Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför du då inte spelar på konsoll då det i det här fallet är en exakt kopia av konsoll versionen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Får jag fråga varför du då inte spelar på konsoll då det i det här fallet är en exakt kopia av konsoll versionen?

Högre upplösning, snyggare grafik, högre fps och jag föredrar att spela spel på PC helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

men vad e det för datakrav?

svara snälla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Primary
men vad e det för datakrav?

svara snälla...

Om du kunde spela COD4:MW kan du spela 2an

* Hårddisk: 16 GB ledigt utrymme
* Operativsystem: Windows Vista/XP
* Processor: AMD 64 3200+ eller Intel Pentium 4 3,0 GHz (eller bättre)
* RAM: 512 MB RAM (XP) / 1 GB RAM (Vista)
* Grafikkort: Nvidia Geforce 6600GT (256 MB)/ATI Radeon 1600XT eller bättre (Shader Model 3.0)

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Får jag fråga varför du då inte spelar på konsoll då det i det här fallet är en exakt kopia av konsoll versionen?

Samma frågeställning dök tidigare idag upp i en tråd på GameSpot, där en användare skrev följande:

Citat:

Some people play games for the Single Player experience.
Those same people may prefer using a controller when playing.
Those same people may also prefer the potentially lower price of the PC version, as well as the typically more advanced graphics.

Jag förutsätter att de flesta härinne besitter tillräckligt god engelska för att förstå vad han åsyftar, och jag kan personligen inget annat göra än att hålla med ovanstående.

Permalänk
Medlem

ok
bra tack så mkt...

kan spela cod4 utan problem

Permalänk
Avstängd

Vilket program ska man fixa för att kunna använda handkontrollen då?

Vilket är det bästa? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Vilket program ska man fixa för att kunna använda handkontrollen då?

Xpadder är ganska populärt.

Permalänk
Medlem

Google is your friend.

Permalänk
Medlem

För dom som undrar så är ju detta en rakt av portning från konsol verisionerna.
Det, suger häst röv. Det är därför det inte finns dedikerade servrar, och allting ser ut som 360 verisionen. Slår vad om att det står typ i menyerna, "tryck enter för att gå vidare, tryck start för att starta". Portningar är enligt mig det sämsta som ett spelföretag kan göra, och med en portning säger dom bara att "vi skiter i pc-spelarna helt enkelt"!

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Gå in i menyn (minns inte riktigt var, kanske "game options" eller likande) och kryssa i "enable console" så ska du se att det lyckas!

Finns inget sånt alternativ vad jag kan se, kollat i både singelplay och multiplay!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Google is your friend.

Sweclockers forum är min bästa vän.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
För dom som undrar så är ju detta en rakt av portning från konsol verisionerna.
Det, suger häst röv. Det är därför det inte finns dedikerade servrar, och allting ser ut som 360 verisionen. Slår vad om att det står typ i menyerna, "tryck enter för att gå vidare, tryck start för att starta". Portningar är enligt mig det sämsta som ett spelföretag kan göra, och med en portning säger dom bara att "vi skiter i pc-spelarna helt enkelt"!

Har du inte spelat spelet så kan du bara stänga igen..

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Har du inte spelat spelet så kan du bara stänga igen.. IW har ju gått ut med att det är en portning. Och portning enligt mig är bara lathet.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Nästan alla spel portas ju, det har bara varit så att innan har dom portats från pc till konsol, nu är det tvärt om och dom gör inte ett bra jobb heller.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Hur ser jag min FPS i spelet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Har du inte spelat spelet så kan du bara stänga igen..

Men det ändrar ju inte det faktum att han har rätt...
Spelet känns som en riktig portning, känns värre än MWF1.
Kampagnen är ju ett skämt, RUSKIGT bra den LILLA tid det tar att spela igenom det. 600kr på steam för 4-5h SP.

Men, alla köper ju ändå MWF2 för multiplayer, duh. Synd då bara att IW har röv*nullat PC-spelarna så vi får varken välja servrar eller vara mer än 18 spelare/bana.

Det här spelet vore helt underbart och skulle få kosta uppemot 1000kr om:
-Grafiken såg ut som för andra FPS 2009. Spelet räddas dock av scenografin alla miljöer är fan mästerligt genomtänkta, så inget stort minus.
-Vi fick åtminstone 3h till av kampagnen, slutet skriker ju "to be continued"
-Behålla ded. servrar
-Ingen spelargräns, därav vore det perfekt med ded. servrar, då får man ju välja enkelt...
-Lean-funktionen som helt uppenbart bortfalligt pga. konsolifiering. Tycker att lean känns som ett måste om man spelar på "hardened" och "veteran" i många situationer.

Annars ger jag det här spelet 72/100 toasters. Så det är ju inget dåligt spel...men för ~400-500kr, NEJ!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Men det ändrar ju inte det faktum att han har rätt...
Spelet känns som en riktig portning, känns värre än MWF1.
Kampagnen är ju ett skämt, RUSKIGT bra den LILLA tid det tar att spela igenom det. 600kr på steam för 4-5h SP.

Men, alla köper ju ändå MWF2 för multiplayer, duh. Synd då bara att IW har röv*nullat PC-spelarna så vi får varken välja servrar eller vara mer än 18 spelare/bana.

Det här spelet vore helt underbart och skulle få kosta uppemot 1000kr om:
-Grafiken såg ut som för andra FPS 2009. Spelet räddas dock av scenografin alla miljöer är fan mästerligt genomtänkta, så inget stort minus.
-Vi fick åtminstone 3h till av kampagnen, slutet skriker ju "to be continued"
-Behålla ded. servrar
-Ingen spelargräns, därav vore det perfekt med ded. servrar, då får man ju välja enkelt...
-Lean-funktionen som helt uppenbart bortfalligt pga. konsolifiering. Tycker att lean känns som ett måste om man spelar på "hardened" och "veteran" i många situationer.

Annars ger jag det här spelet 92/100 toasters. Så det är ju inget dåligt spel...men för ~400-500kr, NEJ!

92/100. öööööh? HUR FAN kan man ge så höga jävla betyg och smatidigt klaga mer på spelet än vad man prisar det? Fyfan jävla sjukt.

Spelet borde ha 30/100, kort campaign för 600 kr, skadad multiplayer (verkar dock inte ni bry er om, då ni fortfarande köper spelet för fullt pris och stödjer IW)
Ni älskar den lilla kampanjen på ynka 4h? Och anser spelet vara 90/100 m.m..

Vad hände med kvalitets spel som Baldurs, Jedi Knight serien och spel som tar lite tid att klara? Förstår inte hur utvecklarna kan spendera såååååå mkt pengar på ett spel som är 1/10 längden av t.ex Oblivions mainquest.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Finns det något sniperuppdrag i 2'an?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Vad hände med kvalitets spel som Baldurs, Jedi Knight serien och spel som tar lite tid att klara? Förstår inte hur utvecklarna kan spendera såååååå mkt pengar på ett spel som är 1/10 längden av t.ex Oblivions mainquest. [/B]

Helt missat Biowares nya?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Finns det något sniperuppdrag i 2'an?

aa, finns några stycken dom tyckte jag va roligast !

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Nej men det finns ett uppdrag som är en total rip off av Mirrors Edge.

Kanske är lika kul?

Det syns ju verkligen att dom har slut på ideer, och det är därför dom har kopierat av andra utvecklare och "stulit" PST Jokers och alla andra moddares saker och ideer.

Permalänk
Medlem

kul för er som kan spela, för det kan inte jag då steam jävlas, men jag är inte bitter!

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Enda jag gillar är single player. Annars är spelet som en expansion till ettan.... multiplayer lika kasst. Riktig j*vla konsolport.. ingen leaning heller

80/100 på single player

10/100 på multiplayer

Nej, nu väntar jag på BFBC 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
92/100. öööööh? HUR FAN kan man ge så höga jävla betyg och smatidigt klaga mer på spelet än vad man prisar det? Fyfan jävla sjukt.

Spelet borde ha 30/100, kort campaign för 600 kr, skadad multiplayer (verkar dock inte ni bry er om, då ni fortfarande köper spelet för fullt pris och stödjer IW)
Ni älskar den lilla kampanjen på ynka 4h? Och anser spelet vara 90/100 m.m..

Vad hände med kvalitets spel som Baldurs, Jedi Knight serien och spel som tar lite tid att klara? Förstår inte hur utvecklarna kan spendera såååååå mkt pengar på ett spel som är 1/10 längden av t.ex Oblivions mainquest.

Hahah, du har helt rätt, det ska stå en 7:a istället för en 9:a... Tycket 30/100 är lite hårt. För kampagn delen håller iallafall riktigt hög nivå. Sen är ju spelet vapenporr utan dess like.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
Tror inte du får någon glädje av sli, kommer väl någon sli profile häröver så man kan nyttja sina kort. när jag kör är det bara ena kortet som blir varmt andra har idle temp

jag satte SLI läget på AFR2 och fick lite högr FPS, men så fort man gick in i rök eller damm så fick jag 14-30 fps med datorn i sign:S fattar inte detta!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

Folk klagar på att dom rippar av spel. men förfan. då kan man säga att detta spel är en ripp off av första fps spelet som någonsin kom ut! eller action spelet! Seriöst. Sen att dom tar saker från moddar. Vadfan spelar det för roll? Betyder bara dom gillar idéerna. hur skulle det sett ut om dom skitit i det då skulle man säkert ha hört öh varför tog dom inte med dom där sakerna från moddarna för!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Jag är så jävla osäker om jag ska köpa detta spel eller inte. Innan jag fick höra nyheten om dedikerade servar var detta nog bland SC2 bland dem mest efterlängtade spelen någonsin. Men sedan kom detta som en kniv i ryggen.

Så nu är frågan tycker ni att det är värt att spendera 399 kr på detta? Eller spara pengarna på nått annat schysst spel. För jag byggde en dator i somras så att kunna maxxa detta är absolut inget problem.