SonyEricssons androidtelefon "Rachael"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Jag tycker SE tillsammans med koreanska mobiltillverkarna LG, Samsung sätter högsta standard på high end telefoner. Ser därimot mörkare ut för Nokia...

Du har inte sett speccsen/ui på Nokias kommande n900 antar jag. Riktigt snyggt ui gjort för att användas med touch likt andriod, tror den kommer bli riktigt bra. Kan däremot hålla med om att deras tidigare smartphones vart lite tråkiga med symbian och halvtaskig känslighet på skärmen..

Denna Rachael verkar riktigt bra förutom att den inte har inbyggt minne, fysiskt qwerty eller något annat som får den att riktigt sticka ut från de många android-lurar som släpps nu...

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

Give nu!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

Tur den inte har fysiskt qwerty, orka sådant skit.
Lär väll dröja lång tid innan denna telefonen kommer på marknaden dock tyvär.

Permalänk
Avstängd

Release för media och allmänhet sägs komma under november med säljstart Q1 2010. (Källa SEMC blog)

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Avstängd

Enligt mobil.se är det release 3 november på 'Rachael aka X3 aka X10'

www.mobil.se

http://www.sonyericsson.com/whatsnext/

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Tror mer på "infinity" och att den presenteras den 3e.
http://www.swedroid.se/sony-ericsson-x10-infintity-presentera...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Tror mer på "infinity" och att den presenteras den 3e.
http://www.swedroid.se/sony-ericsson-x10-infintity-presentera...

Se där ja..men om nu broschyren stämmer så dyker Xperia X10 upp ung. 4ggr i textformat men vi får iaf se den 3nov

The wait is over

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt att se, är väldigt intresserad av denna telefon!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_tease_the_crowds_with_a...

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x10_takes_over_t...

Lite nya bilder och info.

Står även "So with the official announcement coming tomorrow you better keep an eye on our homepage for more updates."

Permalänk

När den där kommer ut på marknaden är den redan gammal... SE leveranser ger jag inte många kronor för. Har man en produkt så ut med den så fort som möjligt! Inte så konstigt att de andra märkena tjänar mer stålars...

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Avstängd

Herregud vad snygg den är..jag kan inte smälta det...

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

snygg som fan om den kommer se ut sådär, men en sak oroar mig, har den ingen blixt till kameran? om så ä fallet, varför äre bara samsung som har det?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
snygg som fan om den kommer se ut sådär, men en sak oroar mig, har den ingen blixt till kameran? om så ä fallet, varför äre bara samsung som har det?

Jo den har en lampa, även om det är en liten sådan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Jo den har en lampa, även om det är en liten sådan.

puhh, antar att det ä den som syns under kameran. var inte säker på om det var lampa eller sådan där spegel som vissa mobiler har

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hands on på Engadget.
http://www.engadget.com/2009/11/02/sony-ericsson-xperia-x10-a...
Är rätt chockad av hur slött interfacet var. Även om det är en pre-production enhet..

Permalänk
Avstängd

LOL köpte en satio i fredags ...

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev besviken på speccen?

Inte ens GPS...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Bara jag som blev besviken på speccen?

Inte ens GPS...

Ingen gps? Vafan: jag som väntade på den här. Var finns speccsen?
Ska man skaffa en Satio nu istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Bara jag som blev besviken på speccen?

Inte ens GPS...

Det har den visst.

-----

Location-based services:

A-GPS
Google Maps
Wisepilot™ turn-by-turn navigation* (free trial version)

----

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Mitt fel, misstog A-GPS med det systemet som enbart triangulerar efter sändarstationer.

Permalänk
Medlem

anmärkningsvärt att den inte kör android 2.0 fast den kommer ut 2010. o visst såg den seg ut. kan i o för sig motiveras av att den inte ä riktigt klar, men samtidigt, det är ju inte nokia n900 heller, o den verkar då vara snabbare fast den har mycket långsammare cpu. så slutsatsen är nog att det känns som om det är ett bra tag kvar innan mjukvaran ä klar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

konstigt dock att dom valde X10, har i princip dödat X3, X4, X5, X6, X7,X8, X9 ^^

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

jo, fast de ville väll lämna lite utrymme åt windows mobiler

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
konstigt dock att dom valde X10, har i princip dödat X3, X4, X5, X6, X7,X8, X9 ^^

Tanken var X3 men sedan släppte Nokia X3 & X6 vilket omöjliggjorde X3..

Sen gällande speccen, det är inte många mobilen där ute med samma tunga arsenal, på pappret.

Vad gäller lagget i UX är jag inte speciellt nervös, lite info från några vänner på SE i Lund så är det knappt integrerat i den mobilen som demas, dvs det återstår massor av kompilering innan den släpps på marknanden.

Enligt flera källor är den dessutom sinnessjukt snabb på de inbyggda applikationerna i Android, vilket bådar gott.

Sjukt snygg, ung lika stor som iPhone men större skärm och ok vikt ...härligt

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
anmärkningsvärt att den inte kör android 2.0 fast den kommer ut 2010.

Det (1.6) plus eget interface ovanpå känns som två bra sätt att sabba en i grunden bra idé.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Give nu!

+1!

PRECIS så där vill jag att min blivande telefon ser ut. Inga störande knappar, minimal design och en enda stor skärm, typ. Cleant och rent. I like till tusen! Spela roll om den inte har 16 miljoner färger. Det är en 4 tum stor display... Är den bara rapp i menyerna blir det en sån istället för Hero. Galet jobbigt det här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
anmärkningsvärt att den inte kör android 2.0 fast den kommer ut 2010. o visst såg den seg ut. kan i o för sig motiveras av att den inte ä riktigt klar, men samtidigt, det är ju inte nokia n900 heller, o den verkar då vara snabbare fast den har mycket långsammare cpu. så slutsatsen är nog att det känns som om det är ett bra tag kvar innan mjukvaran ä klar

Den kör all rendering via Cpun och som alla vet så är inte Cpun bra på detta.
Har för mig att någon länkade till detta just här i tråden. Lär bli betydligt snabbare i senare skede.

Edit* Från Minhembio:
"Might I add that the prototype handsets don't rely on the GPU power of the Snapdragon chipset? Currently, everything is being rendered by the 1 GHz CPU. Anyone with just the slightest bit of computer knowledge will tell you that CPU's suck at rendering graphics, so the CPU in the X10 is actually doing quite a good job already. It'll be much improved once they transfer the calculations to the GPU. "

Förövrigt undrar jag varför så många hakar upp sig på Android 1.6? Den lär ha 2.0 (eller kanske 2.1? 3.0?) när den släpps i Jan-Mars.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Tanken var X3 men sedan släppte Nokia X3 & X6 vilket omöjliggjorde X3..

Sen gällande speccen, det är inte många mobilen där ute med samma tunga arsenal, på pappret.

Vad gäller lagget i UX är jag inte speciellt nervös, lite info från några vänner på SE i Lund så är det knappt integrerat i den mobilen som demas, dvs det återstår massor av kompilering innan den släpps på marknanden.

Enligt flera källor är den dessutom sinnessjukt snabb på de inbyggda applikationerna i Android, vilket bådar gott.

Sjukt snygg, ung lika stor som iPhone men större skärm och ok vikt ...härligt

om det inte ä integrerat så mycket ännu, varför ger de sig inte på 2.0 istället. ända motiveringen ja kan komma på till att inte ha 2.0 på den där, är ju att de redan hunnit så långt i integreringen med 1.6 och ux.

NoNamesWayne: tyckte ja läste nånstans att de skulle släppa den med 1.6. i of rö sig, 2.0 lär ju koma rätt snabbt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
+1!

PRECIS så där vill jag att min blivande telefon ser ut. Inga störande knappar, minimal design och en enda stor skärm, typ. Cleant och rent. I like till tusen! Spela roll om den inte har 16 miljoner färger. Det är en 4 tum stor display... Är den bara rapp i menyerna blir det en sån istället för Hero. Galet jobbigt det här.

Är vi släkt? We think alike

Ser ruggigt fin ut, ska bli kul att se riktiga recensioner när den börjar dyka närmare release! KLIAR I MINA FINGRAR! ARGH!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Ingen gps? Vafan: jag som väntade på den här. Var finns speccsen?
Ska man skaffa en Satio nu istället?

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overvie...

Ingen OLED och bara 16k färger. Undrar varför det inte börjar dyka upp lite "smart phones" med OLED och 16M färger. Närmsta jag hittat är Samsungs Omnia II men den är ju dels begränsad av WinMo 6.5 (65K färger) och att det är en Samsung.

Men jag håller med om att den är äckligt snygg...