar.

Jaja, iofs så pratar jag bara massa skit hela tiden, så ingen behöver väl tro mig.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Den kommer inte ha 3.5" skärm och skärmen kommer inte vara av OLED-teknik. Inte heller 512Mb ram kommer det vara.

Skärmen sägs vara 3.2". Anledningen till att det inte är OLED är att det är extremt dyrt att tillverka skärmar med den upplösningen vid OLED-teknik på så små skärmar.

Jaja, iofs så pratar jag bara massa skit hela tiden, så ingen behöver väl tro mig.

det kommer väl bli som du säger, 3.2" (som det nämnts innan) samt att 512MB är overkill och OLED dyrt.. men hoppas på en 3.5" "vanlig" skärm iaf

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk

Informationen har jag fått ifrån Angellos post här(9e inlägget på den sidan):
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=177537&start=4...

Han citerade specifikationerna som även finns ovan i denna tråd och ändrade lite samt fyllde på med utropstecken och frågetecken.

Citat:

Specs Update:

-8.1mpx auto focus, VGA @ 30fps (MP4 HQ) !
-3.2" WVGA! OLED?
-GPS, aGPS !
-3.5 mm headphone jack !
-Accelerometer !
-Faster processor !
-512 RAM ?
-Custom Windows Mobile 6.5 (SE engineers customized Win6.5 which runs very. very speedy. in par with iPhone and better in some cases) !
-XPERIA Panels are modified with plenty of innovative features (PS3 remote play being one of them)
-Upgrading to Windows Mobile 7 is supported by Xperia panels !

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

haha, det är STOR skillnad på Sony Ericsson kameror jämfört med HTC, kom ihåg att HTC tillverkat X1 därav skit kamera... visst 8.1MP låter onödigt tycker jag, hade räckt med 5MP men men..

Spelar ingen roll om kameran är "bättre". Med så liten sensor och optik finns det en gräns där bilden inte blir bättre helt enkelt, bara större. Jag vet inte exakt var den gränsen går, men tror den ligger omkring 2MP.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Spelar ingen roll om kameran är "bättre". Med så liten sensor och optik finns det en gräns där bilden inte blir bättre helt enkelt, bara större. Jag vet inte exakt var den gränsen går, men tror den ligger omkring 2MP.

Gränsen stiger hela tiden i och med olika tekniker som gör sensorerna mer ljuskänsliga. Dock är det mycket möjligt att gränsen ligger på 2Mp idag!

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

jag snackar inte om att den är bättre för att den har fler Megapixlar, utan för att Sony Ericssons egna kameror är bättre, se tex P1i, bra mycket bättre kamera än X1 fast båda ligger på 3.2 MP

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Citat:

Gränsen stiger hela tiden i och med olika tekniker som gör sensorerna mer ljuskänsliga. Dock är det mycket möjligt att gränsen ligger på 2Mp idag!

Det är inte känsligheten jag syftara på. Problemet är att vi inte kan bortse från naturlagarna. När en foton täcker flera celler hjälper inte högre upplösning. Sen har vi optiken och dess egenskaper för ljus.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det är inte känsligheten jag syftara på. Problemet är att vi inte kan bortse från naturlagarna. När en foton täcker flera celler hjälper inte högre upplösning. Sen har vi optiken och dess egenskaper för ljus.

Jajjemensan, faktiskt inte tänkt på det tidigare!

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Jo, i mobil värden bilr kameran med fler pixlar bättre eftersom optiken blir bättre ju mer pixlarde bygger in. Jag tror ingen kamera tillverkare kör med samma optik när de höjer pixlarna det skulle aldrig hålla.

Edit: Till en viss grad då

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur stor är en foton då?
Vad har den för volym?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

finns ju andra mobiler som finns med som inte är HTC byggda så X2 kommer på ett eller annat sätt finnas iom att den kommer vara populär... men den som väntar får se

Den får inte vara på XDA devs, vilka andra finns där som inte är HTC mobiler? Jag kan ha fel men jag läste något sådant där.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag HOPPAS verkligen det inte stämmer med den usla qualcomm processorn... går inte ens lyssna på musik och skriva ett sms utan att telefonen segar... 256MB RAM räcker och blir över dock.

Visa signatur

GAMING
MEDIA