Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt diskussionunderlaget men nog knackar den allt, sitter på en "magnus" från jysk

Permalänk
Entusiast

Min stol började knaka efter några veckor när jag rörde mig från sida till sida när den var ny.
Knakande ljudet berodde på att materialen gned i varandra när fästen i stolens olika delar hade börjat sätta sig.
Det var bara att dra åt skruvarna en aning till och det knakande ljudet upphörde.

Det är inte helt ovanligt att man behöver efterdra skruvarna i nya möbler efter en kort tids användning från monteringen. I synnerhet möbler som utsätts för varierande belastning.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Min stol från jysk för typ 500kr knakar när man lutar sig bakåt.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Inaktiv

Jag har en skitdyr Kinnarps-stol som jag har fått från ett nedlagt kontor, den knakar, men och andra sidan är den säkert över fem år gammal och har ej genomgått något som helst underhåll.

Däremot så flexar den ingenting, helt stabil.

Permalänk
Medlem

har en stol från jysk, ca 500 kr.
knakar som fan så fort man lutar sig

Permalänk
Medlem

Ja min stol knakar och gnisslar och har sig. Men vem bryr sig?

Permalänk
Medlem

Har en magnus hög rygg som jag köpte billigt
Tror det var för 333Kr

Och den knakar inte men snart så kanske.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

ingen här som har en RH stol?, dem är jävligt sköna och stabila, men dem kostar 10k+

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Mammas och pappas gamla träkontorsstol gick av nånstans i gungfunktionen så den byttes ut mot en simpel stol från IKEA för dryga 700 pix tror jag. Det var dryga halvåret sedan och nu knakar det som en pensionärs stackars knän. WD-40 nästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASUSG15
Enda jag tycker är konstigt är att en tjej heter Johan

"Johan (13:47): Hej och välkommen till IKEA Kundservice. Jag heter Johan. Vad kan jag hjälpa till med?
Användare (13:48):Hejsan jag har en ikea stol modell verksam, den knakar när jag belastar den på sidorna. inköpt för ca 6mån och jag väger ca 77kg skall det vara så? eller skall jag byta ut den?
Johan (13:50): Svårt att avgöra här om det är något fel på den. Ta med den till varuhuset och så vi får titta på den.
Användare (13:51): den knakar typ när jag lutar åt sidorna
Johan (13:52): Den ska inte knaka när du gör så. Den kan göra den direkt efter den monterats men sedan ska det försvinna. Har du använt den mycket?
Användare (13:53): 6mån
Användare (13:53): men då tar jag in den o ser om jag kan byta ut den
Johan (13:53): Ja, det låter bra

Va inga större problem att byta ut stolen på kundservice idag.
Hon jag pratade med på kundservice tyckte inte heller den skall knaka sådär, särskilt när den kostade en del (2300kr)."

Jösses.. hur kan du missa att läsa, "byta ut stolen på kundservice idag. Hon jag pratade med på kundservice osv."

Tror du det är samma person som sitter på chatten och sedan i butik?

Permalänk
Avstängd

Köpte en dyr jäkla stol för omkring 3000 kr får snart 6 år sen. Den knakar och knastrar mer eller mindre vid alla rörelser. Eftersom jag inte bytt ut den så har jag vant mig vid ljudet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Jag har en helt vanlig kontorsstol, ingen aning om var den kommer ifrån egentligen. Tror far min fick den från sitt jobb dock, för att de skulle byta till bättre. Det är någon blå sak som ser ut som en helt vanlig kontorsstol, en sådan där modell mindre. Ser ut som den här,

, dock inte lika dyr med en massa spakar och grejer. Min har nog ett lite mindre ryggstöd också.

Den knarrar verkligen ingenting! Väldigt bekväm också, förutom att ryggstödet kan vara lite hårt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Jag har en skitdyr Kinnarps-stol som jag har fått från ett nedlagt kontor, den knakar, men och andra sidan är den säkert över fem år gammal och har ej genomgått något som helst underhåll.

Däremot så flexar den ingenting, helt stabil.

Har också en Kinnarps-stol från ett kontor. Fungerar sjukt bra!

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20074839 har jag. Knarrar och gniasslar som bara den så fort man rör sig eller lutar sig tillbaka. Haft den ett bra tag dock och tänker inte på knarrandet på dagen, först på kvällen när alla gått och lagt sig och det typ är tyst man verkligen tänker på hur högt det låter.

Ingen mer IKEA-stol för min del efter att ha läst den här tråden

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd

Denna har jag:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100

Bäst!

Knakar minimalt men visst knakar den.

Permalänk
Medlem

jag har nån datorstol för 1700kr , börja knaka efter 1 månad, väger bara 70kg..., j*kligt irriterande när man ska sätta sig mitt i natten o man väcker hela familjen -.- x)

Permalänk

Japp.

Inte så att jag störs av det, var tvungen att gunga lite i den för att kolla x) men den gnisslar när man reser sig ur den också, för då tiltas den framåt liksom :S

Det är nån gammal kontorsstol... fått den nånstans ifrån, men minns inte var eller varför... står inget märke på den vad jag kan se, men 1991-03-19 står det under den, tillverkningsdatum eller nåt månntro

Visa signatur

AMD Ryzen 1800X 3.6 GHz | NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB | 64 GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC19200/2400MHz CL14 4x16GB | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nominell från Ikea här. Knakar inte något öht. ...än!

Permalänk
Medlem

min marcus knakar och gnisslar utav bara helvete. de första 2-3 månaderna var den tyst men sen blev det bara värre och värre

Permalänk

Min Jysk-"Magnus" brukar knaka som fan, men bara i perioder. Senast den gjorde det måste ha varit nån månad kring vintern/vårkanten, sedan dess har den varit helt tyst Får se när den börjar om igen...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

stolen på jobbet knakar inte - stolen hemma knakar i ryggstödet

bägge är från Kinnarps

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Min "chef" från Jysk bekväm och knakar naturligtvis men så köpte jag den på extrapris för 200 eller något sånt Från början va den inte så värst skön då två bultar som håller fast stolen va för långa och stack upp i röven men efter bortmontering (skulle korta av dom men hann slarva bort dom innandess) så blev den bra men sviktar när man lutar sig framåt.

Innan hade jag en rottingfåtölj och man satt skönt i den men man fick inihelvete ont i ryggen och den kunde väcka döda om man rörde sig i den

Permalänk

Har en IKEA stol, Markus. Haft den i 3 månader skulle jag nog säga.
Knakar när jag rör mig åt sidorna.

Men att datorstolen knakar, är ju en del av hela saken med datorstol

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Avstängd

jag har krajjat 2 datorstolar under 8mån, både är köpta på jysk och är billiga (under 500kr). men nu har jag ingen för jag vet att dom krajjar till slut och nöjer mig med att ha datorn precis vid min säng (soffa) funkar bättre så.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Medlem

Även jag har Kinnarps-stolar, köpte tre stycken för totalt 800 när det lokala skattekontoret lades ned. Ingen utav dem knakar, och de är helt underbart sköna.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem

Jag tror min är ifrån ett skattekontor också, men genom kontakter fick jag den gratis. Men den är helt underbar!

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

Jag har en stol som kommer från slutet av 90 talet nån gång Kinarps. knakar när man lutar sig framåt eller bakåt.

Permalänk
Medlem

Ja, min förbannade stol knakar.. så man blir ju galen!

Minns den förra stolen jag hade, ännu värre än denna.. sen en gång då jag lutade mig bak så "DANG!" Ryggstödsjäveln lossnade.

Permalänk

Jag köpte en datorstol på Jysk värd 2995:- som började knaka redan efter någon månad. Men nu efter 6 månader är det ett helvete. Låter nå fruktansvärt högt när jag lutar mig bakåt, och skruvarna undertill är rundade så den går inte att skruva åt.

Kan man lägga matolja och skit i stolen mån tro?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd

Ikea Allak börjar alltid knaka gått igen om3 sådana stolar.
Vara typ 2 år innan dom är helt åt skogen