Permalänk

Webhotell

Har en hemsida som jag vill lägga upp på nåt bra webbhotell. Har letat efter ett antal olika. Hittade dock ett som verkar vara bra som heter www.one.com
Är det någon som har varit eller är kund hos dem?

Bra/dåliga?

Min hemsida är en enkel sak som jag har suttit med själv. Men vill lägga upp så jag slipper köra den på min server (kört med abyss webbserver program).

Kanske finns andra bättre alternativ som är "gratis" till och med. Vad tror ni? Det behövs inte vara php eller mysql stöd.

Tacksam för svar.

Mvh Lars

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Har haft one men nae det blir nog inte igen, enbart för att dom stängde ner min sida pga att jag hade lagt upp en film, stod säkert i någon finstilt litet användaravtal men nae, one.com blir inte för mig igen.

Loopia kanske har litet utrymme men är överlägsna när det gäller supportärenden.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jag använder one.com.

Precis som x-per säger så tar dom sig rätten att stänga ner din sida om du använder den som file-server eller "nerladdningssida" (står skrivet i avtalet).

För renodlad trafik ska det inte vara några problem. Support är tillgängligt 24/7 genom ett webinterface. De gånger jag behövt hjälp upplever jag att det har fungerat fint.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Ok, tack för er hjälp.

Bra att veta hur det ligger till med one.com. Fördelar + nackdelar.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

jag använder active24.se till min hemsida jag har till mitt jobb.
Vet inte om dom är bäst eller billigast men dom har skött sig när det gäller mig iaf

Permalänk
Medlem

One's avtal säger att varje sidladdning ej får generera mer trafik än 1Mbyte. så vad jag har kommit fram till är att det absolut inte är några som helst problem om du håller dig till html sidor (något annat har jag ej testat).

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Avstängd

Jag lade upp en enkel sida idag på http://www.home.no/
Det är gratis. Du blir medlem http://www.home.no/medlem/
Sen så har du en hemsida med 20mb och du laddar upp saker genom ftp.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

En möjlighet är ju att prata med en vän som sitter på 100 Mbit och fråga om man kan få ställa dit en liten maskin mot en avgift.
En webserver fungerar på vad som helst, ställ in en barebone i en gardrob eller en gammal laptop som inte låter så mycket.

Beställ domän från loopia, peka dns till laptopen och det är klart.

Visa signatur

Server: E6850, 4x1GB DDR2 6400 Corsair XMS2 CM2X1024 Pro, 4TB HWRaid5 + 6TB SWRaid5 Samsung F1 S-ATA, Windows 2008 Std 64-Bit
Hemma: Intel Q9550, 1x150 VelociRaptor, Windows 7 Retail Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Personligen har jag hosting hos

http://www.cliche.se

Aldrig haft något strul.

Vettiga priser. Stora lagrings utrymmen. Snabb support.

PHP4 och 5, MySQL, osv.

Ta en titt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Personligen har jag hosting hos

http://www.cliche.se

Aldrig haft något strul.

Vettiga priser. Stora lagrings utrymmen. Snabb support.

PHP4 och 5, MySQL, osv.

Ta en titt.

Detta såg ju bra ut. Är det enkelt att lägga upp hemsidan hos dem?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluxor
One's avtal säger att varje sidladdning ej får generera mer trafik än 1Mbyte. så vad jag har kommit fram till är att det absolut inte är några som helst problem om du håller dig till html sidor (något annat har jag ej testat).

stämmer inte riktigt, det står var hit får inte generera mer än 1 MB.
så om du vill lägga upp en fil på 10 MB som en kompis ska kunna ladda ner "lagligt" så kan du välja avbryt 9 ggr när du själv laddar ner den.
på så vis kommer 10 hits vara 10 MB.

jag tycker ones affärside är otroligt svår att förstå.
de ger mycket utrymme och fri trafik till ett lågt pris, men sen stryper de dig på en otroligt låg trafik/hit ratio.
1 MB trafik är aldeles för lågt idag, jag kan förstå om spärren på 1 MB var där för 10 år sen men idag kan ett enkelt word eller excelark vara större än 1 MB.
verkar nästan som de erbjuder det stora utrymmet bara för att "jävlas", de vet att ingen kommer kunna använda det utan att bryta mot avtalet.

/kund hos one som väntar på sin första strid gällande trafikmängd...

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av manufrog?

Ska tydligen funka bra med diverse olika CMS....

Visa signatur

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"

Permalänk
Medlem

Trevligt. Har precis skaffat one.com, och jag antar antar att jag läste igenom användarvillkoren lite slarvigt...
Låter oerhört konstigt att man inte får lov att ladda upp det man vill på sin egen server. Att jag har en backup av mina bilder där är ju annars ett bra sätt att ha säkerhetskopior på.

Permalänk
Medlem

Tycker att Ni skall undvika både one.com samt cliche.se,
bägge har ett tveksamt ryckte.

Manufrog är toppen när det gäller support,
startade upp med dem för några år sen, men du får räkna med lite långsammare svarstider när dina sidor ligger på en us server.

Vill du har "färdiga" CMS system, dvs en klick install, skall du leta efter webbhotell som har antingen "FANTASTICO" eller "INSTALLATRON",
dessa har bägge ett antal program som går att installera med ett klick.

De flesta som har kontrollpanelen cPanel brukar även ha FANTASTICO.

Permalänk
Medlem

Kör web10.se, billigt & bra med hyffsat snabb support.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

För hemsidor modell enklare och egen mail/domän funkar one.com, snabbt och enkelt att komma igång. Bra upptid och billiga.

Skall du köra CMS och annat (t.ex. wordpress eller joomla) bör du nog undvika one då de har settings som kan (men inte nödvändigtvis) sätta käppar i hjulen.

När det gäller det där med filmer etc så tror jag inte one är unika, de flesta ser nog inte med blida ögon på upphovsrättsbrott etc. Skulle välja one.com alla gånger igen om det var för privat bruk eller enklare syften. Men nu ser jag att ni menar trafikbegränsningar. Mkay, ja vill man lägga upp stora filer är uppenbarligen one dåligt. Men det känns som om det inte är vad webhotell är tänkt att användas till hur som helst. Kör FTP från hemdatorn istället eller köp onlinelagring i så fall.

Surtown har jag inte testat men ser ut som ett lite mer kompetent alternativ till one. De erbjuder dessutom en massa CMS "out of the box" utan att man behöver installera själv. Hur det funkar och om det är bra får nån som har erfarenhet säga. Skulle allvarligt överväga att testa surftown nästa gång det skall till att väljas webhotell.

cliche har jag varit i kontakt med, funkar helt ok! Kör wordpress på ett clichekonto och det funkar bra.

Visa signatur

Crap.

Permalänk

Jag tycker du ska använda T35's webbhotel. Det är helt GRATIS och du får OBEGRÄNSAT med minne!! Nästan ingen reklam, det finns bara en liten länkrad längst ner

http://www.t35.com/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

http://www.manufrog.se
http://www.000webhost.com

Två riktigt bra webhotell. Är kund hos Manufrog och dom har nog en av världens bästa supports. Får svar någon timme efter skickat mail och dem har riktigt bra priser.

000Webhost är också bra och gratis. Specifikationer ser du via länken

Permalänk

One.com är ett mycket bra webhotell.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite bara.

Är mest inne mot att skaffa domän/webbhotell hos One.com då dom verkar vara billiga och tillräckligt med plats osv. Jag kommer bara slänga upp en väldigt väldigt enkel hemsida med någon framsida och lite till bara, alt lite egengjorda bilder också. Men finns det något enklare webbhotell eller är One.com enklast om man bara vill klicka o peka osv?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

one.com är ok, inga problem om du ska lägga upp en sida av det vanliga slaget, har haft 2 olika domäner av dom och har inte haft större problem.

En gång åkte jag på att min sida stängdes när jag la upp en stor fil för nedladdning. Dock så var det bara att kontakta supporten, be ursäkt och så var sidan uppe igen, jag fick ta bort filen dock men annars så var det bra hantering ändå av supporten tycker jag.

Så om du inte ska dela filer av större slag är one.com okej att ha.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Dom är inte fullt så billiga som de verkar,
ett år inklusive en .com domän hamnar på ca 500:-
Vad menar du med "om man bara vill klicka o peka osv" ?