Saitek K140 Backlit Slimline Multimedia Keyboard

Permalänk
Medlem

Saitek K140 Backlit Slimline Multimedia Keyboard

Hej

Är det någon som har det här tangentbordet ?

Är nämligen lite sugen på att köp ett, men har hittat väldigt lite information om det på internet.

Jag skulle vilja veta storleken på det: BxLxH.

Är det någon som har tangentbordet, får ni gärna komma med ett omdöme på det.

Är tacksam för svar.
Mvh Anders

Permalänk
Medlem

bump

jag är fortfarande lite nyfiken..

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk

Ser ju helt okej ut, typ en budgetkopia av Dinovo Edge

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta tangenbordet inte så långt efter att jag skapat den här tråden, tangentbordet såg ju bra ut, så jag tänkte att det kan ju inte vara så dåligt..

Men där tog jag fel..

Det var ett riktigt dåligt tangentbord, man var tvungen att trycka exakt rakt på tangenterna för att det skulle gå att trycka ner dom. Tryckte man lite snett så fastnade tangenten, och man var tvungen att släppa den och trycka ner den på nytt.
Så det gjorde att man inte kunde skriva fort utan att missa hälften av bokstäverna.

Det tangenbord som jag fick var snett, så ställde jag det på bordet, så vippade det när jag skrev. Så jag var tvungen att lägga ett papper under ett av fötterna.

Det som var bra med tangentbordet (om det nu var något) var att man kunde ställa in ljusstyrkan själv via ratten uppe till höger.
Och att det var ett slimmat tangentbord, vilket var det jag var ute efter.

Men jag köpte kort därefter ett Logitech Illuminated. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337042
Det tangentbordet är jag grymt nöjd med. Det kostade 699 kr när jag köpte det och Saitek tangentbordet kostade 399 kr, men Logitech tangentbordet var värt varenda krona mer om man gämmför dom två.

Så mitt tips till dig är att köpa Logitech tangentbordet, om du är ute efter ett slimmat tangentbord. Är du ute efter ett tangentbord med "coolt" blått/rött ljus i kan du köpa Saitek tangentbordet, men jag tror inte du kommer bli helt nöjd.

Mvh Anders