Windows 7 segt att installera?

Permalänk
Medlem

Windows 7 segt att installera?

Hej!
Sitter här med en helt ny dator och försöker installera windows 7. En ver många gått i god för. Första gången jag startade datorn gick den fort förbi "bios" delen och allt gick smärtfritt. Installerade windows 7 m.m. Efter jag lekt lite så tänkte jag boota datorn men efter det fungerade inte windows7. Jag installerade då windows xp vilket fungerade hur bra som helst men varje gång jag boot står datorn och tuggar väldigt länge när den laddar "usb, mouse etc" och sedan hårddisk med dvd. Efter det flöt allt på fin fint i windowsxp men stod stilla där rätt länge.
Dock vill jag ju inte ha xp så försöker installera windows 7 nu igen men det tar extremt lång tid. Den står och tuggar i "Installations programmet startas" i säkert 5-10minuter.

Min "mardröm" är att hårddisken gått i sönder i frakten och sedan blev helt kaputt efter första installationen. Någon som har andra tankar om vad det kan vara?

Lite info om min dator
HD1TB WD SATA2 32MBCaviar Black, 7200RPM
CPU AMD Phenom2 X4 940*3Ghz, 8MB,125W,AM2+
Corsair 4gb (KIT) DDR21066MHz/CL5/XMS2-8500
DVD±RW Samsung 22X DL Svart, Bulk, EJ Programvar
MK Asus M4N72-EnForce750aSLI
GK GigaByte GF GTX 275PCIe, 896MB

Permalänk
Medlem

Satt själv på den delen av installationen i 5-10 minuter. Provade klicka på lite random knappar på tangentbordet och musen, och gå gick installationen vidare

Men du tycker alltså att din hårddisk har blivit allt långsammare ju mer du använt den, sedan du fick din dator?