Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Drivrutins Problem (PowerColor Radeon HD3650)

Permalänk
Medlem

Drivrutins Problem (PowerColor Radeon HD3650)

Tjenare! Har sökt som en tok efter svar på detta så jag prövar och fråga här.

Jo, nu är det så här att mitt gamla grafikkort gick sönder och jag köpte mig genast ett nytt som enligt stället jag köpte det på borde ha funkat. Det nya grafikkortet är ett PowerColor Radeon HD3650.

Så när allting var monterat och klart startade jag upp datorn, allting verkade funka smärtfritt, drivrutinerna från cd-skivan man fick med var installerade. Som en rutinkoll gick jag in och kolla webbläsaren och möttes av ett lagg (ursäkta uttrycket) när jag scrollade upp och ner för sidan.

Testade sedan att spela lite World of Warcraft där jag möttes av ett felmeddelande vid uppstart "Failed to find a suitable display device. Exiting program." Sökte på google efter detta och de flesta svaren ledde till att man skulle uppdatera sina drivrutiner till det senaste. Sagt och gjort laddade jag ner de nyaste drivrutinerna för Radeon HD 3600 Series från amd's sida.

Nu när jag skulle installera dessa drivrutiner stötte jag på ännu ett felmeddelande "Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup will now exit."

Så än en gång fick jag ge mig ut och leta svar. Detta var svårare, många trådar som problemet tagits upp avslutades utan svar. De få med svar var massor av olika typ: Testa en annan drivrutin, har du tagit rätt drivrutin (och den obligatoriska länken till tillverkarens sida), en hade formaterat om datorn etc. Jag testade allt verkligen, jag formaterade om datorn för att kolla. Det funkade ej.

Så fick jag en snilleblixt, det kanske är de där biosen som behöver en uppdatering. Så jag gav mig ut igen för att leta bios till mitt moderkort. Letade och letade men hittade inget.

Här är två screenshots på moderkortet från Everest och CPUID. Lägger även till en screenshot på Dxdiag också.

Vet inte om det är någon här som kan hjälpa mig, jag är rätt uppgiven nu, så jag ser detta som en sista chans för datorn att överleva en skrotning, då den är väldigt gammal.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Från och med Catalyst 8.3 så kommer man inte att ha stöd för AGP i varje efterkommande drivis, vilket innebär att du får försöka använda den drivis som kom med kortet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Länk till AMD Hotfix för HD3000 och HD2000 serien med AGP http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/CatalystAGPHotfix....

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Hmm, verkar inte vara drivrutinerna ändå. Har fortfarande samma problem med uppdatering när jag har på hårdvaruaccelerationen.