Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Du behöver inte ta illa upp om du nu har Ace. Visst är Ace en tillverkare av nätagg och dom funkar säkert men det är ju knappast de bästa nätaggen på marknaden. Bra om det funkar för dig men vissa vill ha lite bättre om de har ekonomin för det.

Ju exakt... tar inte direkt ille upp, många agg som går sönder det vet jag,men hur många säljer dom inte.. men det är ju som ni säger, har man ekonomi så ska man satsa på bättre, jag fick ta billigt då alla mina pegar går till min son

MVH

Permalänk

Jag har haft ACE och enligt mig är dom värdelös.

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Vet inte vad ni har fått för skit ex av dom men jag sitter på ett AceRawDeal+ 620 watt och det är tyst och funkar klockrent, vart uppe i ca 460Watt som max med det och det hände inget med det då heller...

Agget driver

Gigabyte EP45T-EXTREME
Intel C2D E7400 @ 4.0GHz
4GB Kingston 1333MHz DDR3
2x MSI R4830 512MB OC @ 700/1100
4Hårddiskar och lite annat!

okej dom är ju inte dom bästa, men mitt funkar klockrent...

MVH

Att ditt agg varit uppe i 460W i väggen med ditt system kännetecknar verkligen vilket skit agget är. Ditt system ska dra runt ~300W ur väggen, inte 400W+, såpass dåligt effektivitet redan där 'nere' tyder på att det är nära döds-gränsen av överhettning redan där. Det är ingen som fått 'skitex', det är i princip fakta att aggen är dåliga då de är underdimensionerade och dåligt designade med en hög rippel på linorna.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Mina åsikter i frågan:
Att köpa ett ACE-nätaggregat löst? Nej, inte prisvärt.

Att köpa en ACE-låda med inkluderat nätagg? Verkligen prisvärt, så länge det inte gäller någon högprestandamaskin. Låda+nätagg kostar ju precis lika mycket/lite som att köpa nätdelen löst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Att ditt agg varit uppe i 460W i väggen med ditt system kännetecknar verkligen vilket skit agget är. Ditt system ska dra runt ~300W ur väggen, inte 400W+, såpass dåligt effektivitet redan där 'nere' tyder på att det är nära döds-gränsen av överhettning redan där. Det är ingen som fått 'skitex', det är i princip fakta att aggen är dåliga då de är underdimensionerade och dåligt designade med en hög rippel på linorna.

Detta är ju då med Skärm och ljud på samma mätare, men det var samma siffror när jag hade mitt Corsair 450Watt...

Ska köra bara datorn i mätaren ikväll och kalla vad det visar för watt...

Men mitt agg har forrfarande funkat hur bra somhelst den tiden jag har haft det och tyst är det oxå så det kan jag inte klaga på... men som sagt sak försöka få fram lite bättre siffror ikväll...

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Detta är ju då med Skärm och ljud på samma mätare, men det var samma siffror när jag hade mitt Corsair 450Watt...

Ska köra bara datorn i mätaren ikväll och kalla vad det visar för watt...

Men mitt agg har forrfarande funkat hur bra somhelst den tiden jag har haft det och tyst är det oxå så det kan jag inte klaga på... men som sagt sak försöka få fram lite bättre siffror ikväll...

MVH

Vet inte hur du kan tycka agget är tyst, alla jag har provat och lyssnat på har låtit fan och varit rena kinabyggen ärligt talat. Inget jag skulle ha ens för en surfdator ärligt talat, men det är bara jag kanske.

Provkör gärna samma system med ett bättre agg också om du har möjlighet.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Vet inte hur du kan tycka agget är tyst, alla jag har provat och lyssnat på har låtit fan och varit rena kinabyggen ärligt talat. Inget jag skulle ha ens för en surfdator ärligt talat, men det är bara jag kanske.

Provkör gärna samma system med ett bättre agg också om du har möjlighet.

Hade ett Corsair till detta system föut, och och det gick lika tyst det med...

Corsair agget såldes då jag var tvungen att ha snabba pengar så sen blev det tyvär detta agg, men till jul så blir det ett Corsär HX750, så att man klarar sig

Men som sagt. aggt är tyst...

MVH