cpu+gpu+moderkort+chassi för 4000kr hjalp :)

Permalänk
Medlem

cpu+gpu+moderkort+chassi för 4000kr hjalp :)

ja då min nuvarande dator har några år på nacken så tycker ja det är dax för en liten uppgradering,
jag har redan 4gig ram (ddr2 800mhz corsairs) och ett nästintill nytt corsair 450w så jag behöver alltså inte köpa det.

jag har plockat ihop det här paketet å undrar om ni har något att säga om d innan jag beställer

jag har också tankar om att köpa ett till 4770 till jul sen när jag har nya fina peningar för jag har hört att 2st 4770 i cf är ungefär lika bra som ett 4790? därför har jag lagt lite mer pengar på ett lite bättre moderkort.

jag ska inte överklocka eller ngt ska nästan bara spela wow/cs men vill självklart kunna spela lite mer krävande spel i framtiden utan att behöva slänga ut 10 000 kr på en ny dator

och 720 be gick inte att beställa på inet så beställer 2 saker ifrån alina å 2 saker ifrån inet, då mor helst vill köpa från en affär nära så får hon 2 saker ifrån alina å jag som ska slänga ut pengarna på d hela får 2 saker från inet där d e lite billigare! .

och jag behöver inte köpa några fläktar eller ngt till chassit? å grejerna kommer att få plats i det?

tack i förhand mvh roonz

Permalänk
Medlem

ingen som har ngt att säga om paketet ? Oo lite åsikter skulle ju va trevligt iaf

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta lite o köpa ati 5770 eller 5750 til den där.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

beställ allt från Inet och ta fraktfritt!

Permalänk

köp inte 720 nu, utan köp en med c3 steppingen ist

Permalänk
Medlem

4790? Du menar 4890, va?

Det är ett helt okej chassi, allt får plats, men köp ett par schyssta fläktar till den.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
köp inte 720 nu, utan köp en med c3 steppingen ist

är lite noob men c3 steppingen ? no idea va d e asså

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibabert
Jensih beställ allt från Inet och ta fraktfritt!

går icke då 720 inte går att köpa ifrån inet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
4790? Du menar 4890, va?

Det är ett helt okej chassi, allt får plats, men köp ett par schyssta fläktar till den.

öh, ja precis råkade skriva fel ja menade 4890
okej kan du linka några schyssta fläktar tycker att noctua fläktarna e lite dyra dock, då min budget e ganska låg

Permalänk
Medlem

ingen som har någon åsikt om det här då? , är moderkortet bra för cf och är 2 st hd4770 bra i cf ? ,
skriv snarast då ja gärna vill beställa i slutet av den här veckan /nästa vecka

mvh Roonz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roonz
ingen som har någon åsikt om det här då? , är moderkortet bra för cf och är 2 st hd4770 bra i cf ? ,
skriv snarast då ja gärna vill beställa i slutet av den här veckan /nästa vecka

mvh Roonz

Ett förslag:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=735659...

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golflars
Ett förslag:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=735659...

är inte socket 775 påväg att försvinna ? då är det väll bättre att köpa amd iaf man vill uppdatera i framtiden

och är det inte hd4850 som folk säger krånglar mkt i wow? då det är det spelet jag spelar mest ingen aning men har för mig d va det kortet men d kanske e fixat nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

är inte socket 775 påväg att försvinna ? då är det väll bättre att köpa amd iaf man vill uppdatera i framtiden

och är det inte hd4850 som folk säger krånglar mkt i wow? då det är det spelet jag spelar mest ingen aning men har för mig d va det kortet men d kanske e fixat nu?

Ville bara ge dig ett alternativ till. Vet inte hur det är med hd4850 och wow, men hd4850 var/är ju ett mycket populärt kort vilket också betyder att det finns många "måndagsex" ute.
Tillsammans med ett till 4850 om något halvår eller så borde du klara dig ganska bra i något år eller två.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem

så det här kmr alltså funka fin fint ihopp? (Tar hellre 1 amd prolle då d finns bättre uppdaterings möjligheter imo)

kmr antagligen köpa 1 till hd4850 efter jul när jag har pengar.

(och som innan morsan tycker inte att jag ska beställa allt från nätet då d finns bättre förhållanden att byta iaf ngt är fel tsm i en affär i närheten å alina är inte spec långt bort,)

men kom gärna med synpunkter på d här annars beställer jag nästa vecka

mvh roonz

Permalänk
Medlem
Citat:

http://img39.imageshack.us/img39/4829/jahaja2.jpg

så det här kmr alltså funka fin fint ihopp? (Tar hellre 1 amd prolle då d finns bättre uppdaterings möjligheter imo)

kmr antagligen köpa 1 till hd4850 efter jul när jag har pengar.

(och som innan morsan tycker inte att jag ska beställa allt från nätet då d finns bättre förhållanden att byta iaf ngt är fel tsm i en affär i närheten å alina är inte spec långt bort,)

men kom gärna med synpunkter på d här annars beställer jag nästa vecka

mvh roonz

Ser bra ut.
Själv hade jag lagt lite mer på chassit. För 200kr mer får du Antec Three Hundred = bättre kvalite och bättre kylningsmöjligheter som kommer att behövas med två hd4850.

Visa signatur