Byter man inte ut en doa längre?

Permalänk
Medlem

Byter man inte ut en doa längre?

Hej!

Fick just en Nokia 6700 Classic som vi beställt. Uppmärksammade direkt att * tangenten inte fungerar. Ringer återförsäljaren och de vägrar ta tillbaka den och ber mig göra en serivce och skicka in denna fast den är helt ny och oanvänd. Denna beställdes för den tidigare mobilen försvann på väg till service.

Beställt via företaget, vad har man för rättigheter? Åfen vägrar ta tillbaka den, riktigt arg nu. Jag kunde ha lämnat tillbaka den om förseglingen inte var bruten men hur vet man innan man packar upp telefonen att den är trasig?

/en arg R

Permalänk
Medlem

Reklamation borde fortfarande gälla. Att en knapp inte fungerar är ju ett uppenbart produktions fel.

Permalänk
Medlem

nokia har väl 7 dagars DOA, så du har rätt att få byta den. men köpte du den över nätet? o inom 14 dagar, så ska du ju ha rätt till öppet köp. i alla fall om du inte använt den nämnvärt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Vilket företag har du handlat av?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Du ska ha 7 dagars DOA.

Permalänk
Medlem

Jag löste det med att skita i företaget jag köpte den på och gick till mobilbyrån som gjorde en doa reklamation till Nokia. Får en ny nästa vecka. Han inte ens använda den, var ingen ide att ens sätta i simkortet då * tangenten var så illa där ann att telefonen var värdelös. Självklar doa sa mobilbyrån.
Vet iaf vart man aldrig mer ska köpa någonting.
Jobbat med detta tidigare och vid sånna här fel bytte vi ut telefonen asap.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Vet iaf vart man aldrig mer ska köpa någonting./R

och företaget heter?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Avstängd

Reklamationen mellan företag och företag är ett helvete, det är inte som att handla privat..

Så ingen ide att hänga ut något företag.

Bror som har eget företag är van vid skiten, ex när han leasade firmabilen från Hans persson (Volvo) så fick han erfara att dom sket fullständigt i att firmabilen stod vid vägkanten (En renault så vad förväntar man sig).
Han fick skaffa bärgning till verkstad för egna pengar, reparationer för egna pengar... och han fick betala med sina egna pengar för att avsluta skit leasingen.

Ett par veckor senare gick han in i samma "skit" firma för att leasa en bil privat, konstigt nog fick han en lånebil under tiden hans leasade var i verkstaden.. den använde han som firmabil, rörfirma.

Så det skiljer sig lite

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.