Sony Ericsson Anio - Tråden!

Permalänk
Medlem

Jag har väntat LÄNGE på en SE lur med 3,5mm jack och förutom X1 så är vad jag vet W995 och Aino de första. W995 verkar vara perfekt, MEN, det finns en hake, jag lyssnar ganska mycket på radio, och eftersom mottagaren sitter i handsfreelurarna måste jag ändå använda SE lurarna och det uttaget i luren.

Och med Aino finns det ju ens inget 3,5mm jack i luren, som nämnts ovan, men det finns ju i Bluetooth-headsetet. Och då antar jag väl att en radiomottagare finns i den? Då blir det väl att man får ha med den överallt också, vilket är OK då den inte tar så stor plats men fortf. en till pryl att gå runt med, och en till pryl att ev. tappa bort.

Och sen försöker jag få reda på om Media Home/Go, programmet som används för att föra över media från datorn till luren är kompatibelt med Mac? Och tror ni även klassiska drag and drop fungerar med vanlig USB kabel?

Så för att förkorta..

1. Finns det en radiomottagare i Bluetooth-headset som man får med Aino? Eller måste man fortfarande använde deras egna lurar och uttag på mobilen?

2. Fungerar mjukvaran Media Home med Mac?

Visa signatur

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopin
1. Finns det en radiomottagare i Bluetoot-headset som man får med Aino? Eller måste man fortfarande använde deras egna lurar och uttag på mobilen?

Ja!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Fick min idag. så jävla najs ! (Y)

Permalänk
Medlem

verkar den plastig ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Denna kommer köra OSE.
Kvaliten på Sony ericssons mobiler tycker jag har fått en markant ökning sedan T700 och W715.
Var även och kände på c901 idag och det var verkligen en fin telefon.
Testade även 5800 expressmusic och den tyckte jag även om dock är den lite plastig.

Har alltid undrat vad för sorts operativ det är på denna. Det är väl både för och nackdelar med att det är OSE. Antar att man är låst till enbart J2ME applikationer? Isf kan man ju säga förväl till spotify i mobilen, om dom inte släpper en J2ME klient.

EDIT: hett tipps är att köpa skärm skydd direkt, finns många bra på ebay, har haft det till min w850i och den ser fortfarande helt ny ut efter 3 år tack vore detta.

http://cgi.ebay.co.uk/3-x-Screen-Protector-For-Sony-Ericsson-...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
verkar den plastig ?

inte alls, riktigt snygg bara. älskar bluetooth headsetet också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopin
Jag har väntat LÄNGE på en SE lur med 3,5mm jack och förutom X1 så är vad jag vet W995 och Aino de första. W995 verkar vara perfekt, MEN, det finns en hake, jag lyssnar ganska mycket på radio, och eftersom mottagaren sitter i handsfreelurarna måste jag ändå använda SE lurarna och det uttaget i luren.

Och med Aino finns det ju ens inget 3,5mm jack i luren, som nämnts ovan, men det finns ju i Bluetooth-headsetet. Och då antar jag väl att en radiomottagare finns i den? Då blir det väl att man får ha med den överallt också, vilket är OK då den inte tar så stor plats men fortf. en till pryl att gå runt med, och en till pryl att ev. tappa bort.

Och sen försöker jag få reda på om Media Home/Go, programmet som används för att föra över media från datorn till luren är kompatibelt med Mac? Och tror ni även klassiska drag and drop fungerar med vanlig USB kabel?

Så för att förkorta..

1. Finns det en radiomottagare i Bluetooth-headset som man får med Aino? Eller måste man fortfarande använde deras egna lurar och uttag på mobilen?

2. Fungerar mjukvaran Media Home med Mac?

Du behöver inte ha dom medföljande lurarna för att lyssna på radio. Det går bra att plugga in vilka lurar som helst i 3,5mm jacket och lyssna

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Är lite lätt intresserad av denna luren! har bara någon fråga som lätt kan kollas om man bara har luren i näven =P

¤ Om man sätter ett alarm med en mp3låt spelas det bara typ 30 sec (min P1i gjorde så) eller spelas hela låten upp?

Kan väl ses som ett lyxproblem men tycker det är härligt om man kan ligga o lyssna på en skön låt när man vaknar

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Är lite lätt intresserad av denna luren! har bara någon fråga som lätt kan kollas om man bara har luren i näven =P

¤ Om man sätter ett alarm med en mp3låt spelas det bara typ 30 sec (min P1i gjorde så) eller spelas hela låten upp?

Kan väl ses som ett lyxproblem men tycker det är härligt om man kan ligga o lyssna på en skön låt när man vaknar

Jag undrar också om det går att ställa in volymen på alarmsignalen? Just nu på min w850i så går det bara att välja låt, och den börjar först spelas tyst och sen högre och högre, till slut känns de som man håller på att få tinnitus.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Vilka möjligheter har man med att föra över media till mobilen från datorn? Media Go, men kan man bara dra över filer hur som helst eller? Utan deras egna mjukvara.

Och hur är det att surfa på mobilen, via Wi-Fi? Är webbläsaren bra o.s.v.? Jobbigt att skriva in adresser m.m?

Och man får även med en separat laddare va? Så att man inte måste ladda den via docken?

Visa signatur

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]

Permalänk
Medlem

Failspell på rubriken?

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Jag undrar också om det går att ställa in volymen på alarmsignalen? Just nu på min w850i så går det bara att välja låt, och den börjar först spelas tyst och sen högre och högre, till slut känns de som man håller på att få tinnitus.

Ökande ringsignal heter det. Alarmet = Ringsignal. Typ.
Så alla inställningar du gör där görs också på alarmet, tex Vibration, Ljudnivå, Ökande osv.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rewind
Ökande ringsignal heter det. Alarmet = Ringsignal. Typ.
Så alla inställningar du gör där görs också på alarmet, tex Vibration, Ljudnivå, Ökande osv.

Nej, där har du fel. Ringsignal är ringsignal. Har redan provat den inställningen och alarmsignalen förblir oförändrad. OM det finns en inställning för alarmsignal så måste ja har fått totalt hjärnsläpp, för ja hittar då inte.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hej hopp! Har haft min nu ett par dagar. Klart fet lur med många roliga och väl fungerande funktioner. Men måste bara säga att kameran är långt från lika bra som n95an som jag också har Känner mig luad på konfekten! Käns inte bra alls... Sedan ett till minus är att det är otroligt svårt att få bra flow via 3g och ps3an, men kanske man borde räknat ut själv innan hehe . Lägger man ihop dom 2 minusarna så tappar Aino udden av vad Aino var skapad för?

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem

Vilken tur att jag inte skaffar denna telefon för kamerans skull då Var du ute efter Bra kamera i telefonen så var det väll saito du skulle ha satsat på.
dslr is the shit

Permalänk
Medlem

fick se den idag live och blev positivt överaskad, jag får den för 3500kr och han har bara haft den sen i torsdags bara så den är som ny

(svarade på en Blocket annons) och han hade fått typ 100 mail hehe

han byter till satio, och den är köpt på phonehouse så kvitto och allt följer med,, han har gett 4899:- för den =P

nice med BT headsetet och bordsstället, och jag funderar ocskå på att skaffa sånt där plastskydd för skärmen,, den är grymt stor 3" skärmen,,

men själva telefonen känns inte så stor som jag först anade,, 133gram, inte alls för tung,

Ska ta ut pengar tills ikväll och det känns som om jag gör ett bra köp..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Jag köpte tillslut Aino, har haft den i snart en vecka men måste säga att jag är lite missnöjd.. Är det fel på min lur eller är den så seg i menyerna? Det går liksom lite långsamt och "hackigt". Uppdaterade den med senaste mjukvaran idag men det blev inte bättre.. Är era lurar också lite sega i menyerna? Tycker min känns lite buggig helt enkelt.

Visa signatur

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]

Permalänk
Medlem

min är inte seg men när man har under 20% batteri så verkar det som om touchskärmen inte funkar längre

ska testa uppdatera mjukvaran,,,

annars så är jag nöjd,,

missnöjd också på ett skärmskydd jag fick på elgiganten det är dåligt helt enkelt,, suddigt och för mjukt,, det blev lätt repor på plastskyddet

ska försöka få tag i ett bra..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Nu var jag och kände på en en killes Aino i stan som var ute och visade upp den, även den var, enligt mig, hackig. Ett bra exempel tycker jag är när man går in på "media" från huvudmenyn med knappsatsen.. Uppdaterade även telefonen men blev inte bättre för det.. Jag och Ainon klickade helt enkelt inte, självklart inte endast för att jag tycker menyerna är långsamma, men små grejer som jag inte riktigt faller mig i smaken. Om någon vill köpa än näst till oanvänd Aino (använder numera min gamla W810i) så släpper jag den för 3500:-.

Visa signatur

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]

Permalänk
Medlem

jo, jag gav 3500 för min också, killen före mig hade haft den i 3 dagar när han sålde den till mig,, den är lite buggig men tror att det löser sig..

jag hade också en w810i innan och det är tamigfan den bästa telefonen jag ägt, men den började kännas lite föör omodern..

laddade hem opera mini 5.0 och då kan man surfa med touchen jättesmidigt,, och inte segt eller nåt alls..

tror att detr mest är mjukvarufel just nu på aino och att det kommer att lösas snart.. väntar..

men det kräver att alla måste klaga lite på SE så dom jobbar på det..

Lämna annars in den på garanti,, man ska ju inte behöva tåla vad som helst.. , jag väntar ett par veckor till och om den fortfarande är buggig efter nästa uppdatering så lämnar jag den på service...

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Är ute efter en smartphone själv å har bla sneglat på SE's nya. Allt verkade bra å så men så såg jag att de har kvar den sjukt sunkiga kontakten vilket gjorde att jag inte alls är intresserad längre.

Anledningen är att jag har haft 2 SE tidigare.

Båda har fungerat utmärkt från början men efter ett tag har kontakten börjat glappa mer och mer. Detta har slutat med att headset'et är omöjligt att använda. Måste ha det i en perfekt vinkel för att lyssna på radio/mp3 och näst intill omöjligt att snacka i.

Det samma gäller uppladdning. Har fått lov att rigga upp mobilen så den kommer i just den vinkel så att kontakten får kontakt.

Tycker detta är tråkigt då SE annars producerar bra mobiler.

Visa signatur

"Bullfest, bullfest hela dan"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danzig
Är ute efter en smartphone själv å har bla sneglat på SE's nya. Allt verkade bra å så men så såg jag att de har kvar den sjukt sunkiga kontakten vilket gjorde att jag inte alls är intresserad längre.

Anledningen är att jag har haft 2 SE tidigare.

Båda har fungerat utmärkt från början men efter ett tag har kontakten börjat glappa mer och mer. Detta har slutat med att headset'et är omöjligt att använda. Måste ha det i en perfekt vinkel för att lyssna på radio/mp3 och näst intill omöjligt att snacka i.

Det samma gäller uppladdning. Har fått lov att rigga upp mobilen så den kommer i just den vinkel så att kontakten får kontakt.

Tycker detta är tråkigt då SE annars producerar bra mobiler.

Lyckligtvis går fastport mot en snabb död, och microusb kommer bli standard hos i princip alla mobiltillverkare. Kineserna är hårda på detta och alla vill kunna sälja sina telefoner i kina.

Permalänk
Medlem

Köpte också en Aino, hade en C905 innan som jag egentligen var nöjd med förutom att den vart på Service i flera månader

Hävde köpet på den och ville ha "samma" kamera så fick bli Ainon.

Inte hunnit hårdtesta kameran ännu men hoppas den är lika bra (eller lika lite dålig) som C905:an (och kör en DSLR om jag vill ta riktiga bilder så förväntar mig inte att den skall ersätta en riktig kamera på nått sätt)

Tog inte Sation som har en "bättre" (eller iallafall fler Mpix...vilket betyder noll i ett sånt här sammanhang) eftersom den är hel touch och jag skriver mycket SMS = inge bra med touch för man måste titta på skärmen.

Än så länge är jag inte helt nöjd med den, några av problemen hoppas jag löser sig med mjukvaruuppdatering, andra får vi se.

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk

Hej på er, jag är lite inne på att skaffa en aino.
Har en 5800 expressmusic nu som jag tycker är bra och funktionell.

Det jag undrar då efter läst denna tråd.
Gör jag rätt i att byta telefon eftersom kameran och menyerna verkar vara sunkiga på aino´n?

tacksam för svar

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
Hej på er, jag är lite inne på att skaffa en aino.
Har en 5800 expressmusic nu som jag tycker är bra och funktionell.

Det jag undrar då efter läst denna tråd.
Gör jag rätt i att byta telefon eftersom kameran och menyerna verkar vara sunkiga på aino´n?

tacksam för svar

Enligt mig så ska du kolla på något annat. Man måste alltid ha slider uppe för att styra i menyer osv och då är den mega lång och mycket tyngd framåt som blir obalans.

Permalänk
Medlem

Söker någon form av "Touch" program till Aino, för att göra så att det går att använda menun i telefonen...

Har "opera mini 5" på telefonen och då går det att surfa med Touch med uttragen skärm... finns det någon java program som gör att hela telefonen fungerar med Touch funktinen..!???

Permalänk

Alltså någon som kan hjälpa mig jag har SE aino och tänkte föra över musik till telefonen och kopplat in telefonen i min dator och den kommer upp osv installerat det där programet man skulle men den hittar ju inte mobilen så kan inte synka över musiken har Windows 7 x64!?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Nu väcker jag den här tråden

Blev medlem här idag, och sökte på Aino bara för att jag har en själv (:

Jag tycker den är grymt häftig (:

Men har ett problem..

Om nån ska skicka bild till mig via bluetooth eller om jag ska spara bild från MMS så kommer ett meddelande upp att jag inte har tillräckligt minne trots att jag har över 20MB ledigt på telefonminnet och över 1GB på minneskortet. Skulle uppskatta svar (:

Och även Bluetooth stickan är lite konstig, om man råkade ta i den för hårt, (misstolk ;), eller om man tillexempel ändrar volymen på den så stängs den av. Och ibland helt random stängs den av.
Och nån gång har det hänt att om den är ansluten och jag trycker på play knappen så kom musiken från mobilens högtalare. (Hände på en lektion en gång ^^, )

Skrivet av TwiceFire:

Alltså någon som kan hjälpa mig jag har SE aino och tänkte föra över musik till telefonen och kopplat in telefonen i min dator och den kommer upp osv installerat det där programet man skulle men den hittar ju inte mobilen så kan inte synka över musiken har Windows 7 x64!?

Använd "Masslagring" så kan det funka. Kanske sent ute men ändå ^^

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.