Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fråga rörande Inet.se

Permalänk
Medlem

Fråga rörande Inet.se

Hej, undrar hur det är med leverans tiden rent generellt och hur dom definerar "packat" under öppna ordrar. Beställde en komplett dator och monterings paketet alltså att de själva monterar ihop det. Nu till mina frågor:

Är "packat" lika med installerat? eller är det lika med att man lagt objektet vid bordet där dom har resten av mina delar för att sedan sätta ihop?
Fick ett mejl där det stod att det hela skulle ta cirka en vecka, men hur lång tid tog det för er?

f.ö så är alla delar "packade"

Permalänk
Medlem

Beställde också en dator som monterades av dem för någon vecka sedan. Alla mina delar fanns inte på lager, det stod packat på dem som fanns. Packat innebär nog inte att det är monterat. Efter allt fanns i lager så tog det ca 24 timmar innan de monterat och skickat iväg datorn. Använder datorn nu, fungerar klockrent.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbeq
Hej, undrar hur det är med leverans tiden rent generellt och hur dom definerar "packat" under öppna ordrar. Beställde en komplett dator och monterings paketet alltså att de själva monterar ihop det. Nu till mina frågor:

Är "packat" lika med installerat? eller är det lika med att man lagt objektet vid bordet där dom har resten av mina delar för att sedan sätta ihop?
Fick ett mejl där det stod att det hela skulle ta cirka en vecka, men hur lång tid tog det för er?

f.ö så är alla delar "packade"

Packat känns ju som att det borde skickas idag? Jag vet dock inte hur det är när datorn ska monteras hos dom.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

om du fick ett mejl där det stod att det skulle ta en vecka? vad är problem isånnafall? då vet du ju hur länge det kommer ta!

Jag fick min dator på under 12timmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
om du fick ett mejl där det stod att det skulle ta en vecka? vad är problem isånnafall? då vet du ju hur länge det kommer ta!

Jag fick min dator på under 12timmar

Tänk att jag visste att det skulle komma ett sådant här inlägg. Jag trodde jag var extra tydlig när jag frågade hur leveranstiden var rent GENERELLT, även om de skickade mig ett mail där det stod att det skulle ta cirka en vecka så finns det ju inget som säger att de kan skicka den tidigare eller senare. Därav frågan! Så nu har du liksom många andra fått mitt svar på det. Skippa det hädanefter.

Tack till er andra som skrev. Tycker det är en konstig definition på "packat" men får väl nöja mig med det. Har alltid med mig mobilen men kollar den extra noga nu ifall jag fått en sms avi av dem.