Permalänk
Medlem

Ny spelmus, men vilken?

Har en 3-4 gammal Trust Predator som börjar bli lite sleten och behöver en efterträdare. Det är viktigt att den är bra i CS och andra FPS främst. Har kollat lite på Microsoft Intellimouse 1.1 och den verkar vara både skön, smidig och billig. Vill helst ha en ganska liten mus, ingen klumpig G5 eller liknande. Har provat Razer DA och äger en Diamondback (för lång) men de var inget för mig. Kan nämnas att jag kör med rätt låg sens och behöver därför inget 5600 dpi monster XD

Rösta!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

själv tycker jag att Deathadder är den bästa musen man kan ha, tätt följd av mx518. har dock hört att det är många som gillar intellimouse (speciellt cs-spelare).
Jag skulle rekomdera att du provar både intellimouse och mx518 och tar den som du tycker är skönast.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror att Xai musen kommer att bli grymt bra!

EDIT : btw, MX518 är precis lika klumpig som en G5

EDIT: kom på att även Sidewinder är stor som ett hus...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
Har en 3-4 gammal Trust Predator som börjar bli lite sleten och behöver en efterträdare. Det är viktigt att den är bra i CS och andra FPS främst. Har kollat lite på Microsoft Intellimouse 1.1 och den verkar vara både skön, smidig och billig. Vill helst ha en ganska liten mus, ingen klumpig G5 eller liknande. Har provat Razer DA och äger en Diamondback (för lång) men de var inget för mig. Kan nämnas att jag kör med rätt låg sens och behöver därför inget 5600 dpi monster XD

Rösta!

G5, MX500, MX510, MX518 är av exakt samma skalmodell med annat innehåll, extraknappar, och textur på skalet.

Om du inte är så kräsen med DPIn så rekommenderar jag dig att ta något som ser snyggt ut och passar bra i handen. Kika in på några butiker och prova de som finns för visning.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Logitech G5!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vill helst ha en ganska liten mus, ingen klumpig G5 eller liknande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
Logitech G5!

Och årets Nobelpris går till...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn

EDIT: kom på att även Sidewinder är stor som ett hus...

Vad jag vet är X3:n rätt mycket mindre än både X5 och X8

Jensih: Bra där!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Är du "fingertopps" spelare dvs håller musen med fingertopparna istället för att ha handen kupad runt den så kan jag rekommendera Kinzu eller Xai då dom är väldigt små o lätta möss.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Logitech G9 bästa(dator)musen som finns

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Razer DeathAdder är kung!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Razer FTW!!!! :D:D kolla signen

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

G9 = Skitful / Klumpig
Deathadder = Dålig kvalite (främst scrollen)

Jag rekommenderar mx518 över allt annat, utan tvekan den bästa spelmusen som finns, och ganska billig med
Gillar du inte den så är nog SideWinder bästa valet enligt mig ^^

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

razer deathadder... any day.

eller om du vill ha en liten och lätt... razer diamondback.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

razer deathadder, bästa musen någonsin skapats IMO !

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
Logitech G9 bästa(dator)musen som finns

+1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
G9 = Skitful / Klumpig

Du har aldrig provat en g9 va?

Permalänk
Medlem
Citat:

G9 = Skitful / Klumpig

Jag rekommenderar mx518 över allt annat, utan tvekan den bästa spelmusen som finns, och ganska billig med
Gillar du inte den så är nog SideWinder bästa valet enligt mig ^^

oj jag visste inte att man var tvungen att ha en snygg mus för att vara hipp sen att den är klumpig, på det svara jag ha, har du barn händer eller? det är en bästa musen enligt mig för clawgrip, men det absolut bästa ts kan göra är at gå in i en butik och tst känna lite på de olika musarna

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kanske fick ett månads ex. för jag har haft min i över ett år och inte märkt nått som du påstår. ^^

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Razer Deathadder RESAWN

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Mionix saiph 3200 skönaste som finns och svensk tillverkad

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

CM Storm Sentinel Advance ftw! en av dom högsta dpi finns bara en annan mus som har 5600dpi Razer Mamba.
Sentinel Advance är grymt skön i spel och är snyggare än alla andra motsavarare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoofY
CM Storm Sentinel Advance ftw! en av dom högsta dpi finns bara en annan mus som har 5600dpi Razer Mamba.
Sentinel Advance är grymt skön i spel och är snyggare än alla andra motsavarare

varför vill man ha så hög sense egentligen? Enklare att ha 1.0 i sense och anpassa DPI efter det. 1350 DPI och 1 i sens ftw! ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Ny spelmus, men vilken?

Citat:

Rösta!

Jag kör med en Razer Lachesis, och är hur nöjd som helst, den funkar klockrent, det är verkligen en mus att rekommendera, jag kör inte heller med så hög sens, så det kanske är lite onödigt att köra med ett litet monster på 4000 dpi, men den är så jävla skön, och hade min kusin och prova den, han spelar varenda spel som finns tror jag, och han sitter vid datorn ca. 10 timmar om dygnet, och han tyckte den var hur grym som helst, 5/5 i betyg av han, så den är verkligen att rekommendera...

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ny spelmus, men vilken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marquuuz
Jag kör med en Razer Lachesis, och är hur nöjd som helst, den funkar klockrent, det är verkligen en mus att rekommendera, jag kör inte heller med så hög sens, så det kanske är lite onödigt att köra med ett litet monster på 4000 dpi, men den är så jävla skön, och hade min kusin och prova den, han spelar varenda spel som finns tror jag, och han sitter vid datorn ca. 10 timmar om dygnet, och han tyckte den var hur grym som helst, 5/5 i betyg av han, så den är verkligen att rekommendera...

Kör också Lachesis, dock är den lite för liten för mina monsterhänder (a)

Permalänk
Medlem

MX518 - Riktigt schysst till ett svårslaget pris.
Jag är väldigt nöjd med min Steelseries Ikari Optical och ser fram emot att prova Xai och Kinzu!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Ny spelmus, men vilken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Kör också Lachesis, dock är den lite för liten för mina monsterhänder (a)

HAHA, då är du då den första jag har hört säga det, dom flesta som har provat den har sagt att den är för stor och klumpig för handen;) Den passar dock perfekt i min hand;)

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Medlem

G5v2 utan tvekan

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Blir nog en MS Intellimouse 1.1 iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har själv spelat länge med 1.1 just för att den är liten men har provat alla möss som finns och nu ligger en razer pro 1.6 och det är ganska liten, hade helst velat ha en razer krait om den funnits med sidoknappar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Razer Salmosa billig å bra å liten har själv en å den e rysligt bra tycker jag
Butik https://www.inet.se/artikel/6101492/
Hemsida http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-salmosa/

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Avstängd

Razer Diamondback 3G, är mycket nöjd med min. Köpte ny när föregångaren Diamondback till slut gav upp och kommer nog hålla mig till Razer ett tag till.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"