Permalänk
Medlem

Gaming laptop max 12000

Hej nu söker jag en laptop som ska klara av cs,wow(wc3 inräknat men jag antar att datorn klarar av wc3 om den klarar av wow.)
Och gärna nyare spel så som Cod4(med 125 fps), och gärna cod6 aka cod:mw2 med hyfsad fps.
Jag har som krav att datorn ska klara av cs och wow och ser bara nyare spel som en bonus. Problemet är att den inte får kosta mer än 12000.
Hoppas någon snäll person hittar denna dator till mig!

Permalänk
Medlem

Ska du köra med CRT eller? I princip alla LCD-skärmar kör 60Hz, så allt över 60 fps kan räknas som onödigt. Så vad sägs om CoD4 med 60+ fps och med vilka grafikinställningar tänkte du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megamannens
Ska du köra med CRT eller? I princip alla LCD-skärmar kör 60Hz, så allt över 60 fps kan räknas som onödigt. Så vad sägs om CoD4 med 60+ fps och med vilka grafikinställningar tänkte du?

Detta forum är för laptops, får känslan av att ditt inlägg handlar om att köpa en stationär dator.

Tillbaka till ämnet, för mest prestanda måste du leta dig till en utländsk återförsäljare som www.deviltech.se. Denna dator ligger nästan i din prisklass, förutsatt att du inte konfigurerar den med bättre specifikationer:

http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/1f2db47ecbfc5e1d474...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megamannens

allt över 60 fps onödigt? ursäkta mig men skillnaden mellan att spela cod4 med 250 eller 60 fps är enorm. Sen förstår jag att jag inte kan ha 125 på max utan jag kommer köra med en fps cfg.

@Stich

Kan man lita på DevilTech? Då mina tyska kunskaper är obefintliga så ser jag inte något om försäkring och support.

Permalänk
Medlem

Det finns aldrig nån anledning ha högre fps än skärmen kan visa.

Det är ett faktum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskaan
allt över 60 fps onödigt? ursäkta mig men skillnaden mellan att spela cod4 med 250 eller 60 fps är enorm. Sen förstår jag att jag inte kan ha 125 på max utan jag kommer köra med en fps cfg.

Jag har spelat CoD 4 med både 60 FPS och 250 FPS, fortfarande ingen skillnad för skärmen kan inte visa mera än 60 FPS!

PS. Och försöker du få högre Hz på skärmen än 60 så har du en förstörd skärm. DS

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Skillnaden är grymt stor.. Dom har som en del andra spel gjort att spelets fysik ändras beroende på fps:en, vissa hopp går inte att göra om man har för dålig fps osv. Det är även därför man har max 125 fps i tävlingar då högre ger fördelar.
Visst skämen kan inte visa mer än 60 fps men du kan mata den med hur jävla många fps du vill dvs om du inte har låst spelets fps till skärmens hz är det skärmen som skalar bort dom där extra fpsen som kommer dvs skillnaden märks...

Permalänk
Medlem

Japp, spelets fysik och även styrkorset uppför sig annorlunda (drar ihop sig efter rekyl osv) med snabbare FPS ÄVEN om skärmen inte visar alla FPS

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Japp, spelets fysik och även styrkorset uppför sig annorlunda (drar ihop sig efter rekyl osv) med snabbare FPS ÄVEN om skärmen inte visar alla FPS

Det kan jag bekräfta med, frågan är hur det kommer sig att det är så? :/

Permalänk
Medlem

oskaan: Söker du på runt på forumet så kan du hitta medlemmar som har köp sin dator därifrån. Nu har jag inte undersökt så noga om dem, men av det jag har sett så har alla varit nöjda med sina datorer.