Permalänk
Medlem

NHL '10 tips?

Har precis fått hem mitt NHL '10 till PS3an och tyckte det skulle vara kul att lira online... 7 matcher senare är det inte lika kul längre då jag förlorat alla, trots att jag väljer att spela så lågt som möjligt.

Har spelat en del NHL '09 på XBOX360 innan och vann i alla fall över mina kompisar då, samt att jag slog lägsta nivån och var ganska marginellt sämre än datorn på den näst lägsta nivån.

Har ni några typ, spontana tips på hur jag blir bättre? Olika strategier (både spelstrategier och de man kan ändra själv i spelet) som jag borde använde för olika lag o så?

Spelar mest Detroit själv. Och, är läget där man kör hela lag jag menar.

Vilket sätt bör jag ta pucken av dem med? Tycker att de alltid lyckas ta pucken av mig jättelätt men när jag ska ta av dem så lyckas de alltid åka iväg. Samt att mina passningar alltid går rätt på dem.

Sen är det knappt så att jag klarar att få upp målet i deras zon när jag har PP... Så, en hel del tips vore rätt bra.

EDIT: Sen, hur vinner jag teknikar? Hur ska jag göra med högergrejjen?

Permalänk
Medlem

NHL-serien kräver en hel del av spelarna, speciellt om man inte är så van vid spelet. Med NHL10 så måste man tänka mycket mer hockey än tidigare. Dumpa, tackla, screena, ta avslut (ibland riktiga jäkla skitskott) för att raka in returer osv. Passningarna måste styras bättre åt rätt håll, och även styrkan. Eftersom pucken är mer eller mindre fri så kan den också studsa överallt, vilket man måste tänka på i alla lägen.
Olika taktiker är svårt att rekommendera eftersom det handlar om spelartyper som passar in men framförallt hur just du spelar.
Kolla igenom "create a play" eller vad det heter, där man kan lägga in hur spelarna skall röra sig när du åker in i en viss punkt så att det aktiveras. En väl utförd sådan kan avgöra matcher.

Spela vs. är enligt mig sällan lika roligt som EASHL; där du styr en spelare med en position med och mot andra. När man spelar en bra 6vs6-match är det bästa onlinespelet som finns enligt mig. Om du söker lag så är nog bästa platsen här; http://playstation-3.se/
Där finns både "hardcore" och mer avslappnade lag och lirare. Hittar du ett bra lag som du passar in i så kommer du förhoppningsvis hitta spelets verkliga "själ".

Vid tekning så gäller det att tajma. När domaren börjar röra armen skall du rycka i spaken åt det håll du vill teka. Ibland behöver man chansa och rycka precis innan.

Träning, träning, träning, en och annan trasig dosa och vredesutbrott, träning, onda knogar, träning, osv.

Permalänk
Medlem

kan bara instämma med fabror tjodd

Permalänk
Medlem

Som tjodd säger så måste man i NHL10 verkligen tänka hockey. Man måste verkligen tänka att man är gubben själv och åka som man skulle gjort på riktigt. Det är mer simulator än man tror. När man väl "kommit in" så är det ganska enkelt faktiskt

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk

Tips

Kolla in den bloggen - full med tips.

http://eanhl.blogspot.com