Sony Ericsson Xperia X2

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Xperia X2

ganska säkra källor...

Citat:

enough with the wishes already here are some info on X2:

I can say for now its not a HTC device, thats for sure..this is sad in the way that it wont be a device that will have its own part of XDA (most likly not) and SPL will be another issue
But its said that a big effort is put into X2 by MS to compensate the "screwup" that HTC did with X1

Like mentioned before, its WM6.5
And it has HW keyboard, (which sadly is not improved much) it also have accelerometer and a proximity sensor

Its also gonna have a new chip, which one? well, all I can say that it is outperforming pro2/d2/HD etc.

not confirmet yet: It might have a interface similar to PS3, but still with panels...

annan info från en som jobbar på Sony Ericsson, han skrev det på XDA-dev för ett tag sen men tog sedan bort det då han vart rädd för att förlora sitt jobb, minns lite av det han nämnde och det var:

3.2" skärm (hoppas själv på lite större)
8mpix kamera
samt att X2 är "5ggr" finare än X1...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=522807&page=...

Citat:

According to insider:
-8.1mpx auto focus, VGA @ 30fps (MP4 HQ)
-3.5´ WVGA OLED (increased from 3.0 from X1)
-GPS, aGPS
-Accelerometer
-Faster processor
-512 RAM
-Custom Windows Mobile 6.5 (SE engineers customized Win6.5 which runs very. very speedy. in par with iphone and better in some cases)
-XPERIA Panels are modified with plenty of innovative features (PS3 remote play being one of them)
-Upgrading to Windows Mobile 7 is supported by Xperia panels

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

5ggr finare? vad menar man då?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
5ggr finare? vad menar man då?

tror han syftade på utseendet osv...

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem

med tanke på sunkig den förra modellen var så kan dom ju knappast göra en sämre mobil denna gång

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
med tanke på sunkig den förra modellen var så kan dom ju knappast göra en sämre mobil denna gång

nja sunkig kanske är att överdriva lite, visst behöver man lägga lite tid på X1 för att den ska fungera bra men annars så är den väl helt ok, har ju sina brister också som jag hoppas åtgärdas i X2, som tex bättre högtalare, bättre kamera samt bättre vibrator o lite annat...

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
tror han syftade på utseendet osv...

jo, men vad jag ville komma fram till var väll om det syftade på utseende så äre ju en fråga om smak

om en sak har 500 mhz istället för 100 mhz, så kan den vara 5 gånger snabbare. men att säga att nått är 5 gånger snyggare är ju rätt svårt utan att blanda in personliga åsikter

får ursäkta, tyckte bara det lät väldigt konstigt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
jo, men vad jag ville komma fram till var väll om det syftade på utseende så äre ju en fråga om smak

om en sak har 500 mhz istället för 100 mhz, så kan den vara 5 gånger snabbare. men att säga att nått är 5 gånger snyggare är ju rätt svårt utan att blanda in personliga åsikter

får ursäkta, tyckte bara det lät väldigt konstigt.

hehe jo du har ju rätt, men antar att det var hans personliga åsikt men visst det låter ju som om de flesta iaf kommer tycka det, själv tycker jag X1 är snygg om man säger så

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk

Det som sagts om X2:an är att den kommer att vara en "slightly upgraded version of X1". Inget exceptionellt att hoppas på. Acceptabel lur utan speciellt mycket buggar och konstruktionsfel, förhoppningsvis.

En sak som är klar, är att Sony Ericsson har täpt till alla läckor som brukar vara innan lanseringar. Det är fem dagar kvar tills dom har lansering, än har i princip inget läckt ut.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Det som sagts om X2:an är att den kommer att vara en "slightly upgraded version of X1". Inget exceptionellt att hoppas på. Acceptabel lur utan speciellt mycket buggar och konstruktionsfel, förhoppningsvis.

En sak som är klar, är att Sony Ericsson har täpt till alla läckor som brukar vara innan lanseringar. Det är fem dagar kvar tills dom har lansering, än har i princip inget läckt ut.

tror det kommer vara en bit mer än så, trots allt ingen HTC lur... Sony Ericsson var knappt "delaktiga" när det gällde X1, en HTC lur med SE skal... sen hoppas jag ju så klart att den lanseras snart men de nog bäst att inte ha några stora förhoppningar, enbart ett rykte att den lanseras 28 maj...

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk

Förvänta dig inte för mycket bara. Du kommer då troligtvis bli besviken.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Det är ju inte konstigt att X1 sög, den gjordes av HTC och lanserades samtidigt som deras egna Touch Pro (den jag har ) , man behåller ju det bästa till sig själv

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Det är ju inte konstigt att X1 sög, den gjordes av HTC och lanserades samtidigt som deras egna Touch Pro (den jag har ) , man behåller ju det bästa till sig själv

hmm, snarare så att X1 är bättre än Touch Pro...

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Citat:

hmm, snarare så att X1 är bättre än Touch Pro...

Jag har för mig att Touch-pro vann de flesta jämförelserna? Var det inte någon här på SweC som själv ägt båda, och tyckte att HTCn var överlägsen?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har för mig att Touch-pro vann de flesta jämförelserna? Var det inte någon här på SweC som själv ägt båda, och tyckte att HTCn var överlägsen?

vettefan, men det är i princip samma telefon om man ser cpu, ram osv, vet inte på vilket sätt HTCn skulle vara överlägsen?

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Citat:

vettefan, men det är i princip samma telefon om man ser cpu, ram osv, vet inte på vilket sätt HTCn skulle vara överlägsen?

Kvalité och känsla, samt gränssnittet.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Kvalité och känsla, samt gränssnittet.

X1 känns väl ändå mer premium på utsidan med borstad metall och bågformad design? TuchFlo går ju att installera om man skulle gilla det. Så X1 är bättre

ne.. men hugget som stucket då hårdvaran är den samma.

Permalänk

Nja, X1:an har en tendens att tappa batteriluckan stup i kvarten, och att färgen nöts bort. Jag tycker inte det känns premium. Speciellt inte batteriluckan.

Nu har jag i och för sig inte känt på en Touch-pro, så jag ska inte uttala mig, men jag blev inte imponerad av X1:an..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Touch Pro är den mer påkostade, punkt slut. Xperia fattas t.ex. både accelerometer och TV-ut funktion, det var sånt som HTC behöll till sin egna.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K

Permalänk
Medlem

Xperians byggkvalitet är bedrövlig. Har på 6 månader fått min utbytt 2 ggr och nu senast reklamerades den. Värt att påpeka är att dessa telefoner tappades aldrig och förvarades alltid i ett gollacase.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Touch Pro är den mer påkostade, punkt slut. Xperia fattas t.ex. både accelerometer och TV-ut funktion, det var sånt som HTC behöll till sin egna.

visst, vet inte hur många som använder TV-ut, men Touch Pro saknar 3.5mm jack, mindre skärm, sämre upplösning osv, så lugna er med att den är överlägsen Xperian...

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja, X1:an har en tendens att tappa batteriluckan stup i kvarten, och att färgen nöts bort. Jag tycker inte det känns premium. Speciellt inte batteriluckan.

Nu har jag i och för sig inte känt på en Touch-pro, så jag ska inte uttala mig, men jag blev inte imponerad av X1:an..

Jag har då haft min mobil i jeansfickan utan skydd och den har inte en enda skråma på lacken. Batteriluckan lossnar inte om man inte kör in nageln mellan springan. Ne, är man inte händig och ovarsam köp plasttelefonen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Jag har då haft min mobil i jeansfickan utan skydd och den har inte en enda skråma på lacken. Batteriluckan lossnar inte om man inte kör in nageln mellan springan. Ne, är man inte händig och ovarsam köp plasttelefonen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Xperians byggkvalitet är bedrövlig. Har på 6 månader fått min utbytt 2 ggr och nu senast reklamerades den. Värt att påpeka är att dessa telefoner tappades aldrig och förvarades alltid i ett gollacase.

Verkar vara väldigt stor variation mellan olika nallar. Dålig kvalitetskontroll?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

hoppas den kommer ha win mobile 6.5

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
hoppas den kommer ha win mobile 6.5

om du syftar på Xperia X2 så kommer den ha det ja...

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk

Det går väl redan nu att lägga in 6.5 på X1?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkar vara väldigt stor variation mellan olika nallar. Dålig kvalitetskontroll?

Ja, frågan är ju vad han lämnade in mobilen för.

Permalänk
Medlem
Citat:

visst, vet inte hur många som använder TV-ut, men Touch Pro saknar 3.5mm jack, mindre skärm, sämre upplösning osv, så lugna er med att den är överlägsen Xperian...

Jag spelar PSX spel på TV:n Med en bluetooth gamepad.

Oj så svårt det är med en adapter, skärmen är inte mycket mindre och har bättre proportioner. Vem fanken vill kladda med en ovanlig upplösning som segar ner enheten och kräver ett stretchingprogram varje gång du ska starta något vanligt spel/program?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag spelar PSX spel på TV:n Med en bluetooth gamepad.

Och det är det många som gör menar du? Vi har alla olika prioriteringar..

Citat:

Oj så svårt det är med en adapter, skärmen är inte mycket mindre och har bättre proportioner. Vem fanken vill kladda med en ovanlig upplösning som segar ner enheten och kräver ett stretchingprogram varje gång du ska starta något vanligt spel/program?

Du ser inte till det bättre med en större skärm men så är det ofta när man inte vill slå ner på sin egen favoritprodukt..
Webbsurfen blir bättre, Det blir bra pixelmappat på xperian.

Så ja du bör lugna ner dig lite.

Kört Lg Viewty , Hp ipaq 614c och nu senaste k750i så nog kan jag se både brister och bra punkter utan att vara influerat av något slag.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Ja, frågan är ju vad han lämnade in mobilen för.

Sprickor 3 gånger i kromade qwertycovern och 2ggr för samtal som bryts non-stop pga. dålig antenn i luren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problemet är att de flesta winmo program/spel har endast stöd för VGA och om man vill ha det i helskärm på xperian så får man skaffa ett litet program som man startar varje gång man ska köra ett VGA program och det blir stretchat

Visa signatur