Permalänk
Medlem

Flaskhalsar mitt 8800 GT?

Tjena! Jag har precis uppgraderat min gamla dator (Amd 4600+ X2) till
en Intel core i7 920.Jag har köpt allt utom grafikkort. Jag undrar om mitt grafikkort Geforce 8800 GT drar ner "hastigheten" på resten av komponenterna? Jag tycker inte att datorn är så "mycket" snabbare än min gamla..

Mvh André

Jag har följande

Chassi: Antec P183
Cpu: Core i7 920
Moderkort: Gigabyte GA-EX58-UD3R
Nätagg: Corsair CMPSU-650TX 650W
Minne:Corsair XMS3 Twin3X DDR3 PC10600/1333MHz CL9 3x2GB
Hårddisk till OS:Western Digital VelociRaptor WD1500HLFS 16MB 150GB

Permalänk
Medlem

Om du spelar spel så är det grafikkortet som jobbar mest. Ditt nuvarande system dras helt klart ner av ditt 8800gt när du kör tung grafik (spel).

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Tjenare!

En I7 kan defenitivt leverera tillräckligt med kräm för att ett 88gt ska flaska.

Men hur menar du att du märker av detta? I spel är det självklart, men menar du att grafikkortet skulle flaska även i Windowsmiljö?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

I windows, vanligt surfande och arbete ska grafikkortet inte påverka prestandan. Enda gången du kan märka av det är eventuellt i spel / grafikkrävande program... men ofta att man kör 8800 med en i7a.. det är synd om processorn ^^

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Tjena! Tackar för snabba svar!!

Ja det hackar ju i spel som Gohtic 3 tex,som ändå är ganska gammalt?
Jag spelar iofs inte så mycket, håller mest på med musik i Cubase mm..
Så ni tror inte att grafikortet drar "ner" i Windows miljö?

Mvh André

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wurrtrak

Definitivt inte Det behöver du inte oroa dig för ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Däremot kan exempelvis gamla hårddiskar sega ner Windows - men så verkar det inte vara i ditt fall. Se så att du har de senaste grafikdrivrutinerna till ditt grafikkort. Ibland kan gamla spel också gå fortare om du stänger av Hyperthreading på din CPU.

Permalänk

Nytt graffe äre som gäller, kör på 5850 när de går ner i pris efter släpp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Definitivt inte Det behöver du inte oroa dig för ^^

Okej! tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Däremot kan exempelvis gamla hårddiskar sega ner Windows - men så verkar det inte vara i ditt fall. Se så att du har de senaste grafikdrivrutinerna till ditt grafikkort. Ibland kan gamla spel också gå fortare om du stänger av Hyperthreading på din CPU.

Okej! ska testa stänga av och se om det blir bättre! tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Nytt graffe äre som gäller, kör på 5850 när de går ner i pris efter släpp.

Har faktiskt funderat på 5850 eller 5870 men eftersom jag inte spelar så mycket så borde det räcka med ett 5850

Permalänk
Medlem

Om du inte spelar så är det Väldigt! onödigt med 5850 eftersom det är ett av de bästa spelkorten idag.. så fundera på ngt billigare, sämre som passar dina behov istället så kan du använda pengarna på annat kul

Jag säger inte att 5850 är ett dåligt kort, definitivt inte.. men det verkar inte passa dina behov direkt om du inte spelar? Jag tycker att du borde satsa på typ 57xx istället så kommer du klara dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

min kompis sitter på exakt samma rigg, men han skulle vänta till nvidias nya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wurrtrak
Tjena! Tackar för snabba svar!!

Ja det hackar ju i spel som Gohtic 3 tex,som ändå är ganska gammalt?
Jag spelar iofs inte så mycket, håller mest på med musik i Cubase mm..

Mvh André

Nej att det inte drar ner i Winmiljö kan jag garantera =D

Visa signatur

=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
I windows, vanligt surfande och arbete ska grafikkortet inte påverka prestandan. Enda gången du kan märka av det är eventuellt i spel / grafikkrävande program... men ofta att man kör 8800 med en i7a.. det är synd om processorn ^^

Då är det nog ännu mera synd om min i5a, jag kör i5 750 med mitt gamla x800xt 256mb... haha!

Självklart ska ett 5850 köpas in, grymt pris/prestanda.... kan inte ens föreställa mig förbättringen!

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pink-screen
Då är det nog ännu mera synd om min i5a, jag kör i5 750 med mitt gamla x800xt 256mb... haha!

Självklart ska ett 5850 köpas in, grymt pris/prestanda.... kan inte ens föreställa mig förbättringen!

äh synd och synd ;D 800xt var riktigt fina på sin tid.

Visa signatur

=)