Permalänk
Robot

Retro TVspel

Såg ett retrogalleri här, och kände att jag kanske kunde bidra lite. Har dock inte kommit över någon C64 än, så det får mest bli TVspel (därav lite "off-topic").

Besök albumet: Retro TVspel av Cryp

Permalänk
Medlem

Töntit

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem

Gött, skulle själv vilja ha fler sega mega drive spel än vad jag har. Dagens spel blir inte tvingade att fokusera lika starkt på spelkänslan som när det begav sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jauger
Gött, skulle själv vilja ha fler sega mega drive spel än vad jag har. Dagens spel blir inte tvingade att fokusera lika starkt på spelkänslan som när det begav sig.

Amen till det, håller verkligen med. Super Hydlide till SMD är nog det bästa spel jag någonsin lirat, bäst musik, bäst känsla, håller länge! Sen är ju självklart Sonic serien en höjdare också

Permalänk

Så jävla skönt att se!
Ta hand om dom nu du ;P

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

jävlar!

fin samling du har

9/10 pga den kan förbättras!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Oh, snyggt! Har nog de flesta av de maskinerna kvar också. Nerpackade iofs... Har inte Segas 8bitars maskin...Kör fortfarande på min Dreamcast och Gamecube

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Oh, snyggt! Har nog de flesta av de maskinerna kvar också. Nerpackade iofs... Har inte Segas 8bitars maskin...Kör fortfarande på min Dreamcast och Gamecube

Ja, dreamcast är najs, älskar alla shoot em up flygspel till den!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umpata
Töntit

Antar att dessa under skedde innan du föddes min lille vän....

Åh jag glömde nästan det stavas "Töntigt"

Permalänk
Medlem

Ocarina of Time <3 Bästa spelet som någonsin skapats imo. 10p!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Banjo-Kazooie måste ju vara bästa spelet någonsin... fint

Permalänk
Medlem

Shadow warriors II coolt ^^ lirade det hela tiden på Pc för många år sen.
Battletoads är ju grymt svårt i coop. o har lätt det coolaste "pause" musiken!
http://www.youtube.com/watch?v=4h8wysZphQ0

Permalänk
Medlem

TV spel är farligt när man blir "vuxen". Köpte en SNES till grabben när han blev 3 och själva konsollen var ju billig men innan man riktigt hunnit hejda sig själv hade man lagt närmare 5000kr på spel... nåja, nu har han iaf en gedigen samling så han inte behöver tröttna på något.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Shadow warriors II coolt ^^ lirade det hela tiden på Pc för många år sen.
Battletoads är ju grymt svårt i coop. o har lätt det coolaste "pause" musiken!
http://www.youtube.com/watch?v=4h8wysZphQ0

Shadow Warriors har ju faktiskt den bästa musiken någonsin... Spelat ut det säkert över 100 gånger bara för musiken ^^ (innan jag insåg att det fanns .nsf-spelare till datorn)

Permalänk
Medlem

N1 Samling :DD btw N64 + Zelda första spelet och Super smash bros, går att spela dag in och dag ut :>

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Perfect Dark men inget GoldenEye? Whut???

Finfin samling, Ducktales lånade man från klasskompisar och spelade mycket

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Perfect Dark men inget GoldenEye? Whut???

Finfin samling, Ducktales lånade man från klasskompisar och spelade mycket

Har tyvärr inte orkat få tag i fler spel.. Hade goldeneye för länge sedan men det rök tillsammans med mitt förra N64

Permalänk
Medlem

Haha battletods!! Det om något är nostalgi för mig! Som jag har försökt att klara det, det är ju så jäkla knepigt asså (iofs var det väl en 5 - 6 år sen jag försökte sist, men mardrömmarna den där fjärde nivån hemsöker mig fortfarande ibland under somnlösa nätter.
Nu har du iallafall inspirerat mig till att dra fram mitt gamla spel till helgen!

Fin samling du har för övrigt, var rädd om den! (:

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

PD är ju så sjukt nice spel. synd att det laggar när man spelar multiplayer bara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryp
Shadow Warriors har ju faktiskt den bästa musiken någonsin... Spelat ut det säkert över 100 gånger bara för musiken ^^ (innan jag insåg att det fanns .nsf-spelare till datorn)

Japp. Har du föresten någon aning om vart man kan få tag på spelet? har litat som fan. Men hittar bara massa andra spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Japp. Har du föresten någon aning om vart man kan få tag på spelet? har litat som fan. Men hittar bara massa andra spel.

Menar du själva kassetten Shadow Warriors? Jag tycker att du ska hålla ett öga på tradera och blocket isåfall, kanske främst tradera... annars finns det folk på www.vintagegames.se som säljer sånt ibland

Permalänk
Medlem

hehe niiice har Två stycken Sega Mega drive med en massa spel ffaktiskt. skulle vilja ha ett SNES.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Härligt att se dom gamla godingarna, men inget retro galleri är komplett utan favoriten PSX så det får bli en 9/10 är jag rädd

Har fortfarande min gamla NES igång, sjukt bra kvalite att dom funkar flawless fortfarande! Har väl bara öppnat den en gång och rengjort korosion, annars funkar den perfekt, rätt klockrent att lira Super Mario eller Gun Smoke på en flatscreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzok
Härligt att se dom gamla godingarna, men inget retro galleri är komplett utan favoriten PSX så det får bli en 9/10 är jag rädd

Har fortfarande min gamla NES igång, sjukt bra kvalite att dom funkar flawless fortfarande! Har väl bara öppnat den en gång och rengjort korosion, annars funkar den perfekt, rätt klockrent att lira Super Mario eller Gun Smoke på en flatscreen

Hehe har aldrig lirat playstation i mina yngre år, det är på senare tid... Kommer nog skaffa PSX och PS2 senare, men tills vidare räcker PS3

Permalänk
Medlem

Ett gott råd till alla PSX fans är att skaffa en hackad PSPa, bara konvertade alla mina PSXRPG favoriter som FF7-9, tactics, och många fler, slängde in det på en minnessticka och så kan man ligga i sängen och spöa Sephiroth lite innan man somnar, klockrent!

Permalänk
Medlem

ps1 då? nämen, najs collection, perfect dark in my heart <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramsam
Haha battletods!! Det om något är nostalgi för mig! Som jag har försökt att klara det, det är ju så jäkla knepigt asså (iofs var det väl en 5 - 6 år sen jag försökte sist, men mardrömmarna den där fjärde nivån hemsöker mig fortfarande ibland under somnlösa nätter.
Nu har du iallafall inspirerat mig till att dra fram mitt gamla spel till helgen!

Fin samling du har för övrigt, var rädd om den! (:

Battletoads måste ju vara svåraste spelet ever.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Trevlig samling

Dock är det olagligt att inte ha något megaman spel till nes'n o varken zelda eller super metroid till Snes't

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Trevlig samling

Dock är det olagligt att inte ha något megaman spel till nes'n o varken zelda eller super metroid till Snes't

Vad säger du egentligen; jag har ju Mega Man 3 till NES, vilket utan tvekan är det bästa Mega Man spelet!

Jag vet, jag har försökt få tag i Zelda och SMetroid till SNES till ett vettigt pris, men det är inte lätt =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryp
Vad säger du egentligen; jag har ju Mega Man 3 till NES, vilket utan tvekan är det bästa Mega Man spelet!

Jag vet, jag har försökt få tag i Zelda och SMetroid till SNES till ett vettigt pris, men det är inte lätt =/

Kan väl inte vara så svårt att få tag på en Zelda-kasett till SNES?
http://www.tradera.com/Zelda-A-Link-To-The-Past--auktion_9459...

Vet ju inte vad auktionen kommer sluta på... Men ge det en chans.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.