Edelweiss – fascinerande datordesign

Permalänk

så otroligt jävla vacker att det inte finns ord....om man endå hade den fritiden att göra någe sånt:P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Grymt mycket snyggare än BMWs skit chassi

Permalänk

FtW

Visa signatur

[4200+ x2 @2,2GhZ][Pny 9500GT][3GB 800MhZ RAM random][ random dell mobo][400w dell psu][320g wd 7200 rpm][160gb seagate][Windows XP pro][2x random DVD brännare :P]

Permalänk

Nu snackar vi riktigt hardcore porr och inte nån dum softcore som tidigare skådats^^

Permalänk
Medlem

fan den var ju riktigt jäkla snygg!

Visa signatur
Permalänk

Efter närmare inspektion tycker jag den ser riktigt snygg ut men första intrycket var en kaffebryggare från 70 talet.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Det snyggaste som någonsin skapats av en människa rörande datorer, punkt slut.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Avstängd

konst!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

BMW:s låda var ju som ett knäckebröd i jämförelse! Denna vill man ju ha! undrar vad den kan kosta?

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk

ser ju ut som en kaffemaskin.

not my cup of tea.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk

Ett futuristiskt och utstickande konstverk, som man dessutom slängt in en dator i. Skulle mer än gärna ha den men för att få den att liksom smälta in så ska man ha ett mycket speciellt hem

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Avstängd

Inte helt olik Thermaltake och BMW design? VAD?

Den är ful som fan och kostar mer än vad det är värt.. MAX en toa rulle skulle jag ge för det skräpet...

Men den här lådan var fan i mig det snyggaste.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Gillar inte att delarna är "uppdelade" men när han gör det så bra och nogrant är det svårt att tycka illa om det

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

fan va snyggt gjort

Permalänk
Medlem

Ju mer tid jag lägger ner att studera detaljerna, ju mer håller jag på att tappa andan!

Helt sjukt, hittar inga ord som är goda nog.
Undrar hur många timmar som är nerlagda på denna skapelse, all planering bakom m.m.

Personligen skulle jag absolut vilja ha denna som en möbel, en del av inredningen hemma. Skulle kunna stå timmar i sträck och beundra hantverket.
Oavsett vad man tycker om den så måste väl ändå alla HW/dator-nördar uppskatta hur mycket tid han lagt ner i projektet, man får heller inte glömma hur mycket planering som krävs före själva bygget.

Studerade vattenkylningen, får det till 8 block (mobo/3 + gpu´s/2 + cpu/1 + hdd/2) allt som allt om det stämmer, lägg därtill en STOR reservoir + en trippel rad! Allt i samma loop!
Undrar vilken Laing DDC han använder, måste väl vara revision 3.25/PMP 400?

Permalänk

Jag tycker den är riktigt ful... ser ut som någon designade den på 70-talet och tänkte att "såhär kommer det se ut i framtiden!"

Men kul att alla ni andra gillar den!

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem

Asså era muppar om ni tycker den är ful bygg då för fan ett chassi själva...

Så sitt inte och spy ur er dumma idiot kommentarer om en grym bedrift och en grymt vetande i hur man bygger saker...
kasta ett öga på era chassin och se om det är så mycket snyggare!!!

jag själv tycker det är fett coolt.. grymma skillz har snubben i alla fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faust22
Asså era muppar om ni tycker den är ful bygg då för fan ett chassi själva...

Så sitt inte och spy ur er dumma idiot kommentarer om en grym bedrift och en grymt vetande i hur man bygger saker...
kasta ett öga på era chassin och se om det är så mycket snyggare!!!

jag själv tycker det är fett coolt.. grymma skillz har snubben i alla fall...

AMEN!!!

Eller vänta.....

........ Om jag hade riktiga verktyg, eller hade tid så hade jag minsann.. bla, bla, bla.

Aahh, just det, behöver skillz också.

Permalänk
Medlem

Kul design även om den antagligen inte är gjord för att vara praktisk över huvud taget. Jag är den typen som kan bränna en halvtimme på hur tex någon löst olika detaljer på ett altanbygge och måste säga att den här "lådan" är rätt fascinerande. Enda som jag reagerade på direkt är att kabeldragningarna inte riktigt matchar övrig design, hade kunnat göra något i samma stil som vattenledningsgenomförningarna tex.

Permalänk
Medlem

suck

sluta debattera åsikter, varför det så viktigt att skrika ut sin egen mening hela tiden?
verkar ännu viktigare att övertala den som har en avikande åsikt jämfört med sin egen. Lägg ner.

Vad som är mer intressant och viktigt att prata om är väl t ex vilka material har använts i bygget?
Är locket till vattentanken fräst metall? Är det vita chassit bakelit eller italiensk marmor? och så vidare....

Imponerande bygge. Hade gärna köpt en sådan lösning. Känns som att den hederliga rektangel-lådan gjort sitt?

Permalänk
Medlem

Äckligt snygg!!!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

skum, men trevlig på samma gång

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclockers
Bilder på en specialbyggd dator som inte ser ut som någonting annat har dykt upp på webben.

och

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclockers
Några mer ingående detaljer om bygget är ännu inte kända, men bilderna avslöjar ett datorsystem inte helt olik Thermaltake och BMW:s samarbetsprojekt.

Säger inte dessa två meningar emot säg själva, kanske bara är jag? Liten petitess men ändå.

För övrigt riktigt frän mod men som Sweclockers själva så villigt säger, den liknar Thermaltakes och BMWs låda (lådor?).

Permalänk
Medlem

Mina ögon har fått en dos som räcker långt in på nästa vecka!!

Permalänk
Avstängd

Lätt att dammsuga i alla fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Grymt mycket snyggare än BMWs skit chassi

Undra vem som la mest tid&resurser också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
och

Säger inte dessa två meningar emot säg själva, kanske bara är jag? Liten petitess men ändå.

För övrigt riktigt frän mod men som Sweclockers själva så villigt säger, den liknar Thermaltakes och BMWs låda (lådor?).

skribenten har anvant lite av sin feminina sida. Den liknar till viss del BMWs lada, men eftersom den enligt skaparen ar byggd 2006 sa ar det inte direkt en ripoff.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Välbyggd, detaljrik och ful.

Edit:
Varför ett ostnamn, var det en ost som stod modell?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Välbyggd, detaljrik och ful.

Edit:
Varför ett ostnamn, var det en ost som stod modell?

Han ville väl hedra det anrika flensosten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en parkeingsautomat korsad med en kaffebryggare, inte så snygg i min mening.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams