Permalänk

goda råd till ny mobil!

Hallå i stugan
Nu är det så att jag planerar att skaffa en ny mobil telefon, jag har suttit och verkligen funderat om jag skulle skaffa mej en LG KM900 Arena men har inte så mycket koll på dagens mobil så jag undrar om det är ett bra mobil att skaffa eller om man ska rikta in ögonen på ett annat håll på telefon.

väldigt tacksam för lite förslag, tack

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Tror säkert att LG Arena är en bra mobil. Frågan är ju bara vad man vill kunna göra med sin telefon. Det som brister för ju Arenan än väl programutbudet om jag förstått det rätt. Tror inte ens att det går att lägga in tredjepartsprogram? (någon som kan försäkra om det, lite osäker)

Men är du nöjd med de funktioner och program som finns i den vid köp är den säkert helt okej. Den verkar ju inte vara så dyr heller.

Beskriv gärna lite mer vad du skulle vilja att telefonen skall klara av osv. Vad som passar dig. Så blir det lite lättare att hjälpa till

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk

har inte kollat så mycket på mobiler men en bra skärm är ju alltid en fördel rätt stor skärm med, vill gärna ha dom vanliga funktionerna med att surfa, mail, sms, mms kan vara en fördel om det går att ringa med.
det är väl det jag har satt som krav.

Varför jag såg LG arena det var ju att någon sa till mej att det var en billig varation av iphone med.

tänkte mej ett pris på ca 4000 - 4500kr

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla lite på HTC Hero

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

Mm HTC Hero är en grym telefon! Men priset på den är närmre 5000kr. Men helt klart bättre än en LG Arena!

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska kolla mer på nokia 5800. Så länge som kameran inte är en storprioritet så är den telefonen riktigt bra. Jag skulle aldrig köpa en telefon med samsungs OS eller LGs OS eftersom programutbudet är så klent...

Jag skulle inte betala mer än 4500kr för en mobil så länge det inte är något riktigt speciellt med den telefonen. Att mobilen kör android OS håller inte för min del. Maemo 5 som n900 kör däremot ser riktigt grymt ut.

Som sagt, mitt tips är att du ska kolla in 5800. Den kostar under 3000kr och har allt vad man kan tänka sig behöva.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk

var ju sugen på HTC Hero men när man kollade upp den lite mer så vart ju pris lappen på den lite väl häftig. Men Nokia 5800 verkar lite små intressant och kolla lite mer fakta om.
Än så länge sitter jag ännu kvar lite med min HTC TyTN II (old)

Jag är väldigt tacksam för alla svar

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk

Beror väll på lite som sagt vad man söker och använder mobilen till, själv så föreföll Samsung Omnia 16gb mig ypperligt faktis nice och snabb toutchscreen och bra media spelare och kunna se lite family guy på väg till jobbet.

Älskar Samsungs nya os och hur det funkar.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Håller med dig TwiceFire. Gillar själv också s60v5 som min lilla 5800 kör :). Det är då bra att samsung går ifrån sitt egna OS som i mitt tycke är totalt värdelöst.

Mellan n97 och Omnia så vinner faktist Omnia i de flesta segmenten mot N97 så länge man inte vill ha ett fysiskt qwerty. Däremot tycker jag både Omnia och N97 är för dyra. 6500 respektive 5500kr för dessa. För en s60v5 telefon tycker jag det här är alldeles för mycket då man kan få en annan s60v5 (5800) för halva priset.

I oktober kommer man kunna få en N900 för mellan 5500-6000kr. Den kommer med ett helt nytt OS som enligt vad man hittills sett verkar vara ett grymt OS :). S60v5 iom kommande lanseringen av 5230 känns som lite av ett kommande "budget OS".

Allt jag skrivit nu är vad jag själv tycker. Ni som gjort era val och köpt vad ni nu har köpt för mobil och är nöjd med köpet kan ignorera det jag säger totalt. Så länge man är nöjd med sitt köp är allt bra :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
...

Jag fattade det som han har vanliga omnia (inte HD) och den kör Windowsmobile.

Permalänk

Jag skulle råda dig att vänta. 4G kommer snart till Stockholm(om du bor där) och Google Andriod får bara fler telefoner att välja på. Nokia byter snart OS, 8 megapixlar är snart billigt, tillverkarna ska snart sammas om en laddare som funkar till flera mobiler osv.

Vad jag också kan rekommendera är en telefon med 3.5 hål så du slipper hålla på med extra sladdar. Fullt keyboard så det går snabbare att sms:a

Permalänk

Och vad du en gör. Köp inte Windows

Permalänk

okej.. Jag beställde en HTC magic med OS Google Andriod verkar riktigt nice.. hmm 8 megapixel känns lite väl för min del när man en system kamera och en kompakt liten kamera så de är lite väl häftigt förmej så.

På min nu varande HTC TyTN II som har windows som OS men som är några år tillbaka med som man nu försöker komma ifrån.

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du blir annat än nöjd med din Magic.
Google Android är helt underbart!

Permalänk

Jag tror det med att jag blir nöjd med den, vart väldigt sugen på Hero men jag kastar inte ut så mycket pengar på en mobil.

Visa signatur

// Tomtenisse