SLI/Dat0rinköps Frågor
Här är ett system jag inom kort hade tänkt att köpa;
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=745147...
(För er som inte orkar klicka länkar så skriver jag ner produkterna ändå)
Chassi;
Antec P193
MKort;
ASUS P7P55D PRO
SSD-disk;
Corsair SSD Performance P64
Minne;
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Processor;
Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750
Grafikkort;
XFX GeForce GTS 250 1GB
Och det jag undrar mest över är hur man kör SLI, jag har försökt läsa på en hel del, och jag har redan ett likadant grafikkort som jag tänker köpa, så jag tänkte att det hade varit kul att testa SLI.
Jag tror det ska gå med Grafikkortet, Moderkortet också, (8x/8x eller vad det var? Är det någon markant skillnad gentemot 16x/16x?), vad jag undrar är hur man kopplar ihop dessa två kort och får de att fungera?
Jag har läst om SLI Brackets eller vad de hette, att man måste ha ett sådant, jag kollade runt på komplett men jag kunde inte hitta så mycket.
1. Vad är dessa?
2. Behöver jag dem för mitt sli-system?
3. Hur får jag tag på dem?
Tydligen så följer dessa inte med moderkortet, iaf inte enligt en recension jag läste om kortet.
Sen om ni vill lämna synpunkter på resten av köpet så får ni gärna göra det, har jag valt fel/dåliga ram-minnen? Ha ni ett bättre moderkort att tipsa om? Osv.
Försök er att hålla er inom prisgränsen dock, +/- 50-100 spänn är inte sån stor grej på nån enstaka produkt, men bana inte iväg alltför mycket, jag lever på 2000kr i månaden.
Vill ha produkterna innan mars, då jag ska formatera om datorn (pga att min RC version av Win7 går ut.) och köpa fullversionen.
Tack i förhand!