Hej,
Häromdagen var all mitt lagringsutrymme slut. så jag bestämde mig för en ny disk... Det blev en WD 1Tb green. Jag kopplade in den i datorn, formaterade den fulständigt ingen snabb presis som man sak göra med en ny hdd... Allt var frid o fröjd. Jag städade lite i min dator och slängde över några filer till den 150gb.
Alla var lyckliga och livet lekte, sen skulle jag dra hem en torrent. allt gick bra där med.. Tills jag skulle packa upp rarfilen allt låg i. (inga pirat teorier nu det var bilder från en klassresa!) då klagar winrar på att volymen var skadad. Märker även att winrar tog ovanligt gott om tid på sig.
Jag kontrollerade hemladdningen med utorrent. Den kommer fram till att det finns fel i den. Jag ladar hem de förlorade bitarna och så här 4 ggr senare är volymen fortfarande inte komplett... jag misstänkte att mina ramminnen är boven i dramat så jag kör memtest, men den säger att allt är fint....
Då tänker jag att något är fel med min hårddisk.. jag kör tune hd och upptäcker att prestandan suger som ni kan se på screenshoot:
mina 200 gigabytes sata diskar från wd är multum snabbare.... så något är fel.. någon som har någon ide på vart felet kan vara? sen sak det väll inte dra 28% av cpu bara för att man har en 1tb disk
systemet i övrigt är
asus pk5-e
intel e6750
4 gb ram som är testade med memtest
hd 4850
hd 2400
3x200 GByte wd sata
1x segate 300GByte ide
1x plextor dvd brännare.