Permalänk
Medlem

Köpråd: Gaming skärm 24-tum

Jag har kollat mycket på detta forum och varstans för att hitta en bra gaming skärm men det tycks inte finnas skärmar som profilerar sig som just till gaming (förutom Acer g24). Samt värkar det inte finnas skärmar som inte har klagomål.

Jag vill ha hjälp med att hitta en
24-tumare
1920x1080 eller 1920x1200
Helst 2 ms
300 cd/m2 eller mer i ljusstyrka
Och den ska ha släppts ganska nyligen (jag vill inte ha en skärm med gammal teknik)
4000 kr men jag kan tänka mig 5000 kr men helst inte

Dock det som förundrar mig nåt enormt är behöver jag punga ut 4000 kr för kvalité? Jag har sett dessa specifikationer på skärmar för 2500 kr men det är väll inte möjligt att den är lika bra som en för 4000 kr eller har jag fel?

Grejen är som alla andra vill jag att skärmen inte ska ha döda pixlar massa problem med bleeding etc.
Men ska man vänta sig kvalité för 4000 kr eller är det samma för i princip allt?

Har tittat länge på Acer G24 men den som utlyses som en gaming och kvalité skärm har jag hört mycket dåligt om också.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

För det första, sluta skriva HÄLST! Det heter helst, sen är ms något som man bör titta väldigt lite på, inputlag spelar betydligt större roll! Gammal teknik? Alla teknikerna har år på nacken och de bättre panelerna betyder oftast högre ms. Jag skulle rekommendera dig en Samsung 2233RZ, en tn-panel med 120hz. Eller en Dell 2209WA, den har lågt inputlag, bra panel och är, vad jag har för mig, snabbare än 2233RZ.

BenQ 2400WD eller vad den heter har jag också för mig har lågt inputlag.

edit: Skärmen du tittar på är svindyr (tn), inte tror jag den är speciellt bra heller.

Permalänk
Medlem

Tackar väldigt mycket för svaret väldigt informativt ska ta och kolla alla dina förslag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoWLover
Tackar väldigt mycket för svaret väldigt informativt ska ta och kolla alla dina förslag

Ha i åtanke att det är 22or, det är tyvärr så att 24orna inte ännu fått den uppmärksamhet de behöver. Jag själv jagar samma sak som dig, men tyvärr är det hyffsat dött där ute just nu, framemot hösten kan det se bättre ut dock.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera BenQ 2412HD. Har haft den ett par veckor och är riktigt nöjd!

Max upplösning 1920 x 1080
Videoformat 1 080 p (FullHD)
Bildkvot 16:9
Responstid 2 ms
Normal svarstid 5 ms (typiskt värde), 2 ms (grå-till-grå)
Ljusstyrka för bild 300 cd/m2
Bildkontrastförhållande 1000:1 / 40000:1 (dynamisk)
Digital videostandard Digital Visual Interface (DVI), High-Definition Multimedia Interface (HDMI)
Signalinmatning HDMI, DVI-D, VGA

Pris ca 2000
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449949